آموزش تحلیل ارز دیجیتال

بهترین ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو (رایگان و حرفه ای)

بهترین ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو (رایگان و حرفه ای)

بدون تردید تریدینگ ویو (Traingview) معروف‌ترین ابزار رصد و تحلیل آنلاین بازارهای مالی اعم از فارکس و کریپتوکارنسی است. فرقی نمی‌کند که به‌تازگی فعالیت خود را به‌عنوان معامله‌گر آغاز کرده‌اید یا سال‌هاست که در بازارهای مالی مشغول هستید. تریدینگ ویو ابزارهای پرشماری در اختیار شما قرار می‌دهد که به‌کمک آن‌ها می‌توانید تحلیل دقیق و کاملی از نمودار قیمت دارایی‌ها داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو نیز وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان و بعضی دیگر پولی هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین جایگزین‌های تریدینگ ویو بپردازیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد؟ 

تریدینگ ویو به عنوان یک پلتفرم اختصاصی تحلیل تکنیکال بازارهای مالی فعالیت می‌کند. در قالب این سایت شما می‌توانید به نمودارهای قیمت دارایی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ابزارهای تحلیل تکنیکال متعددی در این پلتفرم برای آنالیز دقیق نمودارهای قیمت در اختیار کاربران قرار دارند. از جمله دارایی‌ها و بازارهای مختلف که در سایت تریدینگ ویو پشتیبانی می‌شوند، عبارت‌اند از: 

  • شاخص‌های سهام معتبر (S&P 500، Nasdaq 100 و …) 
  • بازارهای سهام کشورهای مختلف اعم از آمریکا، ژاپن، انگلیس و … 
  • بازار کریپتوکارنسی (بیت‌کوین، اتریوم و …) 
  • بازار فارکس (جفت ارزهای اصلی و فرعی) 
  • دارایی‌های ارزشمند مانند نفت، طلا، نقره و …

البته دامنه فعالیت خود را محدود به این حوزه نکرده است. چرا که در حال حاضر Tradingview نقش یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی مربوط به بازارهای مالی در سطح دنیا را ایفا می‌کند. کاربران مختلف در این شبکه اجتماعی نظرات، تحلیل‌ها و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. همچنین اسکریپت نویسی برای ارتقای کیفیت معامله و شخصی‌سازی ابزارهای تحلیل تکنیکال یکی دیگر از قابلیت‌های تریدینگ ویو است. 

تریدینگ ویو یک گام بزرگ دیگر برای پوشش تمام نیازهای معامله‌گران بازارهای مالی برداشته است. تمام وقایع اقتصادی مهم در سطح دنیا در قالب تقویم اقتصادی Tradingview در سریع‌ترین زمان ممکن پوشش داده می‌شوند.

 همچنین بخش مجله خبری تریدینگ ویو نیز فعال است که اخبار مهم سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار روی بازارهای مالی را در لحظه منعکس می‌کند. همه این موارد نشان می‌دهند که خرید اکانت تریدینگ ویو از اهمیت بسیار بالایی برای معامله‌گران برخوردار است. 

به منظور آشنایی بیشتر با این پلتفرم، توصیه می‌شود مقاله آموزش کامل تریدینگ ویوو هم مطالعه شود.

فهرست 10 تا از سایت‌های با کاربرد مشابه تریدینگ ویو 

از جمله بهترین ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو در بازارهای مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نام هزینه اشتراک بازار ویژگی‌ها
MetaTrader رایگان ارز دیجیتال، فارکس ابزارهای بسیار زیاد
Webull رایگان ارز دیجیتال، فارکس امکان تجمیع پرتفوی معاملاتی در پلتفرم‌های مختلف
Trendspider 25 تا 53 دلار در ماه ارز دیجیتال، فارکس پوشش بیش از 6500 دارایی
Robinhood 5 دلار در ماه ارز دیجیتال، فارکس آپدیت سریع‌ قیمت 
Quadency 49 دلار در ماه  ارز دیجیتال دارای ربات‌های معامله‌گر
Coinigy 18.66 دلار در ماه ارز دیجیتال، فارکس امکان مبادله برخی از رمزارزها
Protrader 7.99 دلار در ماه  ارز دیجیتال، فارکس معامله ارز دیجیتال و امکان معاملات فیوچرز، آپشن و CFD در فارکس
Tradelize 39.99 دلار در ماه ارز دیجیتال، فارکس امکان کپی تریدینگ
SeekingAlpha 19.99 تا 29.99 دلار در ماه ارز دیجیتال، فارکس دارای ابزارهای پیشرفته
Stockcharts
19.99 تا 49.95 دلار در ماه ارز دیجیتال، فارکس دارای ابزارهای شخصی‌سازی استراتژی‌های معاملاتی

