سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ (8 راهکار کاربردی)

چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ (8 راهکار کاربردی)

کریپتو کارنسی، یکی از بازارهای مالی پر طرفدار است. این بازار نوسان زیادی دارد و به معامله‌گران این فرصت را می‌دهد که با شناسایی ارزهای مستعد رشد، سودهای کلانی به دست آورند. وجود فرصت‌های فراوان برای کسب سود، سبب شده است که کاربران به دنبال بهترین روش‌ها برای شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری باشند؛ چرا که با این کار می‌توانند ریسک معاملات خود را کاهش بدهند و به سودهای قابل توجهی برسند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم و برای انجام این کار از چه ابزارهایی استفاده کنیم. از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی ایرانیکارت همراه باشید.

چگونه ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی کنیم؟

همانطور که گفتیم بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بازار پر نوسان دارای ارزهای متنوعی است و شما می‌توانید روی بهترین آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. در این بخش از مقاله چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم، روش‌های شناسایی ارزهای دیجیتال برای رشد را برای شما شرح می‌دهیم.

1- مطالعه و بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال

مطالعه و بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال به‌ عنوان اولین و مهم‌ترین روش برای شناسایی ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. وایت پیپر ارز دیجیتال مقاله یا توضیحی است که توسط تیم توسعه‌دهنده رمز‌ارز نوشته می‌شود. در white paper می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد پروژه و اهداف آن به دست آورید.

با مطالعه و بررسی وایت پیپر می‌توانید به جذابیت و کاربردی بودن پروژه ارز دیجیتال پی ببرید. در واقع هر چقدر یک پروژه کاربردی‌تر باشد و بتواند مشکلات دنیای واقعی را برطرف کند، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. پس قبل از هر کاری باید ابتدا وایت پیپر ارز دیجیتال را به‌طور کامل بررسی کنید تا تشخیص دهید که ارز مورد نظر تا چه اندازه برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: آیا ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

وایت پیپر یک ارز شامل اطلاعات زیر است:

  • هدف پروژه
  • زمان و تاریخ شروع جذب سرمایه
  • اعضای تیم توسعه‌دهنده
  • نقشه راه
  • نحوه عملی کردن اهداف پروژه
  • مسیر طی شده  پروژه تاکنون

2- بررسی وضعیت تکنیکال و فاندامنتال ارز

برای اینکه به ارزش واقعی یک ارز پی ببرید، لازم است که آن را از لحاظ تکنیکالی و فاندامنتالی بررسی کنید. از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده می‌شود تا روند قیمتی ارز و آینده آن به دست آید. این تحلیل بر اساس نمودار ارز دیجیتال انجام می‌شود. اما در تحلیل فاندامنتال، اخبار و اطلاعات مربوط به ارز دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد. با بررسی وضعیت تکنیکالی و فاندامنتالی ارز می‌توانید به ارزشمند بودن آن پی ببرید و برای سرمایه‌گذاری روی آن تصمیم بگیرید.

چگونه ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی کنیم؟

3- مارکت کپ ارز

مارکت کپ یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای شناسایی ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری است. مارکت کپ نشان دهنده ارزش بازار است. هر چقدر مارکت کپ یک ارز بیشتر باشد، نشان می‌دهد که مورد توجه کاربران قرار گرفته است و افراد زیادی علاقمند به سرمایه‌گذاری در آن هستند. در نهایت مارکت کپ بالا نشان دهنده ارزشمندی یک رمزارز است. حتی سایت‌های معتبر برای ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال از معیار مارکت کپ استفاده می‌کنند.

پس شما با بررسی می‌توانید از میزان اعتبار ارز دیجیتال مطلع شدید و شرایط آن را برای سرمایه‌گذاری بسنجید. به‌عنوان مثال ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم که بیشترین مارکت کپ را به خود اختصاص داده‌اند، جزو گزینه‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.

