سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

7 مورد از بهترین پروژه‌ های دیفای Defi در 2022

7 مورد از بهترین پروژه‌ های دیفای Defi در 2022

اگر در بازارهای مالی و خرید و فروش ارز دیجیتال فعال باشید، ممکن است کلمات «خدمات مالی غیرمتمرکز» یا «DeFi» را شنیده باشید که اغلب درباره آن‌ها صحبت می‌شود. شبکه رمزنگاری پررونق همتا به همتا در حال تبدیل شدن به بخشی استاندارد از سبد ارزهای دیجیتال متنوع است و توجه مصرف کنندگان و سرمایه گذاران میلیاردر را به یک اندازه به خود جلب می‌کند. چه چیزی DeFi را از سایر بخش‌های رمزنگاری که می‌شناسید متفاوت می‌کند؟ بهترین پروژه‌های دیفای Defi کدامند؟ با ما همراه باشید تا با بهترین ارزهای حوزه دیفای آشنا شوید.

DeFi چیست؟

DeFi چیست؟

در دنیای مالی که به‌طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، DeFi، بر راحتی تراکنش‌های همتا به همتا برای سرمایه‌گذاران تمرکز دارد. پلتفرم‌های DeFi با بهره‌گیری از کارایی و قدرت قراردادهای هوشمند (قراردادهای دیجیتالی که روی بلاک‌چین ساخته می‌شوند) فضایی را برای وام‌دهی، وام‌گیری، تجارت، پس‌انداز و کسب سود ایجاد می‌کنند که به همه بوروکراسی‌ها و جزئیات معمول نیاز ندارد.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

برای آشنایی بیشتر با مفهوم دیفای می‌توانید. مقاله دیفای چیست ؟ را مطالعه کنید.

اهداف شبکه DeFi

کنار گذاشتن کاغذ بازی‌ها

قراردادهای هوشمند به صورت دیجیتالی بر روی فناوری بلاک چین پردازش می‌شوند. بنابراین هیچ کاغذبازی و زمان انتظاری از طریق بانک برای تسویه تراکنش‌ها وجود ندارد.

از بین بردن واسطه‌ها

خودکارسازی فرآیند قرارداد در بلاک چین، نیاز به واسطه‌های انسانی و مشارکت میانجی‌های خارجی، مانند وکلا، برای پردازش توافقات بین طرفین را از بین می‌برد.

بالا بردن سرعت

بدون اتکا به طرف‌های مختلف یا زمان انتظار برای تکمیل تراکنش، DeFi انجام تجارت را از ابتدا تا انتها، یکپارچه و سریع‌تر می‌کند.

ایجاد فرصت

بسیاری از فرصت‌های مالی ارائه شده از طریق پلتفرم‌های DeFi معمولا برای موسسات مالی بزرگ مانند صندوق‌های تامینی و بانک‌ها محفوظ است. DeFi شکاف بین فرد و مراحل مالی را از بین می‌برد.

در ادامه می‌خواهیم به معرفی 7 مورد از بهترین پروژه‌های دیفای Defi بپردازیم. ارزهای دیجیتالی که در لیستی بخش بعدی مشاهده می‌کنید، همگی جزو بهترین ارزهای دیفای Defi محسوب می‌شوند. همراه ما باشید.

معرفی 7 ارز از بهترین پروژه‌های دیفای DeFi برای سال 2022

معرفی 7 ارز از بهترین پروژه‌های دیفای DeFi برای سال 2022

  • Terra Luna (LUNA)

پروژه ترا Terra که اولین گزینه در بین بهترین ارزهای حوزه دیفای Defi است، یک پلتفرم قرارداد هوشمند نسل بعدی می‌باشد که امور مالی غیرمتمرکز را با مفهوم استیبل کوین ترکیب می‌کند. پلتفرم آن از استیبل‌کوین‌هایی پشتیبانی می‌کند که تسویه‌های فوری، کارمزدهای پایین و مبادلات بین‌مرزی یکپارچه را ارائه می‌کنند. لونا به‌عنوان ستون فقرات سیستم عمل می‌کند که Terra، استیبل کوین آن را متعادل و ثابت نگه می‌دارد. به منظور خرید و فروش ارز دیجیتال ترا Terra می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال ترا Terra

