معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال آلیس چیست ؟

ارز دیجیتال آلیس چیست ؟

آیا می‌خواهید با ارز دیجیتالی که طی 4 ماه گذشته بیش از 500% افزایش قیمت داشته است آشنا شوید؟! رمز ارز آلیس! ALICE توکن اصلی بازی ویدیویی ساخت مزرعه چندنفره، My Neighbor Alice است. این بازی دنیایی است که در آن کاربران در جزایر دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و با استفاده از امکانات بازی به کسب درآمد می‌پردازند. برای اینکه بدانید ارز دیجیتال آلیس چیست و با پلتفرم آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ارز دیجیتال آلیس ALICE چیست؟

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، رمز ارز آلیس توکن بومی پلتفرم بازی My Neighbor Alice است و به عنوان روش اصلی پرداخت در شبکه عمل می‌کند. همچنین به کاربران کنترل توسعه بازی را از طریق یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) به نام شورای جامعه می دهد که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های ALICE خود را به منظور مشارکت در فرآیندهای رأی‌گیری حاکمیتی به اشتراک بگذارند. ALICE یک توکن ERC-20 است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و در بازی، از طریق رویدادها و مسابقات و راه‌های دیگر می‌توان آن را به دست آورد. این توکن همچنین به بازار NFT آلیس قدرت می‌دهد و بازیکنان را قادر می‌سازد تا از طریق ساخته‌های خود معامله کنند و از آن سود ببرند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

موارد استفاده از ارز دیجیتال آلیس ALICE چیست؟

رمز ارز آلیس ALICE به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا بازی کنند، سرمایه‌گذاری کنند، بخشی از بازی باشند و در عملیات حاکمیتی بازی شرکت کنند. بازیکنان می‌توانند جزایر مجازی بخرند و صاحب آن‌ها شوند و برای فعالیت‌هایی مانند کشاورزی، ماهی گیری و زنبورداری که همگی در ایجاد دنیای آلیس نقش دارند، جوایزی دریافت کنند.

توکن ALICE بازیکنان را تشویق می‌کند تا در بازی آلیس شرکت کنند. به عنوان مثال، کاربرانی که ALICE بیشتری در اختیار دارند و دارایی‌های خود را نگهداری می‌کنند، در طول زمان درآمد بیشتری کسب می‌کنند. ALICE همچنین نشان دهنده موارد درون بازی است که کاربران می‌توانند آن‌ها را از طریق قراردادهای هوشمند به بازیکنان دیگر بفروشند یا اجاره دهند. جالب اینجاست که این بازی دارای وثیقه NFT نیز می‌باشد. هنگامی که یک کاربر در یک NFT سرمایه‌گذاری می‌کند، درصدی از خرید او به وثیقه می‌رود. اگر دارنده NFT مایل باشد، آن‌ها می‌توانند در نهایت دارایی را به نوبه خود در قبال آن وثیقه بفروشند و اطمینان حاصل کنند که همیشه مقداری پول از این وثیقه به دست خواهند آورد. این موضوع تضمین می‌کند که تمام NFT‌ها دارای یک حداقل ارزش هستند و نمی‌توانند از یک آستانه معین کاهش یابند.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

تاریخچه بازی آلیس ALICE

My Neighbor Alice که توسط شرکت سازنده بازی Antler Interactive، یک استودیوی بازی‌سازی موبایل و مبتنی بر واقعیت مجازی، ایجاد و توسعه یافته است، در ژانویه 2021 در Stream راه اندازی شد و اولین آزمایش قابل پخش خود را در 31 اوت انجام داد. این شرکت توسط مدیر عامل آنا نورویک، متخصص در امور مالی، با تجربه کار برای شرکت‌های برجسته جهانی از جمله Credit Suisse و Accenture هدایت می‌شود. ALICE، توکن حاکمیت برای بازی، در مارس 2021 در بایننس لانچ پول راه اندازی شد.