4- حجم معاملات

دقت داشته باشید که هر چقدر یک ارز محبوب‌تر و با ارزش‌تر باشد، تقاضا برای خرید آن بیشتر خواهد بود. بنابراین برای پی بردن به جواب چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم، باید میزان حجم معاملات ارز مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که میزان خرید و فروش ارز باید در طول زمان افزایش پیدا کرده باشد و مربوط به یک بازه زمانی خاص نباشد. با بررسی حجم معاملات ارز می‌توانید اعتبار آن را بررسی کرده و برای خرید ارز دیجیتال تصمیم بگیرید.

5- بررسی تیم توسعه دهنده

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال نقش مهمی در پیشرفت آن ایفا می‌کند. با توجه به این موضوع، شما باید سابقه و مهارت‌های تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال را بررسی کنید. در صورتی که در وایت پیپر یک ارز، نامی از تیم توسعه‌دهنده آورده نشود به احتمال زیاد یک پروژه کلاهبرداری است و باید از آن فاصله بگیرید. 

شما می‌توانید اعضای تیم توسعه‌دهنده را مورد بررسی قرار دهید تا از فعالیت‌های قبلی و میزان اعتبار آن‌ها باخبر شوید. بدون شک هر چقدر یک پروژه تیم توسعه‌دهنده قدرتمندی داشته باشد، نشان می‌دهد که ارز مورد نظر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

میزان پذیرش ارز دیجیتال

6- میزان پذیرش ارز دیجیتال

بررسی میزان پذیرش ارز دیجیتال یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای تشخیص ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری است. برای این کار باید تعداد صرافی‌ها و کیف پول‌هایی که از ارز مورد نظر پشتیبانی می‌کنند را بررسی کنید. 

هر چقدر تعداد این عوامل بیشتر باشد نشان می‌دهد که ارز محبوبیت زیادی دارد و مورد پذیرش عموم مردم است. با شناسایی این مدل از ارزها می‌توانید نسبت به خرید یا سرمایه‌گذاری روی آن اقدام کنید.

7- شبکه های اجتماعی و سلبریتی ها

شاید عجیب به نظر برسد ولی برای شناسایی ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری نباید از شبکه‌های اجتماعی و سلبریتی‌های معروف غافل شوید. شما باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و افراد معتبر را دنبال کنید.

این کار به شما کمک می‌کند که از آخرین وضعیت بازار مطلع شوید و ارزهای مستعد رشد را شناسایی کنید. پس می‌توان گفت که یکی از بهترین جواب‌ها برای سوال چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم، استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی است.

8- تعداد توکن در گردش

برای شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌توانید فاکتور تعداد توکن‌های در گردش را نیز مد نظر قرار دهید. رمزارزهایی که تعداد کل توکن‌های آن‌ها محدود است و تعداد توکن‌های در گردش آن‌ها نیز در حال رسیدن به سقف عرضه است، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌اند چرا که با اتمام عرضه و ایجاد کمیابی، قیمت آن‌ها بسیار افزایش خواهد یافت.

به‌ عنوان مثال تعداد کل عرضه بیت کوین‌ برابر با 21 میلیون عدد است. هر چقدر تعداد توکن‌های در گردش به عدد 21 میلیون نزدیک شود باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد. پس با آگاهی از حداکثر عرضه رمز ارز و تعداد توکن‌های در حال گردش آن می‌توانید برای سرمایه‌گذاری روی ارز مد نظر تصمیم بگیرید.

از چه ابزارهایی می‌توانیم برای شناسایی ارزهای سود ده کمک بگیریم؟

در بخش قبلی روش‌های شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری را برای شما شرح دادیم. بررسی همه فاکتورها زمان بر است. به همین منظور برای راحتی کار و صرفه‌جویی در وقت می‌توانید از یک سری ابزارهای خاص استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که بتوانید بهترین و سودآورترین ارزها برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید. 

معرفی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

کوین مارکت کپ یکی از ابزارهای کاربردی برای شناسایی ارزهای مستعد رشد است. این ابزار به‌عنوان یک دستیار همه جانبه برای تریدرها شناخته می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات متنوعی درباره ارزهای دیجیتال به دست آورید کافی است که به این سایت مراجعه کنید.

