معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کوانت چیست ؟ رمز ارز Quant

ارز دیجیتال کوانت چیست ؟ رمز ارز Quant

رمز ارز کوانت Quant، یک ارز دیجیتال است که سرمایه گذاران و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، در مورد استفاده آن در دنیای واقعی به دلیل اینکه سیستم Quant’s OverLedger ارائه می‌دهد، خوش بین هستند. زیرا چندین فناوری دفتر کل غیرمتمرکز را برای استفاده سازمانی به یکدیگر متصل می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت ارز دیجیتال کوانت Quant چیست و نحوه عملکرد پروتکل آن چگونه است.

ارز دیجیتال کوانت QNT چیست؟

رمز ارز کوانت یک توکن در بلاک چین Quant است که دسترسی دیجیتالی به یک برنامه یا سرویس خاص را فراهم می‌کند. سپس به توکن‌های QNT هزینه‌های دسترسی بر اساس مقدار ارز فیات ثابت داده می‌شود. برای مثال، توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها هر ماه هزینه‌های مصرف را به حساب Quant Treasury می‌پردازند که با توکن‌های QNT کار می‌کند. هزینه دسترسی علاوه بر اینکه بر اساس تعداد توکن‌های تولید شده است، به مقدار ثابت ارز فیات بستگی دارد. به عنوان مثال، توسعه دهندگان و شرکت‌ها هر ماه 10 دلار بر اساس قیمت معادل در توکن‌های QNT، به خزانه کوانت می‌پردازند. با افزایش تعداد کاربران و تقاضا برای QNT، توکن‌های QNT بیشتری تولید و وارد گردش می‌شوند.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال کوانت می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال کوانت

پروتکل Quant چیست؟

شبکه کوانت در سال 2015 توسط گیلبرت وردیان تأسیس شد و رمز ارز کوانت Quant، توکن اصلی پلتفرم با نماد QNT، اندکی پس از آن راه اندازی شد. پروتکل کوانت از اشتیاق برای کارآمدتر کردن تبادل جهانی اطلاعات متولد شد. وردین کشف کرد که فناوری های دفتر کل توزیع شده (DLT) چقدر می تواند در حل مشکلاتی که وجود داشت، مفید باشد.

افزودن قابلیت overledger به پروتکل Quant، دفتر کل بیت کوین، اتریوم و ریپل را به برنامه آن باز کرده است. پروتکل کوانت به حل مسائل مربوط به قابلیت همکاری در صنعت بلاک چین می‌پردازد و به عنوان یک توکن اعتبارسنجی پرداخت که در یک سیستم عامل overledger استفاده می‌شود، عمل می‌کند. یکی از اهداف نهایی پلتفرم کوانت، ارائه عملیات متقابل یکپارچه، به گونه‌ای است که دنیای شکسته فناوری دفتر کل به طور مساوی توزیع شود. در نتیجه، از پروتکل کوانت اغلب به عنوان «سیستم عامل/نرم افزاری که همه بلاک چین‌ها را به هم متصل می‌کند» یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید :‌ بلاکچین چیست

Quant چگونه کار می‌کند؟

Quant چگونه کار می‌کند؟

پروتکل Quant برای حذف موانعی که معمولاً در زنجیره‌های بلوکی در ارتباطات، قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری با آن‌ها مواجه می‌شوند، طراحی شده است. برای دستیابی به این هدف، لایه‌ها به شرح زیر با وظایفی مطابقت داده می‌شوند که برای آن‌ها مناسب‌تر هستند:

لایه تراکنش: در این لایه، ذخیره تراکنش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. دفتر کل متنوع و جدا شده برای قرار دادن عملیات مرتبط در یک لایه و تأیید آن‌ها در سراسر زنجیره بلوک استفاده می‌شود. هنگامی که یک معامله تأیید شد، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را باطل کرد. همه چیز مورد نیاز برای اجماع در بین بلاک چین‌ها در این لایه اتفاق می‌افتد.

لایه پیام رسانی: این لایه با اطلاعات و انتقال داده سروکار دارد. سه نوع داده قابل پردازش وجود دارد. 1) داده‌های قرارداد هوشمند 2) ابرداده 3) داده‌های تراکنش.

