استخراج ارز دیجیتال

مدت زمان استخراج یک بیت کوین، چگونه سرعت استخراج را بهینه کنیم؟

مدت زمان استخراج یک بیت کوین، چگونه سرعت استخراج را بهینه کنیم؟

ارز دیجیتال بیت کوین در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است به همین جهت اغلب افراد دوست دارند که با استخراج آن کسب درآمد کنند. استخراج بیت کوین به فرآیند ایجاد بیت کوین جدید گفته می‌شود که طی آن ماینرها مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند. عمده سوالی که برای این افراد پیش می‌آید این است که «ماینینگ بیت کوین چقدر طول می‌کشد؟» پاسخ به این سوال ساده نیست چون استخراج بیت کوین یک فرآیند پیچیده است و فاکتورهای زیادی روی آن تاثیر می‌گذارند. به همین منظور در این مقاله از ایرانیکارت بررسی خواهیم کرد که مدت زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است و چه عواملی بر سرعت استخراج تاثیر می‌گذارند.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌گیرد؟

استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن پس از حل مسائل پیچیده ریاضی، بیت کوین‌های جدید ایجاد می‌شود. حل مسائل ریاضی توسط دستگاه‌های قدرتمندی به نام ماینر انجام می‌شود. این دستگاه‌ها قدرت پردازش بالایی دارند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند. اولین ماینری که بتواند مسائل ریاضی را حل کند یا تراکنش‌ها را تایید نماید پاداش دریافت خواهد کرد. ماینرها در کنار استخراج بیت کوین به افزایش امنیت شبکه بیت کوین و تایید صحت تراکنش‌ها نیز کمک می‌کنند.

هر روزه تعداد بیشتری ماینر وارد رقابت با سایر ماینرها می‌شود و این موضوع فرآیند استخراج بیت کوین را سخت‌تر می‌کند. هر ماینری که قدرت پردازش بیشتری داشته باشد می‌تواند معاملات را سریع‌تر حل کند و پاداش استخراج را به خود اختصاص دهد. این پاداش در قالب بیت کوین به ماینرها ارائه می‌شود و مقدار ثابتی دارد. پس از ایجاد هر 210 هزار بلوک جدید فرآیند هاوینگ بیت کوین رخ می‌دهد. این فرآیند باعث می‌شود مقدار پاداش استخراج کمتر شده و استخراج بیت کوین نسبت به قبل سخت‌تر شود.

مدت زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است؟

مدت زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است؟

مدت زمان استخراج یک بیت کوین ثابت نیست و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. استخراج یک بیت کوین بسته به قدرت سخت‌افزار و نرم‌افزار شما می‌تواند از 10 دقیقه تا 30 روز طول بکشد. یکی از پارامترهایی که باعث می‌شود مدت زمان استخراج بیت کوین متغیر باشد، سختی استخراج است. هر چقدر سختی شبکه بیت کوین افزایش پیدا کند، مدت زمان لازم برای استخراج آن نیز افزایش خواهد یافت. 

میزان سختی ماینینگ BTC پس از ایجاد هر 2016 بلوک تغییر پیدا می‌کند و عدد ثابتی ندارد. لازم به ذکر است که سختی ماینینگ در بلند مدت روند صعودی دارد و با گذشت زمان مدت زمان استخراج BTC افزایش خواهد یافت. از طرفی نوع استخراج بیت کوین و سخت‌افزار ماینینگ نیز در مدت زمان استخراج یک واحد بیت کوین تاثیر می‌گذارد. با توجه به این تفاسیر نمی‌توان جواب قطعی و ثابتی برای زمان مورد نیاز برای استخراج بیت کوین داد.

استخر استخراج

شرکت در استخر استخراج به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های ماینینگ بیت کوین شناخته می‌شود. در این روش ماینرها گرد هم می‌آیند تا بتوانند جواب معاملات پیچیده ریاضی را سریع‌تر به دست آورند. از آنجایی که فرآیند استخراج با گذشت زمان سخت‌تر می‌شود، شرکت در استخر استخراج می‌تواند نقش موثری در کاهش زمان استخراج و ماین بیت کوین داشته باشد. به عبارت ساده‌تر در استخرهای استخراج تمام منابع محاسباتی با هم ترکیب می‌شود تا فرآیند ماینینگ سریع‌تر و ارزان‌تر انجام شود.

برای شرکت در این استخرها باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. پاداشی که توسط استخرهای گروهی دریافت می‌شود باید بین همه ماینرها تقسیم شود. این موضوع باعث می‌شود که سود ماینرها کاهش یابد و هر شخص بر اساس میزان مشارکت خود پاداش دریافت کند. همچنین پیدا کردن بهترین استخر استخراج بیت کوین که معتبر و امن باشد سخت است و باید در انتخاب استخر گروهی دقت زیادی به خرج دهید. در حالت کلی استخرهای استخراج شانس ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را افزایش می‌دهند؛ بنابراین می‌توان گفت که استخرهای استخراج بهترین گزینه برای ماینینیگ BTC هستند.