آشنایی با پلتفرم بازی My Neighbor Alice

آشنایی با پلتفرم بازی My Neighbor Alice

My Neighbor Alice یا MNA یک بازی سازنده چند نفره جدید است که نه تنها برای بازیکنان بازی‌های بلاکچین، بلکه برای جامعه عمومی بازی‌ها از طریق داستان سرگرم کننده و ویژگی‌های بصری مبتنی بر بلاکچین جذاب است.

Alice یک بازی ویدیویی رایگان است که برای شروع به هیچ پرداختی نیاز ندارد. هر کسی می‌تواند در مسابقات شرکت کند و توکن ALICE بدست آورد. البته کاربران می‌توانند برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های بازی از همان ابتدا سرمایه‌گذاری کنند. دارایی‌های درون بازی یعنی اکثر آیتم‌های بازی در My Neighbor Alice توسط توکن‌های غیرقابل تعویض NFT نشان داده می‌شوند که به طور کامل متعلق به بازیکن هستند.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نوعی توکن هستند که نشان دهنده یک آیتم منحصر به فرد مبتنی بر بلاک چین می‌باشند. به دلیل غیرقابل تعویض بودن، هر NFT متمایز است و نمی‌توان آن را به سادگی با واحدی مشابه با اکثر ارزهای دیجیتال معمولی مانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) جایگزین کرد. از آن جایی که NFT‌ ها طبق تعریف منحصر به فرد هستند، برای نمایش دارایی‌های کمیاب و قابل جمع آوری و همچنین دارایی‌های منحصر به فرد در دنیای واقعی مناسب هستند. امروزه، اکثریت قریب به اتفاق NFT‌ ها به عنوان بخشی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌شوند اما به طور فزاینده‌ای به عنوان آثار هنری دیجیتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جزایر مجازی که بازی را تشکیل می‌دهند به زمین‌های جداگانه تقسیم می‌شوند و در نهایت اکثر آن‌ها در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. این قطعات زمین هر کدام توسط یک NFT منحصربه‌فرد نشان داده می‌شوند که می‌تواند توسط مالک فروخته یا معامله شوند. همچنین موارد درون آن‌ها، قابل تنظیم است. یعنی به کاربران اجازه می‌دهند تزئینات اضافه کنند و زمین را تغییر دهند تا مدل منحصر به فرد خود را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴

نکته جالب این است که این بازی در ابتدا بدون کیف پول رمزنگاری قابل بازی است. با این حال، کاربرانی که می‌خواهند در اکوسیستم شرکت کنند، برای نگهداری ALICE و انجام تراکنش‌ها به یک کیف پول نیاز دارند. کاربران آیتم‌های درون بازی را با استفاده از توکن ALICE خریداری می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند از آن در بازار NFT پروژه استفاده کنند و شخصیت‌های بازی را در کنار ویژگی‌های دیگر، مورد استفاده قرار دهند.

رقبای توکن ALICE و مقایسه آن‌ها

رقبای توکن ALICE و مقایسه آن‌ها

اکنون که دانستید ارز دیجیتال آلیس چیست، بهتر است با رقبای این پروژه آشنا شوید. بازی ویدیویی آلیس، تفاوت چندانی با سایر بازی‌های مبتنی بر بلاکچین ندارند. این بازی شامل سرمایه‌گذاری در دارایی، رشد آن دارایی و سپس فروش تلاش‌های درون بازی برای کسب سود است. هیچ یک از این ایده‌ها به تنهایی خیلی برجسته نیستند. در عوض، My Neighbor Alice بر اساس رویدادهای درون بازی و زیبایی مزرعه‌داری به جای ویژگی‌های بازی مبتنی بر بلاکچین، منحصربه‌فرد است.

در حال حاضر، My Neighbor Alice هیچ رقیب مستقیمی ندارد. اگر چه تعدادی دیگر از بازی‌های سازنده مبتنی بر بلاکچین، از جمله Decentraland و The Sandbox وجود دارد.

