سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

کارمزد شبکه انتقال ترون چقدر است؟

کارمزد شبکه انتقال ترون چقدر است؟

اگر تجربه فعالیت در بازار رمز ارزها را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که برای انتقال ارزهای دیجیتال بین کیف پول‌های مختلف، باید کارمزد انتقال تحت عنوان Gas Fee بپردازید. فرض کنید قصد انتقال رمز ارز بین دو والت را دارید. معمولا چند گزینه برای انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال پیش روی شما قرار می‌گیرد. یکی از شبکه‌هایی که کارمزد انتقال آن معمولا پایین‌تر از سایرین است، بلاکچین ترون (Tron) نام دارد. به‌همین دلیل معمولا توصیه می‌کنند برای انتقال ارزهایی مانند تتر بین صرافی‌ها و والت‌ها از این شبکه استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم به محاسبه کارمزد شبکه انتقال ترون بپردازیم. همچنین به‌دنبال راهی برای کاهش کارمزد این شبکه می‌گردیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید. 

هزینه یا کارمزد انتقال شبکه ترون TRC20 چقدر است؟ 

در شبکه ترون (Tron) دو شاخص اصلی برای تعیین هزینه‌های انتقال با نام‌ها انرژی و پهنای باند وجود دارند. پهنای باند، اندازه بایت‌های تراکنش در شبکه ترون است. در حالی که انرژی، به هزینه‌ای گفته می‌شود که برای انجام محاسبات ماشین مجازی ترون به منظور اجرایی شدن قراردادهای هوشمند، دریافت می‌گردد. جالب است بدانید که هر دو شاخص فوق به‌عنوان نوعی امتیاز در شبکه ترون به شمار می‌روند. 

پیشنهاد مطالعه: کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش و انتقال را دارند؟

در هر شبانه روز شبکه ترون به‌صورت رایگان 1500 واحد پهنای باند در اختیار اعضای شبکه قرار می‌دهد، اما برای دریافت رایگان واحدهای انرژی باید به استیک ترون بپردازید. زمانی که به اندازه کافی از این دو شاخص در اختیار داشته باشید، کارمزد شبکه انتقال ترون برای شما صفر خواهد بود. اما در صورتی که واحدهای کافی از این دو شاخص در اختیار نداشته باشید، باید هزینه پرداخت کنید. مقدار دقیق هزینه کارمزد بر اساس تعداد تقاضای تراکنش در شبکه تعیین می‌شود. 

میانگین نرخ کارمزد انتقال ترون برابر 0.8 تا 1 تتر است.

میانگین کارمزد انتقال شبکه Trx در کیف پول‌های مختلف چقدر است؟ 

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که معمولا صرافی‌ها و والت‌ها برای واریز ارز دیجیتال، کارمزد دریافت نمی‌کنند. این در حالیست که شما برای برداشت ارز دیجیتال باید کارمزد پرداخت کنید. این کارمزد همان چیزی است که تحت عنوان کارمزد شبکه انتقال شناخته می‌شود.

کارمزد شبکه انتقال ترون در والت‌های مختلف معمولا به‌صورت تتر دریافت می‌شود. بر این اساس به‌طور میانگین نرخ کارمزد شبکه ترون چیزی در حدود 0.8 تا 1 تتر است. دقت داشته باید که کارمزد به‌صورت ثابت و بدون توجه به تعداد توکن‌های منتقل شده دریافت می‌شود. البته در هر والت یا صرافی حداقل مقدار مشخصی برای انتقال ارز دیجیتال تعیین می‌شود.

در اینجا بد نیست که برای مقایسه بهتر، نیم نگاهی به کارمزد انتقال در شبکه‌های دیگر بیندازیم: 

  • اتریوم: 1 تا 6 تتر
  • بایننس چین: 0.8 تا 1  تتر 
  • بایننس اسمارت چین: 0.3 تا 0.5 تتر 
  • سولانا: 1.5 تتر 
  • پالیگان: 0.8 تتر 
  • آربیتروم: 0.5 تا 1 تتر 
  • آپتیمیسم: 0.1 تتر 

کارمزد انتقال شبکه ترون کیف پول‌های مختلف

کارمزد انتقال شبکه ترون کیف پول‌های مختلف

کارمزد انتقال در شبکه ترون در اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، تقریبا نزدیک به هم است. کیف پول‌ها و صرافی‌های مختلف برای انتقال ارز دیجیتال در شبکه ترون از ۰ تا ۱.۲ trx، به عنوان کارمزد انتقال دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول ترون 2023

البته باید توجه داشته باشید که معمولا والت‌های مختلف به‌صورت همزمان از شبکه‌های مختلف پشتیبانی نمی‌کنند. شما باید حتما شبکه‌ای را برای انتقال ارز دیجیتال انتخاب کنید که در والت مبدأ و مقصد پشتیبانی شود. در غیر این صورت سرمایه خود را برای همیشه از دست خواهید داد. 