سایت‌های رایگان جایگزین تریدینگ ویو

۲ مورد از بهترین سایت‌هایی که سرویس‌ها و ابزارهای تریدنگ ویو را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند عبارتند از:

1. MetaTrader

MetaTrader که امروز در نسخه‌های 4 و 5 در دسترس معامله‌گران قرار دارد، محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی دنیاست که بسیاری از معامله‌گران فارکس از آن برای ترید استفاده می‌کنند. در عین حالت متاتریدر را نیز می‌توان در ردیف ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو برشمرد. چراکه یک پلتفرم همه کاره است و همه ابزارهای کاربردی لازم برای تحلیل تکنیکال نمودار قیمت دارایی‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

  • هزینه اشتراک اکانت: رایگان  

MetaTrader بهترین جایگزین برای تریدینگ ویو

2. Webull

Webull.com نیز یکی دیگر از جایگزین‌های تریدینگ ویو است. تقریبا بسیاری از ابزارهای تحلیل تکنیکال تریدینگ ویو برای آنالیز نمودار قیمت دارایی‌های مختلف در سایت Webull نیز ارائه می‌شوند. این ابزار نیز در نسخه‌های موبایل، تبلت و وب در دسترس است. ویژگی منحصربه‌فرد Webull امکان تجمیع پرتفوی معاملاتی در پلتفرم‌های مختلف است. به‌این ترتیب می‌توانید مدیریت سرمایه خود را خیلی راحت‌تر انجام دهید. 

  • هزینه اشتراک اکانت: رایگان  

سایت‌های پولی جایگزین تریدینگ ویو

چند سایت یا پلتفرم نیز وجود دارند که امکاناتی همچون تریدینگ ویو را ارائه می‌دهند. با این حال در ازای خدمات خود هزینه دریافت می‌کنند. این وبسایت‌ها عبارتند از:

1. Trendspider

Trendspider به‌عنوان یک ابزار هوشمند برای تحلیل تکنیکال نمودارها و داده‌های قیمت ارزهای دیجیتال و دارایی‌های فارکس شناخته می‌شود. با استفاده از ابزارهای این سایت می‌توانید تصمیمات خود درباره خرید و فروش دارایی‌ها را سریع‌تر، دقیق‌تر و هوشمند‌تر بگیرید. داده‌های قیمت بیش از 6500 ارز دیجیتال از 150 صرافی در این سایت جمع‌آوری می‌شود. این سایت در نسخه‌های اندروید، ویندوز، آیفون و وب در دسترس است. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 25 تا 53 دلار در ماه 

2. Robinhood 

Robinhood.com یکی از بهترین ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو است. مزیت اصلی سایت رابین هود، آپدیت سریع‌تر داده‌های قیمت دارایی‌های مختلف است. البته باید توجه داشته باشید که Robinhood بیشتر به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی شناخته می‌شود که ارزهای دیجیتال، کامودیتی‌ها، جفت ارزهای معاملات و شاخص‌های سهام فارکس در آن قابل خرید و فروش هستند. این ابزار نیز در نسخه دسکتاپ، آیفون و اندروید در دسترس است. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 5 دلار در ماه

quadency وبسایت تخصصی تحلیل ارز دیجیتال جایگزین تریدینگ ویو

3. Quadency

Quadency.com نیز مانند رابین هود یک پلتفرم معاملاتی است. در عین حال مانند تریدینگ ویو تمام ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمت دارایی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن ناگفته نماند که با استفاده از ربات‌های معامله‌گر در Quadency می‌توانید معاملات خود را به‌صورت خودکار دنبال کنید. بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی محبوب نیز در این پلتفرم به‌صورت پیش فرض در دسترس شما قرار می‌گیرند. همچنین امکان سفارشی سازی این استراتژی‌ها نیز برای شما فراهم شده است. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 49 دلار در ماه 

