آموزش ارز دیجیتال

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت + ویدیو و تصویر

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت + ویدیو و تصویر

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال است که برای استفاده در موبایل و مرورگر ایجاد شده است و می‌توانید از طریق آن کوین‌ها و توکن‌های مختلف در انواع بلاکچین را ارسال، دریافت و ذخیره کنید. این کیف پول بعدها بخش DApps را نیز ادغام کرد تا تعامل کاربران با کیف پول و خدمات غیرمتمرکز را امکان‌پذیر کند. در جولای ۲۰۱۸، تراست ولت توسط صرافی بایننس خریداری و به کیف پول رسمی این صرافی تبدیل شد. تراست ولت از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از آموزش روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت می‌توانید از نقل و انتقالات غیرضروری به صرافی‌ها جلوگیری کرده و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت

اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال، برای راحتی بیشتر کاربران، امکانات متفاوتی در کیف پول ایجاد می‌کنند. هدف این است که کاربر بتواند با کیف پول تمام فعالیت‌های مورد نظر خود را انجام دهد و دیگر نیازی نباشد برای هر تراکنشی سرمایه خود را از کیف پول خارج کند و در اثر این انتقالات، کارمزد بپردازد. کیف پول تراست یکی از برترین کیف پول‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این ولت علاوه بر پشتیبانی تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، سرویس‌های متفاوتی مانند، تبدیل ارز در کیف پول، دسترسی به بخش DApp، استیکینگ ارزهای دیجیتال و… را ارائه می‌دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید ارز موجود در کیف پول خود را سریعا نقد کنید یا آن را به ارز دیگری تبدیل کنید. در چنین شرایطی اگر بخواهید موجودی خود را از کیف پول به یک صرافی انتقال دهید، هم به زمان بیشتری نیاز دارید و هم ملزم به پرداخت کارمزد می‌شوید. بنابراین بهتر است از امکانات خود کیف پول استفاده کنید و ارز مورد نظر خود را به روش‌های مختلف تبدیل کنید. در ادامه سه روش از انواع روش‌های تبدیل ارز در کیف پول تراست ولت را توضیح داده‌ایم.

روش اکسچنج Exchange

کیف پول تراست قبلا دارای بخشی به نام اکسچنج بود که در آن یک دفتر سفارش و انواع جفت ارزها موجود بود. کاربران می‌توانستند از طریق این قسمت ارز دیجیتال موجود در کیف پول خود را همانند صرافی، با قیمت دلخواه به فروش برسانند. با این حال این ویژگی در حال حاضر در تراست ولت غیر فعال است. در حال حاضر فقط از طریق بخش swap و بخش dapp می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنید.

مشاهده آموزش کامل کار با کیف پول تراست ولت 

روش سواپ Swap

با استفاده از این روش در کمتر از چند ثانیه می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را تبدیل کنید. آموزش تبدیل ارز در تراست ولت با روش سواپ به شرح زیر است. به تصویر دقت کنید.

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت به روش سواپ swap

  1. وارد کیف پول تراست شوید.
  2. از منوی بالا گزینه swap را انتخاب کنید.
  3. در کادر بالا جایی که you pay نوشته شده است، ارزی که می‌خواهید تبدیل کنید را انتخاب کنید. با کلیک بر روی فلش کوچک سمت راست کادر بالا، یک کشو برای شما باز می‌شود که می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را از بین ارزهای موجود انتخاب کنید. در این قسمت ما ارز دیجیتال BNB را انتخاب کردیم.
  4. در کادر پایین جایی که you get نوشته شده است، ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب کنید. به همان روش قبل می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این قسمت ما قصد دریافت BNB در شبکه اسمارت چین را داریم.
  5. سپس مقداری که می‌خواهید تبدیل کنید را مشخص کنید و پس از آن گزینه SWAP را بزنید.
  6. پس از چند ثانیه، ارز تبدیل شده در کیف پول شما ظاهر می‌شود.

روش DApp

این بخش بیشتر برای تبدیل توکن‌هایی استفاده می‌شود که در کیف پول تراست، بخش SWAP برای آن‌ها در دسترس نیست. با متصل شدن به یک صرافی غیرمتمرکز از طریق تراست ولت، به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را تبدیل کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که برای ارزهای که در شبکه BEP2 هستند از صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ یا سایر پلتفمر‌های BEP2 و برای توکن‌هایی که در شبکه ERC20 هستند از صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ یا پلتفرم‌های مشابه آن که مبتنی بر اتریوم هستند، استفاده کنید. فراموش نکنید برای انجام فرآیند تبدیل در صرافی پنکیک سواپ باید مقداری بایننس اسمارت چین جهت پرداخت موجود داشته باشید تا تراکنش شما انجام شود. آموزش تبدیل ارز در تراست ولت از طریق DApp به شرح زیر است.