با استفاده از وبسایت کوین مارکت کپ به آدرس coinmarketcap.com، می‌توانید ارزهای مستعد رشد و مورد استقبال کاربران را شناسایی کرده و در بهترین فرصت وارد معامله شوید. دقت داشته باشید که این ابزار قابلیت‌های متنوعی دارد و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید از قسمت‌های مختلف آن برای بازدهی بیشتر کمک بگیرید.

در حالت کلی کوین مارکت کپ اطلاعات زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • ارزهای ترند
  • شاخص ترس و طمع
  • مارکت کپ ارزها
  • میزان رشد و ضرر ارزها در بازه‌های زمانی 1 ساعته، 24 ساعته و هفتگی
  • تعداد توکن‌های در گردش
  • حجم معاملات
  • رده‌بندی ارزهای کریپتو کارنسی
  • آموزش
  • تقویم رویدادها و …

لونار کراش (LunarCrash)

وبسایت LunarCrash.com، یکی دیگر از ابزارهای جذاب برای شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری است. این ابزار شباهت زیادی به سایت کوین مارکت کپ دارد و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مختلفی در رابطه با ارز مورد نظر به دست آورید. هدف اصلی لونار کراش شناسایی ارزهای ترند و مستعد رشد به کمک هوش مصنوعی و بررسی شبکه‌های اجتماعی است. بنابراین شما می‌توانید ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری را به کمک این ابزار شناسایی کنید.

معرفی تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو یکی از ابزارهای محبوب و کاربردی است که اغلب فعالان در حوزه بازارهای مالی از آن استفاده می‌کنند. از این ابزار می‌توانید برای تحلیل ارزهای دیجیتال استفاده کنید و روند تغییر قیمت آن‌ها را شناسایی کنید. علاوه بر این، وبسایت tradingview.com ، دارای قابلیت فیلتر نویسی نیز هست و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ارزهای مورد نیاز خود را بر اساس استراتژی معاملاتی خود پیدا کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید معیارهای خاصی را برای شناسایی ارزهای مستعد رشد انتخاب کنید. این کار به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید ارزهای مد نظر خود را در کمترین زمان ممکن شناسایی کنید. در واقع تریدینگ ویو گزینه‌های پیش روی شما را محدودتر می‌کند تا شما بتوانید به لیستی از بهترین و مناسب‌ترین ارزها برای سرمایه‌گذاری دسترسی داشته باشید.

کوین مارکت کال (CoinMarketCal)

کوین مارکت کال یکی از ابزارهای منحصربه‌فرد برای پیدا کردن فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری است. وبسایت CoinMarketCal.com داده‌ها و اخبار جدید را از منابع مختلف جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

به کمک این ابزار می‌توانید از لیست شدن ارزهای جدید، توکن سوزی ارزها، ایردراپ‌ها و برنامه‌های آینده ارز دیجیتال مطلع شوید. در واقع این ابزار به‌عنوان یک منبع قابل اعتماد عمل می‌کند و شرایط لازم برای بررسی ارزها و شناسایی ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری را برای شما فراهم می‌کند.

یافتن بهترین ارز برای سرمایه گذاری

بازار کریپتو کارنسی یکی از بازارهای محبوب و سودآور است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. در این بازار پر نوسان، ارزهای مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری روی ارزهای ارزشمند سودهای بسیار خوبی به دست آورید. مهم‌ترین کاری که شما باید انجام دهید شناسایی ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری است. در این مقاله بررسی کردیم که چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم و برای این کار از چه ابزارهایی استفاده کنیم. این روش‌ها کاملاً کاربردی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید بهترین و سودآورترین ارزها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. 

چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ (8 راهکار کاربردی)
کریپتو کارنسی، یکی از بازارهای مالی پر طرفدار است. این بازار نوسان زیادی دارد و به معامله‌گران این فرصت را می‌دهد که با شناسایی ارزهای مستعد رشد، سودهای کلانی به...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...