4. Coinigy 

Coinigy.com یکی از ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو است که به‌صورت تخصصی برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این ابزار می‌توانید پرتفوی معاملاتی خود در صرافی‌های مختلف را به‌صورت آنلاین و یکپارچه زیر نظر بگیرید. علاوه بر آن امکان مبادله برخی از رمزارزها نیز در Coinigy به‌صورت مستقیم فراهم شده است. بیش از 75 اندیکاتور در این سایت روی نمودارهای قیمت قابل فراخوانی هستند. دقت داشته باشید که Coinigy علاوه بر سایت و نسخه‌های اندروید و آیفون نیز قابل دسترسی است. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 18.66 دلار در ماه  

وبسایت پرو تریدر، جایگزینی مناسب برای تریدینگ ویو

5. Protrader 

Protrader.com نیز یکی دیگر از جایگزین‌های تریدینگ ویو است. تقریبا بسیاری از ابزارهای تحلیل تکنیکال تریدینگ ویو برای آنالیز نمودار قیمت دارایی‌های مختلف در سایت Protrader نیز ارائه می‌شوند. این ابزار نیز در نسخه‌های اندروید، دسکتاپ، مک و وب در دسترس است. علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، امکان معاملات فیوچرز، آپشن و CFD در بازارهای اصلی فارکس را نیز فراهم کرده است. اسکالپرها و معامله‌گران روزانه ابزارهای اختصاصی کاربردی را می‌توانند در این سایت استفاده کنند. ضمن اینکه رابط گرافیکی جذابی نیز برای تحلیل نمودارهای قیمت ارائه می‌کند. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 7.99 دلار در ماه 

6. Tradelize

Tradelize.com داده‌های قیمت صرافی‌های پیشرو ارز دیجیتال را رصد می‌کند و به‌شما اجازه می‌دهد تا در هر ساعت از شبانه‌روز معاملات خود را با بهترین قیمت انجام دهید. علاوه بر آن دقیقا مانند تریدینگ ویو، تمام ابزارهای تحلیل تکنیکال نمودار قیمت دارایی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه با استفاده از Tradelize می‌توانید به استراتژی‌های معاملاتی معامله‌گران با تجربه دسترسی داشته باشید و آن‌ها را کپی کنید. این ابزار در نسخه‌های اندروید، آیفون و ویندوز در دسترس است. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 39.99 دلار در ماه 

معرفی وبسایت Stockcharts به عنوان جایگزین تریدینگ ویو

7. Stockcharts

Stockcharts.com نیز ابزاری است که برای مدیریت سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند. هر آنچه برای تحلیل تکنیکال نمودار قیمت یک دارایی نیاز دارید از طریق این سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. ضمن اینکه ابزارهای شخصی‌سازی استراتژی‌های معاملاتی و نظارت فعال بر پوزیشن‌های معاملاتی باز را نیز ارائه می‌کند. Stockcharts نیز در نسخه‌های وب، آیفون و اندروید در دسترس است. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 19.99 تا 49.95 دلار در ماه 

8. SeekingAlpha

SeekingAlpha.com یکی از بهترین ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو است. با استفاده از ابزارهای این سایت می‌توانید دقیق‌ترین تجزیه و تحلیل نمودار قیمت ارزهای دیجیتال را انجام دهید. داده‌ها به‌صورت لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شوند. ضمن اینکه ابزارهای پیشرفته‌ای برای اجرای استراتژی‌های معاملاتی مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. 

  • هزینه اشتراک اکانت: 19.99 تا 29.99 دلار در ماه 

10 ابزار جایگزین تریدینگ ویو

در این مطلب به‌معرفی 10 تا از بهترین ابزارهای جایگزین تریدینگ ویو پرداختیم. تا به‌حال تجربه استفاده از این ابزارها را داشته‌اید؟ شما ابزار کاربردی دیگری را می‌شناسید که برای آنالیز نمودار قیمت دارایی‌ها بتوان از آن استفاده کرد؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...