  • در بین دو بازی ذکر شده، Decentraland مسلماً شبیه‌ترین است، زیرا از سیستم مشابهی برای جداسازی قطعات زمین و بازیکنان جهت ساخت و ساز استفاده می‌کند.
  • هر دو پلتفرم Decentraland و My Neighbor Alice دارای محدوده مشخص در بازی هستند. یعنی، قطعه زمین با گذشت زمان کمیاب‌تر می‌شود. در مورد Decentraland، این قطعات ابتدا در سال 2017 به عنوان بخشی از رویداد Terraform به کاربران فروخته شد و دومین دور فروش LAND در سال 2018 برگزار شد.
  • این دو بازی کاربران را قادر می‌سازد تا از مهارت‌های خود با استفاده از ایجاد موارد درون بازی، درآمد کسب کنند. البته روش های کسب درآمد در این دو بازی متفاوت است. در My Neighbor Alice، کاربران می‌توانند NFT‌ های خود را با استفاده از ابزار ایجاد کننده MNA ایجاد کنند و سپس این دارایی‌ها می‌توانند در بازار داخلی فروخته شوند. در Decentraland، کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار سازنده، مدل‌ها را به بازی وارد کنند و دارایی‌هایی ایجاد کنند که می‌توانند در زمین‌های خود قرار گیرند و دارایی‌های مبتنی بر NFT می‌توانند در بازار Decentraland فروخته شوند.
  • Decentraland از گرافیک سه بعدی نیمه واقع گرایانه استفاده می‌کند، در حالی که My Neighbor Alice دارای گرافیک‌های زیبا و جذابی است که یادآور Animal Crossing است.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از متاورس

ویژگی های ارز دیجیتال آلیس چیست؟

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، My Neighbor Alice طوری طراحی شده است که هم برای گیمرهای معمولی و هم برای علاقه مندان به DeFi جذاب باشد و دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که به آن کمک می‌کند تا برای همه افراد جذاب باشد. در قسمت DeFi، بازیکنان می‌توانند از قابلیت‌های غنی DeFi MNA استفاده کنند که شامل موارد زیر است:

  1. وام دهی
  2. شرط‌بندی
  3. دارایی‌های درون بازی مبتنی بر بلاکچین

وام دهی

این پلتفرم دارای یک اقتصاد داخلی وام دهی و استقراضی است. بازیکنان می‌توانند NFT‌های خود را قرض دهند یا در ازای بازدهی از دیگران قرض بگیرند. آلیس با استفاده از قراردادهای هوشمند برای اطمینان از اینکه وام دهندگان همیشه توکن‌های خود را پس می‌گیرند، این سیستم را به یک سیستم قابل اعتماد تبدیل می‌کند. بازیکنان همچنین می‌توانند مستقیماً NFT و توکن‌های ALICE را از طریق بازار درون بازی یا سایر بازارهای NFT خارجی در بلاکچین‌های مختلف، مانند Treasureland، خریداری کنند یا بفروشند.

My Neighbor Alice همچنین یک ویژگی منحصر به فرد دارد که کسری از قیمت خرید هر NFT را در یک حساب ویژه مرتبط با NFT قفل می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است شخصی یک NFT به قیمت 1 واحد ETH بخرد که با این سیستم، 10% آن در حساب NFT مرتبط قفل شده و در صورت سوزاندن NFT می‌تواند بعداً بازیابی شود. این موضوع ارزش ذاتی تضمین می‌کند که NFT‌ ها همیشه حداقل یک مقدار ثابت را حفظ می‌کنند. همچنین می‌توانند به عنوان وثیقه در برنامه‌های وام دهی DeFi استفاده شوند.

شرط‌بندی

با برنامه ریزی MNA، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را برای کسب بازدهی بیشتر به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: چطور وارد متاورس شویم؟

دارایی‌های درون بازی مبتنی بر بلاک چین

این بازی دارای توکن بومی بازی خود است که با توکن ALICE به نسبت 1:1 در بلاکچین نشان داده می‌شود. این توکن در دنیای آلیس کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان از آن برای خرید آیتم‌های بازی، کسب جوایز شرط‌بندی و شرکت در سیستم مدیریت غیرمتمرکز MNA (که توسط Chromunity پشتیبانی می‌شود) استفاده کرد.