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت از طریق dapp

  1. از منوی پایین کیف پول Trust وارد بخش browser شوید و صرافی پنکیک سواپ را جستجو و انتخاب کنید. (تصویر ۱)
  2. به صورت خودکار وارد صرافی و بخش swap صرافی پنکیک سواپ می‌شوید. اما برای تبدیل ارز ابتدا باید کیف پول خود را متصل کنید. بنابراین روی connect wallet کلیک کنید. (تصویر ۲)
  3. از شما می‌خواهند کیف پول مورد نظر خود برای اتصال را انتخاب کنید. روی تراست ولت کلیک کنید. (تصویر شماره ۳)آموزش تبدیل ارز در تراست ولت در صرافی های غیرمتمرکز
  4. پس از آن طی یک اعلان دیگر از شما خواسته می‌شود اتصال کیف پول به صرافی را تایید کنید بنابراین گزینه connect را انتخاب کنید. (تصویر ۴)
  5. اکنون کیف پول شما متصل شده است. به صورت خودکار دوباره وارد صرافی پنکیک سواپ می‌شوید. اکنون ارزی که می‌خواهید تبدیل کنید را کادر بالا وارد کنید. با انتخاب فلش در کادر بالا می‌توانید از لیست موجود ارز مورد نظر خود را امتخاب کنید. سپس در کادر پایین نیز ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را قرار دهید و مقدار هر دو مورد را انتخاب کنید. (تصویر ۵)
  6. در قسمت slippage tolerance نیز درصد تغییر قیمت را مشخص کنید به صورت خودکار روی ۰.۵٪ تنظیم شده است. چنانچه با این درصد انجام نشد می‌توانید آن را تغییر دهید. به این تریتب تمامی موارد لازم را انجام داده‌اید و کافیست روی swap کلیک کنید تا تبدیل شما انجام شود. (تصویر ۶)

پس از انجام فرآیند تبدیل، ارز مورد نظر در کیف پول شما ظاهر می‌شود. این موضوع ممکن است از چند دقیقه تا چندساعت متغیر باشد.

 آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ 

مزایا و معایب تبدیل ارز در تراست ولت

مزایا 

  • نسبت به انتقال به صرافی تراکنش سریع‌تر انجام می‌شود.
  • هزینه و کارمزد کمتری دارد.
  • ریسک خطا هنگام انتقال ارز دیجیتال را ندارد.

معایب

  • برای همه ارزها در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه از تراست ولت پول در بیاوریم؟

نکات مهم تبدیل ارز در تراست ولت

هنگام تبدیل ارز در تراست ولت به شبکه ارزهای دیجیتال و کارمزدها دقت کنید. برای مثال زمانی که قصد تبدیل یک توکن ERC20 را دارید باید در کیف پول خود اتریوم کافی برای پرداخت کارمزد داشته باشید. برای بلاکچین‌های دیگر مانند بایننس چین، ترون و… نیز به همین صورت است. بنابراین تا زمانی که موجودی کافی برای پرداخت کارمزد تراکنش را نداشته باشید، تبدیل شما انجام نخواهد شد. نکته مهم دیگر این است که اگر از بخش DApp برای تبدیل ارز استفاده کردید، حتما هنگام انتخاب صرافی غیرمتمرکز به آدرس صرافی دقت کنید تا اشتباها صرافی فیک را انتخاب نکنید. چرا که انتخاب صرافی اشتباه موجب از دست دادن سرمایه شما می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید فرآیند پردازش تراکنش در برخی شبکه‌ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. اگر تراکنش را درست انجام داده‌اید اما بلافاصله ارز تبدیل شده در کیف پول شما ظاهر نشد، آرامش خود را حفظ کنید چون قطعا واریز خواهد شد.

سخن آخر

کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های دیجیتالی محسوب می‌شود که به تازگی نیز نسخه مرورگر خود را راه اندازی کرده است. استفاده از انواع روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت برای انجام تراکنش‌های فوری بسیار کمک کننده است و شما را از ریسک‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال دور می‌کند.

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت + ویدیو و تصویر
تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال است که برای استفاده در موبایل و مرورگر ایجاد شده است و می‌توانید از طریق آن کوین‌ها و توکن‌های مختلف در انواع بلاکچین...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....