  • Avalanche (AVAX)

اولانچ یکی دیگر از بهترین توکن‌های دیفای Defi است که خود را به‌عنوان «سریع‌ترین پلت‌فرم قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک چین» معرفی می‌کند. در حالی که جایگاه خود را در فضای پررونق NFT مستحکم می‌کند؛ با سایر پروژه‌های بلاک چین مانند SushiSwap (SUSHI) ،Chainlink (LINK) و Graph (GRT) نیز رقابت می‌کند. این پروژه به دلیل توانایی آن در ارائه تراکنش‌های ارزان‌تر در کسری از زمان، خود را به عنوان رقیب مستقیم اتریوم قرار می‌دهد. Avalanche اخیراً بودجه 230 میلیون دلاری را برای حمایت از طرح‌های DeFi خود تکمیل کرده و آن را به مکانی قانع‌کننده برای راه‌اندازی پروژه‌های DeFi تبدیل کرده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال آواکس

  • Chainlink (LINK)

چین لینک قطعا در لیست بهترین ارزهای حوزه دیفای Defi خواهد بود چرا که یک سرویس اوراکل غیرمتمرکز است که هدف آن اتصال قراردادهای هوشمند با داده‌های دنیای واقعی با استفاده از فناوری اوراکل می‌باشد. Chainlink اخیراً از راه اندازی یک پل توکن قابل برنامه ریزی خبر داده است که امکان برقراری ارتباط جدید بین بلاک چین‌های DeFi را فراهم می‌کند. این موضوع به DeFi کمک می‌کند تا به درستی مقیاس‌بندی کند و از تنگناهایی که نسل‌های قبلی پروژه‌های بلاک چین را باز می‌دارند، جلوگیری کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال چین لینک

  • Uniswap (UNI)

ارز یونی توکن بومی یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه، نقدینگی را مستقیماً از کیف پول‌های کریپتو تهیه کرده و نقد کنند. یونی نیز در لیست بهترین توکن‌های دیفای Defi قرار می‌گیرد. یونی سواپ با استفاده از AMM (بازار ساز خودکار) نقدینگی کافی برای ترافیک قوی و معاملات سریع در پلتفرم خود، فراهم می‌کند. به دلیل محبوبیت، توکن بومی آن یعنی UNI، در پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری خارج از شبکه DeFi یافت می‌شود.

خرید و فروش ارز دیجیتال یونی سواپ

  • DAI

دای DAI یک استیبل کوین الگوریتمی است که توسط MakerDAO، یک پروتکل مبتنی بر اتریوم، صادر شده و به دنبال حفظ نسبت دقیق یک به یک با دلار آمریکا است. دای در درجه اول به عنوان وسیله‌ای برای وام دادن و قرض گرفتن دارایی‌های رمزنگاری بدون نیاز به واسطه استفاده می‌شود. به عبارتی هدف آن ایجاد یک سیستم بدون مجوز با شفافیت و حداقل محدودیت می‌باشد. DAI یکی از یکپارچه‌ترین دارایی‌های دیجیتالی در اکوسیستم بلاک چین است و پس از قرض گرفتن، می‌تواند در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا در بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و… مورد استفاده قرار گیرد.

خرید و فروش ارز دیجیتال دای Dai

  • Fantom (FTM)

پلتفرم سریع و مقیاس‌پذیر فانتوم Fantom برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) سرعت خود را از مکانیزم اجماع منحصر به فردی به نام Lachesis می‌گیرد. Fantom همچنین ابزارهایی را ارائه می‌دهد که ادغام dApp‌ های موجود، یک سیستم ظریف پاداش و مجموعه‌ای از ابزارهای داخلی غیرمتمرکز مالی (DeFi) را ارائه می‌دهد.

