اخبار ارز دیجیتال

بررسی جزئیات جدید ایمیل‌های ساتوشی ناکاموتو درباره بیت کوین

بررسی جزئیات جدید ایمیل‌های ساتوشی ناکاموتو درباره بیت کوین

روز جمعه، ایمیل‌هایی که گفته می‌شود توسعه‌دهنده اصلی بیت‌ کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) آن‌ها را نگراش کرده، توسط مارتی مالمی (Martii Malmi)، یکی از مشارکت‌کنندگان اولیه این دارایی دیجیتال برجسته به اشتراک گذاشته شد. این مکاتبات به داستان بیت کوین عمق بیشتری می‌بخشد و شروع ساده آن و فرآیند تصمیم‌گیری ناکاموتو را آشکار می‌کند.

این ایمیل‌های جدید در جریان نبرد حقوقی کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند استرالیایی در لندن منتشر شده‌اند. کریگ رایت ادعا می‌کند که خالق بیت کوین یعنی همان ناکاموتو است.

چرا عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد BTC محدود شده است؟

مکاتبه بین ناکاموتو و مالمی نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری برای محدود کردن عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون توکن خودسرانه نبوده، بلکه خالق این ارز دیجیتال به صورت آگاهانه چنین انتخابی کرده است. ناکاموتو این حرکت را به عنوان یک «حدس سنجیده‌شده» توصیف کرده و هدف او همسو ساختن پویایی قیمت بیت کوین با ارزهای رایج در جهان بوده است. اما این امر در عین حال عدم اطمینان ناکاموتو از شرایط آتی بازار را نیز تأیید می‌کند.

ناکاموتو گفت:

تصمیم من برای تعداد کوین‌ها و برنامه توزیع آن‌ها آگاهانه بوده است. این انتخاب سختی است زیرا وقتی شبکه راه می‌افتد، قفل می‌شود و زین پس ما در آن گیر می‌کنیم. من می‌خواستم چیزی را انتخاب کنم که قیمت‌ بیت کوین را به ارزهای موجود شبیه سازد، اما بدون اطلاع از شرایط آینده، تصمیم بسیار سختی را باید اتخاذ می‌کردم.

علاوه بر این، ناکاموتو تأکید کرد که عرضه ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین نشان‌دهنده کسری از تجارت جهانی است و این امر مقیاس‌پذیری بیت کوین را برای یک سیستم ارزی در سراسر جهان تضمین می‌کند. تصمیم ناکاموتو با این احتمال گرفته شده که ارزش بیت کوین می‌تواند نسبت به ارزهای فیات سنتی نوسان داشته باشد.

ناکاموتو در ادامه افزود:

اگر تصور کنید که بیت کوین برای بخشی از تجارت جهانی استفاده می‌شود، در این صورت تنها ۲۱ میلیون کوین برای کل جهان وجود خواهد داشت، بنابراین ارزش هر واحد از آن به مرور زمان بسیار بیشتر خواهد شد. مقادیر بیت کوین شامل اعداد صحیح ۶۴ بیتی با ۸ رقم اعشار هستند، بنابراین ۱ کوین در بطن خود به عنوان ۱۰۰ میلیون واحد نشان داده می‌شود. وقتی که قیمت‌ معمول بیت کوین را کوچک کنیم، جزئیات زیادی در دسترس قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر ۰/۰۰۱ بیت کوین برابر با ۱ یورو باشد، می‌توان با تغییر محل نمایش خط اعشار عدد حاصل را ساده‌تر کرد. در نتیجه، ۱ بیت کوین را می‌توان با عدد ۱۰۰۰ و ۰/۰۰۱ بیت کوین را با عدد ۱ نشان داد.

این اطلاعات جدید بینش‌ ارزشمندی را در مورد توسعه اولیه بیت‌ کوین و ملاحظاتی که اصول بنیادین آن را شکل داده‌اند، ارائه می‌کند.

دیگر مکاشفات از ایمیل‌های ساتوشی

در مکاتبه ۱۲۰ صفحه‌ای ناکاموتو به یک ادعای جسورانه برمی‌خوریم. او می‌گوید که «تنها یک زنجیره جهانی وجود دارد.» ناکاموتو پتانسیل حجم تراکنش‌های بیت کوین را با شبکه کارت اعتباری ویزا (NYSE: V) مقایسه کرده بود که در ماه می ۲۰۰۹، روزانه حدود ۱۵ میلیون خرید اینترنتی را در سراسر جهان پردازش می‌کرد.

ناکاموتو اظهار داشت که بیت کوین در حال حاضر می‌تواند با سخت‌افزار موجود و هزینه‌ای کمتر، بسیار بزرگتر از شرکت ویزا باشد. او نسبت به مقیاس‌پذیری بیت کوین ابراز اطمینان کرده بود و اشاره می‌کند که رشد بیت کوین هیچ‌گاه به سقف خود نخواهد رسید.

منطق او ریشه در قانون مور داشت و پیش‌بینی می‌کرد که سرعت رشد سخت‌افزار طی پنج سال ده برابر و در عرض ۱۰ سال صد برابر می‌شود. حتی با وجود پذیرش سریع، ناکاموتو معتقد بود که سرعت رایانه‌ها از تعداد تراکنش‌های بیت‌ کوین پیشی می‌گیرد.