نام حداقل میزان برداشت کارمزد
ترون ولت 3 0
کوینومی  10 1
ایرانیکارت 75 0
اوکی اکس 1 0
کوکوین 5 1
بایننس 15 1

تغییرات کارمزد شبکه Trx 

در ابتدای سال 2023 صرافی‌های ارز دیجیتال که از خرید و فروش ترون پشتیبانی می‌کنند، اطلاعیه‌ای مهم صادر کردند. در این اطلاعیه ذکر شده بود که کارمزد شبکه انتقال ترون برای برداشت تتر تا بیش از 2 یا 3 برابر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن کارمزد انتقال توکن TRX نیز تا 15 برابر افزایش پیدا کرد. اما داستان از چه قرار بود؟

در شبکه ترون یک پیشنهاد مبنی بر پیاده‌سازی مدل داینامیک انرژی برای اختصاص دادن واحدهای انرژی به قراردادهای هوشمند مطرح شد. این پیشنهاد که پروپوزال شماره 83 در شبکه ترون بود، با موافقت اعضا روبه‌رو شد. 

تصویب چنین طرحی باعث شد تا انرژی مورد نیاز برای پردازش هر تراکنش تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در نتیجه طبیعی است که کارمزد انتقال در شبکه نیز به یکباره رشد زیادی را تجربه کند. توسعه دهندگان شبکه ترون خیلی زود متوجه شدند که چنین اتفاقی می‌تواند عملا آن‌ها را در رقابت با سایر شبکه‌های بلاکچین به‌طور کامل از دور خارج کند. به‌همین دلیل در عرض کمتر از یک روز پس از اجرای این طرح، آن را متوقف کرده و همه چیز را به حالت سابق باز گرداندند. 

چطور کارمزد انتقال شبکه ترون TRC20 را کاهش دهیم؟ 

ترون از طریق استیکینگ تراکنش‌ها را تایید و شبکه را امن می‌کند. در فرآیند استیکینگ نیز تعدادی نود ولیدیتور وظیفه تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها را بر عهده دارند. آن‌ها در ازای انجام این فعالیت بخشی از کارمزد شبکه انتقال ترون را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

نکته مهم این است که ولیدیتورها شخصا باید تراکنش‌ها را برای اعتبارسنجی انتخاب کنند. بنابراین طبیعی است که آن‌ها به‌سراغ تراکنش‌هایی می‌روند که کارمزد گس بالاتری دارند. پس اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که کاهش کارمزد انتقال شبکه TRC20 باعث می‌شود که تراکنش‌ها در مدت زمان به‌مراتب طولانی‌تری تایید شود. 

امکان تعیین اختصاصی کارمزد شبکه انتقال ترون در کیف پول‌های ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: استیک ترون چگونه انجام می‌شود؟

در بسیاری از کیف پول‌های معتبر، امکان شخصی‌سازی کارمزد شبکه انتقال وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توان به تراست والت اشاره کرد. در تراست والت، پس از تکمیل اطلاعات مربوط به انتقال ارز دیجیتال در شبکه ترون، وارد صفحه تایید برداشت (Confirm Transaction) می‌شوید. 

در این صفحه قبل از انتخاب گزینه Send، می‌توانید روی آیکون چرخ‌دنده برای ورود به صفحه تنظیمات بزنید. به این ترتیب وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در آن می‌توانید نرخ کارمزد شبکه انتقال ترون مد نظر خود را وارد کنید. کیف پول معمولا پیشنهاد متوسط با توجه به تقاضای موجود در شبکه را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید با کارمزد شبکه انتقال را کاهش دهید و روی عدد مد نظر تنظیم کنید. البته باید توجه داشته باشید که در صورت کاهش بیش از حد کارمزد انتقال، ممکن است تراکنش شما هیچ‌گاه انجام نشود. 

پیشنهاد می‌کنیم حتما به‌سراغ کیف پول‌هایی بروید که از شبکه‌های بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب دست شما برای انتخاب شبکه‌های مختلف انتقال باز است.

کلام پایانی 

در این مطلب به بررسی نحوه محاسبه کارمزد شبکه انتقال ترون پرداختیم. دقت داشته باشید که شبکه ترون یکی از بلاکچین‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای است که برای انتقال ارز دیجیتال می‌توانید روی آن حساب کنید. در کنار ترون شبکه‌های دیگری مانند بایننس اسمارت چین، پالیگان و آپتیمیسم هم وجود دارند که معمولا نرخ کارمزد گس آن‌ها پایین است. حتما در زمان انتقال ارز دیجیتال، کارمزد شبکه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که باید شبکه انتقال در کیف پول مبدأ و مقصد یکسان باشند. در غیر این صورت سرمایه خود را از دست خواهید داد. 

سوالات متداول
Request for Quote

در صرافی‌ها یا کیف پول‌های ارز دیجیتال، با وارد کردن اطلاعات برداشت رمزارز در شبکه ترون، نرخ کارمزد لحظه‌ای به نمایش در می‌آید. اما به صورت کلی باید بدانید هر چه تراکنش بزرگتر باشد، منابع پهنای باند بیشتری در ترون مصرف خواهد شد و به تبع کارمزد نیز افزایش خواهد یافت.

کارمزد شبکه انتقال ترون در مقایسه با اتریوم بسیار کمتر است. 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...