استخراج انفرادی 

شما ملزم به شرکت در استخرهای گروهی نیستید و می‌توانید فرآیند استخراج بیت کوین را به‌صورت انفرادی انجام دهید. در این روش، ماینرها به‌صورت مستقل کار می‌کنند و به شخص یا گروه دیگری وابسته نیستند. این موضوع باعث می‌شود که پاداش حاصل از استخراج تنها به خود ماینرها تعلق بگیرد. استخراج انفرادی بیت کوین نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای دارد و باید هزینه زیادی برای تهیه آن‌ها پرداخت کنید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که سرعت استخراج به‌صورت انفرادی پایین‌تر از استخر گروهی است.

حل کردن معاملات پیچیده ریاضی و ایجاد بلوک‌های جدید در روش استخراج فردی سخت است. اما زمانی که به این مهم دست پیدا کنید و پاداش استخراج را دریافت نمایید، خستگی مسیر از بین خواهد رفت. پس اگر فرد صبوری هستید و می‌خواهید بازدهی بالایی از استخراج بیت کوین به دست آورید، روش ماینینگ انفرادی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در حالت کلی اگر این روش را انتخاب می‌کنید باید همه جوانب آن از جمله هزینه‌های خرید دستگاه، مصرف برق ماینر بیت کوین و سود حاصل از استخراج را بررسی کنید تا بتوانید با دید بازتری نسبت به استخراج انفرادی اقدام نمایید. 

کدام یک از روش‌های استخراج بیت کوین منطقی‌تر است؟

هر یک از روش‌های استخراج بیت کوین ویژگی‌های خاص خود را دارد و توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب بهترین روش برای استخراج بیت کوین به میزان سرمایه، صبوری و سلیقه شخصی شما دارد. اگر سرمایه کافی برای خرید تجهیزات پیشرفته را دارید و می‌توانید مدت زمان طولانی برای به دست آوردن بیت کوین صبر کنید بدون شک استخراج انفرادی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. چرا که این روش بازدهی بسیار خوبی به همراه دارد. اما اگر توانایی لازم برای خرید تجهیزات را ندارید، می‌توانید در استخرهای گروهی شرکت کنید و به ازای میزان مشارکت خود پاداش دریافت نمایید.

نکته: شما می‌توانید برای استخراج بیت کوین، روش ماینینگ ابری را نیز امتحان کنید. در روش cloud mining نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت ندارید بلکه با استفاده از سرورهای مجازی و نصب نرم‌افزارهای ماینینگ می‌توانید فرآیند استخراج بیت کوین را شروع کنید. این روش علیرغم بازدهی پایین نسبت به روش‌های دیگر طرفداران زیادی دارد.

نحوه دریافت پاداش ماینینگ بیت کوین

پاداش استخراج بیت کوین یک مقدار ثابت است که توسط ساتوشی ناکاموتو تعیین شده است. این پاداش هر چهار سال یک بار با تولید 210 هزار بلوک جدید نصف می‌شود که اصطلاحا به آن فرآیند هاوینگ گفته می‌شود. در حال حاضر پاداش استخراج یک بلوک برابر با 6.25 بیت کوین است که به ماینرها پرداخت می‌شود. همه ماینرها تلاش می‌کنند که معاملات پیچیده را حل کرده و بلاک جدید ایجاد کنند. ماینری که زودتر از بقیه به این مهم دست یابد، پاداش استخراج را دریافت خواهد کرد و به این ترتیب درآمد دستگاه استخراج بیت کوین نیز بیشتر خواهد شد. ماینرها این پاداش را در قالب ارز دیجیتال BTC دریافت می‌کنند و می‌توانند پاداش دریافتی را به کیف پول دلخواه خود انتقال دهند. 

چه عواملی بر سرعت استخراج یک بیت کوین تاثیرگذار است؟

چه عواملی بر سرعت استخراج یک بیت کوین تاثیرگذار است؟

سرعت استخراج بیت کوین به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. با شناخت این فاکتورها می‌توانید تخمین بزنید که فرآیند استخراج BTC چقدر طول خواهد کشید. این فاکتورها شامل سختی شبکه و سخت‌افزار هستند که در ادامه آن‌ها را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم. 

سختی شبکه

سختی شبکه مهم‌ترین عاملی است که بر سرعت استخراج یک بیت کوین تاثیر می‌گذارد. سختی شبکه یا استخراج معیاری است که نشان می‌دهد فرآیند ماینینگ بیت کوین تا چه اندازه سخت است. در صورتی که سختی شبکه افزایش یابد، معاملات ریاضی نیز پیچیده‌تر خواهند شد و ماینرها باید زمان و انرژی بیشتری را برای حل آن‌ها صرف کنند. راه‌حل برطرف کردن این مشکل نیز استفاده از ماینرهای پیشرفته با قدرت پردازش بیشتر است. در این صورت می‌توانید سرعت استخراج یک بیت کوین را افزایش دهید.