لایه فیلتر و مرتب سازی: این لایه پیام‌ها را نیز مدیریت می‌کند. با این حال، برخلاف لایه پیام رسانی، شامل فیلتر کردن جستجوها در نتایج خاص است. هر پیامی در سیستم دفتر کل دیجیتال بر اساس اولویت اول قرار می‌گیرد و به طور منظم در یک پایگاه داده نگهداری می‌شود. هنگامی که اعتبار یک پیام خارج از زنجیره مورد نیاز است، لایه فیلتر و مرتب‌سازی مسئول اعتبارسنجی است، زیرا این لایه تنها لایه‌ای است که تاریخچه پیام‌های منتقل شده در سراسر پروتکل را دارد. بنابراین، توسعه‌دهندگان می‌توانند وظایف خاصی را تعیین کنند، به عنوان مثال، به برنامه اجازه می‌دهند تا توکن‌ها را پس از سپرده‌گذاری در DApp به یک شبکه خاص منتقل کند.

خرید و فروش ریپل از ایرانیکارت

مزایای ارز دیجیتال کوانت و شبکه آن چیست؟

  • Quant اکثر محدودیت‌های DLT را تجربه نمی‌کند. می‌توان آن را به صورت یکپارچه و بدون دانش قبلی از رمزنگاری یا برنامه‌نویسی نصب کرد.
  • کاربران کوانت می‌توانند بدون توجه به موقعیت خود به هر نوع سیستم دفتر کل دیجیتال متصل شوند. توسعه دهندگان، افراد و حتی کارکنان دولتی می‌توانند بدون دانش برنامه‌نویسی قبلی از شبکه استفاده کنند. این ترکیب انعطاف‌پذیری و سهولت به پلتفرم جذابیت زیادی می‌بخشد.
  • Quant نه می‌تواند فورک شود و نه ارتباط با دفترهای متعدد خود را از دست می‌دهد، بنابراین احتمال نقض امنیت در شبکه بسیار کم است. این تیم تجربه‌ای در زمینه رمزنگاری، امنیت و سیستم‌های حیاتی دارد. دانشی که برای محافظت از امنیت پلتفرم مفید است. برخلاف اکثر سیستم‌های دفتر کل توزیع شده دیگر، هیچ داده‌ای در شبکه Quant ذخیره نمی‌شود. یک API هم تراز با استانداردها توسط شبکه، برای یک لایه امنیتی اضافی استفاده می‌شود.

نحوه خرید رمز ارز کوانت (QNT)

نحوه خرید رمز ارز کوانت (QNT)

QNT را می‌توان در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مختلف، مانند کوین بیس، بایننس، کوکوین، بای بیت و … خریداری کرد. البته دقت کنید که استفاده از صرافی‌های خارجی در حال حاضر برای ایرانیان ریسک بالایی دارد.

برای خرید QNT در اکثر صرافی‌ها، این مراحل ساده را دنبال کنید:

مرحله 1: ثبت حساب در صرافی

مرحله 2: به بخش Spot market مراجعه کرده و جفت QNT/USDT را جستجو کنید.

مرحله 3: مطمئن شوید که USDT در کیف پول صرافی خود دارید.

مرحله 4: بر روی خرید کلیک کنید و معامله خود را با سفارش محدود و قیمت دلخواه خود انجام دهید.

مرحله 5: رمز ارز کوانت خریداری شده را به یک کیف پول ارز دیجیتال امن منتقل کنید. کیف پول‌های لجر، تراست، اتمیک و متامسک از ارز دیجیتال کوانت Quant پشتیبانی می‌کنند.

مرحله 6: مطمئن شوید که کلیدهای خصوصی خود را در برابر کلاهبرداران سایبری ایمن نگه دارید.

بیشتر بخواید: کیف پول تراست ولت

سخن نهایی

همانطور که در مقاله ارز دیجیتال کوانت چیست خواندید، اگرچه QNT یک فرصت سرمایه‌گذاری قوی است اما شایان ذکر است که آینده آن به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل راه حل‌های فن آوری جدید برای پروژه‌های Quant، محیط بازار کریپتو، موقعیت‌های قانونی و موارد دیگر می‌شود. از این رو، مهم است که قبل از خرید و فروش Quant تحقیق کنید. زمانی که دولت‌ها شروع به تولید ارزهای فیات دیجیتالی مانند دلار دیجیتال و یورو می‌کنند، موارد استفاده بیشتری برای اتصال شبکه مرتبط با بلاک چین‌های مختلف وجود خواهد داشت. کوانت در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

معاملات ارزهای دیجیتال یک پدیده نسبتاً جدید است و سرمایه‌گذاری در QNT بسیار شبیه سرمایه‌گذاری در یک ETF کریپتو است. تفاوت در این است که شما به جای خرید در صرافی، چندین بلاک چین را که بر روی زیرساختی که به طور وابسته به یکدیگر کار می‌کند، هدایت می‌کنید. سطح بالایی از ریسک وجود دارد اما بازده آن ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...