توکن ALICE یک توکن ERC-20 است که روی اتریوم اجرا می‌شود. در نتیجه، شبکه گسترده ماینینگ اثبات کار (POW) که متشکل از هزاران گره است، با هم کار می‌کنند تا بلاک چین را کنترل و امنیت آن را تضمین کنند.

در این بازی، طیف گسترده‌ای از آیتم‌های درون بازی، از جمله پوشش گیاهی، مبلمان، ساختمان‌ها و حیوانات توسط NFT نشان داده می‌شوند.

معرفی 5 کیف پول برتر ارز دیجیتال آلیس ALICE

معرفی 5 کیف پول برتر ارز دیجیتال آلیس ALICE

بخش اعظمی از مارکت رمز ارز آلیس در صرافی‌های بایننس، یونی سواپ و کوکوین قرار دارد. شما می‌توانید برای خرید این ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی از صرافی‌های نام برده استفاده کنید. My Neighbor Alice یک توکن ERC20 است که بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا در طیف گسترده‌ای از کیف پول‌ها از هر دو نوع سخت‌افزاری و کیف پول نرم‌افزاری ذخیره شود. در این قسمت کیف پول‌هایی که می‌توان رمز ارز آلیس ALICE را در آن‌ها نگهداری کرد، معرفی می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر راجع به هر کدام از کیف پول‌های نام برده، روی آن کلیک کنید.

  1. تراست 
  2. اتمیک
  3. متامسک
  4. لجر
  5. ترزور

برای خرید انواع کیف پول سخت افزاری می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

آینده ارز دیجیتال آلیس ALICE چیست؟

آینده ارز دیجیتال آلیس ALICE چیست؟

این شرکت اعلام کرده است که چشم‌اندازش برای پلتفرم بازی آلیس، معرفی بلاکچین به میلیون‌ها بازیکن با ترکیب موارد زیر است:

  • یک روایت سرگرم‌کننده برای بازیکنان معمولی که می‌خواهند از تجربه گیم‌پلی لذت ببرند.
  • یک اکوسیستم برای بازیکنانی که می‌خواهند سرمایه جمع‌آوری کرده و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را معامله کنند.

به عنوان یک پلتفرم چندمنظوره که ویژگی‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را در خود جای داده است؛ آلیس، تجربه بازی از طریق یک سیستم مبتنی بر بلاکچین که تعامل بین کاربران را امکان‌پذیر می‌سازد، تغییر می‌دهد. همچنین توانایی افزودن ارزش به دارایی‌های درون بازی، یکی از اجزای حیاتی محبوبیت بازی است. این شبکه قرار است با قابلیت‌های جدید در سال 2022 توسعه بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت NFT و نحوه فروش آن

علاوه بر موارد بالا، قیمت رمز ارز آلیس ALICE می‌تواند تحت تأثیر انتشار نسخه نهایی My Neighbor Alice در بهار 2022 قرار گیرد و عملکردهای جدید اضافه شده می‌تواند به پروژه رونق بخشد. رمز ارز آلیس با افزایش نرخ استفاده و پذیرش، ارزش بیشتری پیدا می‌کند و از آن جایی که این پروژه طیف وسیعی از گیمرهای DeFi و بلاکچین را هدف قرار می‌دهد، پتانسیل آن را برای تبدیل شدن به یک پلتفرم پرطرفدار افزایش می دهد.

سخن آخر

اگر به آینده بازی‌های بلاکچین اعتقاد دارید، ممکن است بخواهید در رمز ارز آلیس ALICE سرمایه‌گذاری کنید. همانطور که در مقاله ارز دیجیتال آلیس چیست خواندید، تغییرات قیمت در آینده به موفقیت بازی و مجموعه ویژگی‌ها پس از عرضه رسمی آن، بستگی دارد. هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان پیش بینی کند که ارزش یک دارایی افزایش می‌یابد یا خیر. به هر حال، اگر کاربران و علاقه مندان این بازی افزایش یابد، ممکن است ارزش توکن ALICE نیز بیشتر شود.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...