اخبار ارز دیجیتال

پلیس دبی در تحقیقات جنایی خود از کاردانو کمک می‌گیرد

پلیس دبی در تحقیقات جنایی خود از کاردانو کمک می‌گیرد

پلیس قضایی دبی در آخرین اقدام خود گفته که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند زیرا امارات متحده عربی قصد دارد به یک هاب رمزارزی تبدیل شود. پلیس دبی در اجلاس جهانی پلیس در این شهر که از ۵ تا ۷ مارس برگزار شد، از همکاری خود با بلاک چین کاردانو خبر داد.

پلیس دبی فناوری بلاک چین کاردانو را برای به اشتراک گذاشتن ایمن داده‌های تحقیقات جنایی اتخاذ خواهد کرد.

تحقیقات جنایی با بلاک چین

الکساندر ای. برونر (Alexander E. Brunner)، مشاور حوزه Web3 فاش کرد که مقامات دبی تصمیم گرفته‌اند از بلاک چین کاردانو استفاده کنند. کاردانو در این پروژه آزمایشی می‌خواهد اطمینان حاصل کند که یکپارچگی داده‌های حساس تحقیقات جنایی بدون تغییر باقی می‌ماند.

علاوه بر این، کاردانو تضمین می‌کند که برخی از شواهد، به‌ویژه اسکن‌ محل اصابت گلوله و خود آن، می‌تواند با سایر سازمان‌های مجری قانون در سراسر جهان از جمله اینترپل به اشتراک گذاشته شود. این ابتکار گامی رو به جلو در ادغام فناوری بلاک چین در تلاش‌های نوآورانه پلیس دبی است.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۳ منطقه آزاد کالایی دبی (DMCC)، امارت متحده عربی روز به روز بیشتر از گذشته به دلیل جذب خدمات با ارزش بالا، از جمله خدماتی که در صنایع کریپتو، بازی و Web3 هستند، شناخته می‌شود. در سال گذشته، تعداد ۲۶۹۲ شرکت جدید با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در بخش‌های ارز دیجیتال، طلا و املاک وارد DMCC شدند.

هسته اصلی این ابتکار، استفاده از فناوری بلاک چین برای محافظت از اطلاعات حساس است.

نقش کاردانو

هدف پلیس دبی با پیاده‌سازی بلاک چین کاردانو توزیع امن اطلاعات است. این حرکت به چند دلیل یک گام بدیع محسوب می‌شود. اولاً، ویژگی‌های امنیتی ذاتی بلاک چین تضمین می‌کنند که پس از ثبت اطلاعات، نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد یا دستکاری کرد. ثانیاً، سطحی از شفافیت و قابلیت ردیابی را که قبلاً امکان دستیابی به آن وجود نداشت، تسهیل می‌شود، زیرا هر تراکنش روی بلاک چین ثبت شده و توسط اشخاص مجاز قابل مشاهده است.

کاردانو از نظر مارکت کپ در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد. با توجه به داده‌های CoinMarketCap، قیمت کاردانو در حال حاضر به سطح ۰/۷۴۹۷ دلار رسیده و در ۲۴ ساعت اخیر ۱/۳۰ درصد رشد داشته است. با این حال، از تاریخ ۱۲ مارس، داده‌های Token Terminal نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی در فعالیت‌های توسعه‌دهندگان این شبکه طی ماه گذشته هستند.

طی ۳۰ روز گذشته، تیم توسعه‌دهنده اصلی کاردانو کاهش حدوداً ۱۶ درصدی را تجربه کرده و در مجموع ۱۱۲ عضو داشته است. علاوه بر این، کامیت‌های کد کاردانو نیز با کاهش ۲۶ درصدی به ۹۰۴ عدد کاهش یافته است.

گفته می‌شود که مقامات دبی به طور فزاینده‌ای از بلاک چین برای مدیریت امور خود استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۲۲، دولت ایالتی ماهاراشترا در هند، یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را برای فرآیند تأیید گواهی‌ طبقات اجتماعی هندوها معرفی کرد. پیش از این، تأیید این اسناد یک فرآیند دستی و خسته‌کننده بوده است. هدف رویکرد جدید هند این است که تأیید این گواهی را ایمن‌تر و کارآمدتر کند.

نقش بلاک چین در مدیریت

ابتکار پلیس دبی برای استفاده از بلاک چین نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در کاربرد این فناوری است. این پروژه همچنین بر تعهد دبی برای تبدیل شدن به یک هاب جهانی کریپتویی صحه می‌گذارد. همان طور که فناوری بلاک چین به تکامل خود ادامه می‌دهد، می‌توانیم شاهد استفاده بالقوه از آن در بخش‌های اداری، از جمله اجرای قانون، باشیم.

در همین حین، دبی می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر حوزه‌های قضایی که می‌خواهند از بلاک چین برای تبادل داده‌های خود استفاده کنند، عمل کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...