اخبار ارز دیجیتال

صرافی ورشکسته FTX تقریباً ۲ میلیارد دلار از سولاناهای خود را فروخت

صرافی ورشکسته FTX تقریباً ۲ میلیارد دلار از سولاناهای خود را فروخت

گلکسی تریدینگ (Galaxy Trading)‌،‌ پانترا کپیتال (Pantera Capital) و نپتون (Neptune Digital Assets) نزدیک به دو سوم دارایی‌های سولانا FTX را به دست آورده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ در تاریخ ۵ آوریل، بخش اموال صرافی ورشکسته FTX بیش از نیمی از سولاناهای خود را با ۶۳ درصد تخفیف نسبت به قیمت‌های فعلی تخلیه کرده است. توکن‌های SOL اکثر دارایی‌های این صرافی ورشکسته را تشکیل می‌دهند.

افرادی که با این صرافی در ارتباط بودند به بلومبرگ گفتند که FTX دارایی‌های خود را شرکت‌های مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، از جمله گلکسی تریدینگ و پانترا کپیتال فروخته است.

این صرافی ورشکسته بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون توکن SOL قفل شده خود را به قیمت ۶۴ دلار به ازای هر توکن فروخته است. FTX با این کار حدود ۱/۹ میلیارد دلار سرمایه برای طلبکاران خود ایجاد کرده است. FTX یکی از سرمایه‌گذاران اولیه سولانا بود. ۴۱ میلیون توکن سولانا FTX مشمول یک برنامه وستینگ (Vesting) چهار ساله می‌شود، به این معنی که تا پایان مهلت مقرر نمی‌توان آنها را در بازار معامله کرد.

طبق گفته‌های CoinMarketCap، قیمت سولانا در زمان نگارش این خبر در سطح ۱۷۶ دلار قرار دارد که طی ۱۲ ماه گذشته رشد چشمگیر ۷۴۳ درصدی را به ثبت رسانده و با بهبود وضعیت بازارهای ارزهای دیجیتال و رشد میم کوین‌ها نیز تقویت شده است.

عملکرد توکن SOL طی ۱۲ ماه گذشته
عملکرد توکن SOL طی ۱۲ ماه گذشته

گزارش شده که گلکسی تریدینگ، بخشی از شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، تقریباً ۶۲۰ میلیون دلار برای خرید توکن‌های SOL از بخش اموال FTX سرمایه جمع‌آوری کرده است. سرمایه‌گذاری در صندوق این شرکت مستلزم پرداخت ۱ درصد کارمزد مدیریتی است. به گفته برخی منابع، این صندوق به دنبال ایجاد بازدهی برای سرمایه‌گذاران خود از طریق استیکینگ است. Galaxy Asset Management، یکی دیگر از شاخه‌های گلکسی دیجیتال، در مبادله و فروش دارایی‌های FTX کمک کرده است.

بلومبرگ گفت که پانترا کپیتال نیز ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه برای خرید توکن‌های SOL از صرافی FTX جمع‌آوری کرده است. Neptune Digital Assets، یک شرکت بلاک چینی کانادایی، در تاریخ ۲۷ مارس، ۲۶،۹۶۴ توکن SOL را به قیمت ۶۴ دلار خریداری کرد.

فروش دارایی‌های FTX به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی، انتقاد طلبکاران این صرافی را برانگیخته است.

در تاریخ ۲۸ مارس، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر‌عامل سابق FTX به اتهام کلاهبرداری ناشی از فروپاشی این صرافی در نوامبر ۲۰۲۲، به ۲۵ سال زندان محکوم شد. طلبکاران در طول محکومیت وی، مدیران تسویه حساب این صرافی را به نقض «حقوق مالکیت» آنها متهم کردند.

مدیران تسویه حساب FTX میلیاردها دلار از دارایی‌های کریپتویی این صرافی را نقد کرده‌اند. S&C [سالیوان و کرامول (Sullivan & Cromwel)] توکنی را به قیمت ۱۱ سنت فروخته و اکنون این توکن به قیمت دو دلار معامله می‌شود. FTX مبلغ ۱۰ میلیارد دلار در فروش توکن‌های سولانا ضرر کرده، چرا آنها را ۷۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار فروختند.

طلبکاران FTX یک شکایت دسته جمعی علیه سالیوان و کرامول تنظیم کرده‌اند و ادعا می‌کنند که این شرکت قبل از نمایندگی صرافی فوق در جریان دادرسی ورشکستگی آن در کلاهبرداری‌های FTX دست داشته است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...