سخت افزار

سخت‌افزار و تجهیزاتی که برای ماین کردن بیت کوین استفاده می‌کنید نقش مهمی در افزایش یا کاهش سرعت استخراج دارند. در واقع شما با استفاده از قدرت پردازش سخت‌افزارهای خود معاملات رمزنگاری را حل می‌کنید. سعی کنید سخت افزار استخراج خود را از میان بهترین ماینرهای بیت کوین انتخاب کنید. چرا که هر چقدر سخت‌افزار مورد نظر قدرت پردازش بیشتری داشته باشد به همان اندازه سرعت استخراج بیت کوین نیز افزایش پیدا می‌کند. در نهایت دستگاه شما می‌تواند معاملات را در مدت زمان کمتری حل کند و زودتر می‌توانید BTC جدید به دست آورید.

نوع استخراج بیت کوین

نوع استخراج بیت کوین یکی دیگر از فاکتورهای موثر در در سرعت استخراج است. اگر شما به‌صورت انفرادی اقدام به استخراج بیت کوین بکنید باید هزینه زیادی را متحمل شوید و خودتان تمامی تجهیزات مورد نیاز برای استخراج را تهیه نمایید. اما اگر به یک استخر استخراج بپیوندید می‌توانید به‌صورت تیمی کار کنید و سرعت استخراج را افزایش دهید. دقت داشته باشید که سرعت استخراج بیت کوین به‌صورت گروهی نسبت به حالت انفرادی بیشتر است. اما در روش پیوستن به استخر استخراج سود به دست آمده بین همه افراد تقسیم می‌شود.   

چالش‌های استخراج بیت کوین

چالش‌های استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یک فرآیند پیچیده است و نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد. این موضوع تنها چالش استخراج بیت کوین نیست و شما در طی این فرآیند باید چالش‌های مختلفی را پشت سر بگذارید تا بتوانید سود قابل توجهی از طریق ماینینگ BTC به دست آورید. به‌طور کلی مهم‌ترین چالش‌های استخراج بیت کوین عبارت‌اند از:

افزایش سختی شبکه

همانطور که اشاره کردیم سختی شبکه یکی از فاکتورهای مهم در سرعت استخراج بیت کوین است. افزایش سختی شبکه به‌عنوان یک چالش بزرگ برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین نیز شناخته می‌شود چون زمان مورد نیاز برای استخراج و سودآوری آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر چقدر سختی شبکه افزایش پیدا کند فرآیند ماینینگ سخت‌تر شده و برای ماینرها مقرون به صرفه نخواهد بود. در چنین شرایطی شما باید سختی شبکه را تنظیم کنید و مطابق با آن ماینرهای قدرتمندتری خریداری کنید تا به این چالش غلبه نمایید.

انرژی مصرف شده برای استخراج

استخراج بیت کوین یک فرآیند سخت و پیچیده است که نیاز به انرژی زیادی دارد. مصرف زیاد انرژی باعث می‌شود که هزینه‌های جانبی استخراج یعنی هزینه برق افزایش پیدا کند. برای حل این چالش بهتر است که از برق‌هایی همچون برق صنعتی یا کشاورزی استفاده کنید تا مصرف انرژی ماینرها را کاهش دهید.

نوسانات بازار

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال دنیا است که طی این 14 سال رشد چشمگیری را تجربه کرده است. با این حال، ارز دیجیتال BTC نوسانات قیمتی زیادی دارد و در بازه‌های زمانی مختلف دچار افت شدید قیمت شده است. این موضوع باعث می‌شود که استخراج بیت کوین در زمان اصلاح بیت کوین صرفه اقتصادی برای ماینرها نداشته باشد.

مدت زمان استخراج یک بیت کوین، وابسته به شرایط

استخراج بیت کوین یکی از روش‌های کم ریسک برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال BTC است. ماینینگ بیت کوین یک فرآیند پیچیده است و نیاز به زمان زیادی دارد. مدت زمان استخراج یک بیت کوین به عوامل مختلفی همچون سختی شبکه، سخت‌افزار و نوع استخراج بستگی دارد.  در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره مدت زمان لازم برای استخراج بیت کوین بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین چالش‌های استخراج بیت کوین را برای شما شرح دادیم. اطلاعات موجود در این مقاله به شما کمک می‌کند که بتوانید دید بهتری نسبت به استخراج بیت کوین داشته باشید و به‌صورت هوشمندانه روی آن تمرکز کنید. در صورتی که سوال، انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با استخراج یک عدد بیت کوین دارید، کافی است که آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. 

سوالات متداول
Request for Quote

میزان استخراج بیت کوین در سال 2023 برابر با 350 هزار بیت کوین بوده است.

پاداش استخراج یک مقدار ثابت است که پس از ایجاد هر بلاک جدید در قالب ارز دیجیتال بیت کوین به ماینرها داده می‌شود.

خیر. استخراج ابری نسبت به ماینرها بازدهی پایین‌تری دارد.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. عالی بود. ممنون بابت مقاله خوب و عالی تون
    من قصد دارم استخراج بیت کوین رو شروع کنم. به نظر شما کدوم ماینرها برای این کار مناسب هستن؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...