فراتر از پویایی عرضه این ارز دیجیتال، ایمیل‌های ساتوشی به دیگر جنبه‌های بیت کوین نیز می‌پردازند. از جمله این جنبه‌ها می‌توان به مخالفت ناکاموتو با در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری و نگرانی او در مورد مصرف انرژی و ناشناس ماندن این ارز دیجیتال اشاره کرد. ناکاموتو نسبت به توصیف بیت کوین صرفاً به عنوان یک سرمایه‌گذاری هشدار داد و خطرات ذاتی چنین طرز فکری را برجسته کرد. او از مردم خواست که خودشان در این باره قضاوت کنند.

من از این که به صراحت بگویم «بیت کوین را یک ابزار برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید» چندان حس خوبی ندارم. گفتن این حرف خطرناک است و نتیجه نامطلوبی دارد. اگر مردم خودشان به چنین نتیجه‌ای برسند، اشکالی ندارد، اما ما نباید خودمان بیت کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

علاوه بر این، ناکاموتو ضمن اذعان به پتانسیل افزایش مصرف انرژی در مقیاس بیت کوین، استدلال کرد که این ارز دیجیتال همچنان نسبت به فعالیت‌های بانکی مرسوم به منابع کمتری نیاز دارد.

ناکاموتو اظهار داشت:

اگر بیت کوین آنقدر رشد کند و انرژی قابل‌توجهی نیاز داشته باشد، من فکر می‌کنم که باز هم نسبت به فعالیت‌های بانکداری متعارف با نیروی کار و منابع فشرده که جایگزین آن‌ها می‌شود، هدر رفت انرژی کمتری دارد.

با تأمل در تلاقی فناوری و پایداری، ساتوشی تأثیر زیست‌محیطی بیت‌ کوین را در نظر گرفته و تنش بین آزادی اقتصادی و حفظ اکولوژیکی، به‌ویژه با وجود سیستم اثبات کار (PoW) این شبکه را تأیید کرد.

در زمینه ناشناس ماندن بیت کوین، ناکاموتو نسبت به اغراق‌آمیز بودن ویژگی‌های حریم خصوصی این رمزارز هشدار داد و گفت که تاریخچه تراکنش‌ها ممکن است هویت کاربران را آشکار کند. خالق بیت کوین گفت:

مفهوم ناشناس ماندن کمی مبهم به نظر می‌رسد.

در ضمن، ایمیل‌های مالمی درک بالای ساتوشی از تفاوت‌های ظریف ناشناس ماندن و خطرات احتمالی ارائه اطلاعات نادرست برای بیت‌ کوین را نشان می‌دهد. ساتوشی می‌گوید که تاکید بر جنبه ناشناس ماندن این ارز باید کنار گذاشته شود. او هشدار داد که استفاده از آدرس‌های بیت کوین به جای آدرس‌های IP به طور خودکار ناشناس بودن کاربر را تضمین نمی‌کند.

علاوه بر این، ایمیل‌های جدید وی نشان دادند که ناکاموتو اصطلاح «ارز دیجیتال» را ابداع نکرده است.

ناکاموتو می‌پرسد:

کلمه «ارز دیجیتال -کریپتوکارنسی-» را یک بار از فردی شنیدم. […] شاید این همان کلمه‌ای باشد که باید هنگام توصیف بیت کوین از آن استفاده کنیم، آیا کریپتوکارنسی را دوست دارید؟

بحث کارمزد بیت کوین

ناکاموتو با توجه به نگرانی‌ها در مورد کارمزدهای احتمالی شبکه، پیش‌بینی کرده بود که ممکن است در آینده نزدیک دریافت کارمزد از کاربران ضروری نباشد. با این حال، او مکانیزمی را ارائه داده که در آن گره‌ها می‌توانند تراکنش‌ها را با گرفتن کارمزد از کاربر پردازش کنند و به بازار اجازه دهند که حداقل کارمزد قابل قبول را تعیین کند. این رویکرد غیرمتمرکز به اپراتورهای گره اجازه می‌دهد تا در مورد هزینه‌هایی که می‌پذیرند تصمیم‌گیری کنند و بازاری پویا بر اساس عرضه و تقاضا ایجاد شود.

ناکاموتو یک جنبه اساسی از بیت کوین را نیز برجسته می‌کند: امنیت این ارز دیجیتال با اندازه شبکه و ارزشی که از آن محافظت می‌کند افزایش می‌یابد. او ضمن اذعان به وجود آسیب‌پذیری‌ها در مراحل اولیه و زمانی که شبکه هنوز گسترش پیدا نکرده، تأکید کرد که ارزش قابل سرقت از بیت کوین همیشه کمتر از تلاش لازم برای سرقت آن است.

ناکاموتو در این ایمیل‌ها ظهور اقدامات قانونی علیه بلاک چین را نیز پیش‌بینی کرده بود و در مورد واکنش احتمالی کاربران در صورت عدم اطلاع آن‌ها برای انجام اقدامات احتیاطی در برابر افشاسازی اطلاعات ظاهراً ناشناس در طول بررسی تاریخچه تراکنش‌ها هشدار می‌داد.

علی‌رغم افشای این ایمیل‌ها، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو همچنان در جامعه ارزهای دیجیتال و بلاک چین نامشخص است. این ایمیل‌ها در ابتدا به عنوان مدرکی در پرونده اتحاد ثبت اختراع کریپتو (COPA) و کریگ رایت در دادگاه لندن معرفی شدند.

بررسی جزئیات جدید ایمیل‌های ساتوشی ناکاموتو درباره بیت کوین
روز جمعه، ایمیل‌هایی که گفته می‌شود توسعه‌دهنده اصلی بیت‌ کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) آن‌ها را نگراش کرده، توسط مارتی مالمی (Martii Malmi)، یکی از مشارکت‌کنندگان اولیه این دارایی...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...