خرید فروش ارز دیجیتال فانتوم

  • Aave (AAVE)

پروژه آوه که در سال 2017 با نام ETHLend راه اندازی شد، یکی از پلتفرم‌های اصلی DeFi در بازار است. Aave یک پلت فرم نقدینگی غیرمتمرکز است که امکان استقراض دارایی‌ها و کسب پاداش در سپرده‌ها را فراهم می‌کند. وام دهندگان و وام گیرندگان را در فضایی غیرمتمرکز گرد هم می‌آورد تا امکان ایجاد یک سیستم وام دهی فرصت برابر را فراهم کند. همچنین می‌توانید با گذاشتن توکن AAVE در پلتفرم Aave DeFi، جوایز و تخفیف‌هایی کسب کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال آوه Aave

معرفی بهترین استیبل کوین‌های دیفای

معرفی بهترین استیبل کوین‌های دیفای

همانطور که در بخش بهترین پروژه‌های دیفای Defi اشاره کردیم دو ارز Terra و DAI دو استیبل کوین برتر در حوزه دیفای هستند که به عنوان بهترین استیبل کوین‌های دیفای Defi شناخته می‌شوند.

  • Terra

Terra یک پلت فرم پرداخت بلاک چین منبع باز برای استیبل کوین‌های الگوریتمی است. بلاک چین Terra به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت آنی استیبل کوین‌های Terra را خرج، پس‌انداز، معامله یا مبادله کنند. از آن جایی که ارزش اولیه استیبل کوین‌ها از ثبات قیمت ناشی می‌شود، بنابراین از نوسانات معمول ارزهای دیجیتال اجتناب می‌شود. پروتکل Terra قیمت استیبل کوین Terra را با اطمینان از اینکه عرضه و تقاضا برای آن همیشه متعادل است، حفظ می‌کند.

  • DAI

DAI یک توکن ERC-20 است که هم از صرافی‌های متمرکز و هم از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) قابل خریداری است. علاوه بر این، می‌توانید با باز کردن صندوق وثیقه Maker از طریق داشبورد MakerDAO Oasis Borrow، دای را تولید کرده و یا قرض بگیرید و دارایی‌های مبتنی بر اتریوم را به عنوان وثیقه سپرده‌گذاری کنید. صندوق‌های وثیقه ساز قراردادهای هوشمندی هستند که وثیقه را تا زمانی که DAI وام گرفته شده برگردانده شود، در امان نگه می‌دارند. ارزش وثیقه‌ای که سپرده می‌کنید باید همیشه از ارزش DAI صادر شده بیشتر باشد. اگر ارزش وثیقه کمتر از ارزش توکن‌های DAI صادر شده باشد، وثیقه شما نقد می‌شود. DAI یکی از یکپارچه‌ترین دارایی‌های دیجیتالی در اکوسیستم بلاک چین است و پس از قرض گرفتن، می‌تواند در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا در بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و … مورد استفاده قرار گیرد.

سخن آخر

همانطور که در مقاله بهترین پروژه‌های دیفای Defi خواندید، دیفای مخفف عبارت مالی غیرمتمرکز است که شامل هر گونه خدمات مالی ساخته شده بر روی بلاک چین می‌باشد و به صورت daps، پروتکل یا دارای عملکردهای قرارداد هوشمند اضافی برای ارائه تمرکززدایی فراتر از آنچه قبلاً توسط یک ارائه دهنده خدمات متمرکز امکان‌پذیر بود، است. DeFi از سال 2012 با پیشگامانی مانند Maker DAO وجود داشته است. با این حال، تا اواخر سال 2017، تعداد محصولاتی که به بازار عرضه می‌شدند محدود بودند. سپس به دنبال تبلیغات سال 2018 و افزایش آگاهی در مورد چگونگی ایجاد تغییرات مثبت در بازارها، اکنون فعالیت در مورد پروژه‌های DeFi افزایش یافته است. به این ترتیب در این مطلب سعی بر آن بود که بهترین توکن‌های دیفای Defi به شما معرفی شود تا هنگام تشکیل سبد سرمایه گذاری، انتخاب بهتری داشته باشید. چنانچه سوالی درباره بهترین ارزهای حوزه دیفای Defi دارید از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

7 مورد از بهترین پروژه‌ های دیفای Defi در 2022
اگر در بازارهای مالی و خرید و فروش ارز دیجیتال فعال باشید، ممکن است کلمات «خدمات مالی غیرمتمرکز» یا «DeFi» را شنیده باشید که اغلب درباره آن‌ها صحبت می‌شود. شبکه...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...