آموزش تحلیل ارز دیجیتال

استاپ هانتینگ چیست و چرا Stop Hunting در ارز دیجیتال رخ می‌دهد؟

استاپ هانتینگ چیست و چرا Stop Hunting در ارز دیجیتال رخ می‌دهد؟

لمس نقطه حدضرر یا استاپ لاس بدترین اتفاق ممکن برای یک تریدر است. وقتی این اتفاق برای یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، اولین سؤالی که از خود می‌پرسد این است که آیا استاپ لاس را به درستی تعیین نکرده بودم؟ اما شاید دلیل آن، نقطه استاپ لاس یا حد ضرر نباشد. بلکه در دام استاپ هانتینگ قرار گرفته است! استاپ هانتینگ چیست و چرا استاپ هانتینگ در ارز دیجیتال رخ می‌دهد؟

مفهوم استاپ هانتینگ چیست؟

استاپ هانت در ارزهای دیجیتال، به معنی شکار حد ضرر است. اما قبل از هر چیز برای اینکه مفهوم استاپ هانتینگ را بدانیم اجازه دهید یک سؤال بپرسیم.

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که یک پوزیشن معامله باز کنید و نقاط حد ضرر را بر اساس تحلیل‌های خود قرار بدهید، اما پس از مدتی مشاهده کنید که بازار برخلاف پیش‌بینی شما حرکت کرده و با لمس حد ضرر به سمت موردنظر شما رفته و حد سود را لمس کرده باشد؟

بدون شک اگر به معامله رمزارزها پرداخته باشید؛ چنین تجربه‌ای دارید. حتی احتمالا دچار احساس یاس و ناراحتی بسیار زیادی هم شده‌اید؛ چرا که تحلیل شما درست بوده، اما استاپ لاس شما لمس شده و ضرر کرده‌اید. خیلی از تریدرها در چنین حالتی تصور می‌کنند مشکل از نقطه استاپ لاس است. اما این موضوع  فقط به استاپ لاس مربوط نمی‌شود. چرا که ممکن است یک تریدر استاپ لاس را بر اساس نسبت ریسک به ریوارد و سطوح حمایت و مقاومتی درست، تعیین کرده باشد. پس چرا این اتفاق افتاد؟

مفهوم استاپ هانتینگ چیست؟

چون شما در ناحیه استاپ هانت قرار گرفته‌اید و توسط بازیگران اصلی بازار شکار شده‌اید! استاپ هانتینگ یک استراتژی کلان است که تلاش می‌کند برخی از تریدرهای خرد را از بازار خارج کند. به طوری که قیمت را به سطحی برساند که بسیاری از معامله‌گران، دستورات حد ضرر خود را تنظیم کرده‌اند.

ناحیه استاپ هانت منطقه‌ای است که قیمت رمزارز، حد ضرر تعیین‌شده توسط شما را لمس می‌گند. پس با ضرر از این معامله خارج می‌شوید. غافل از اینکه قیمت دوباره در مسیر پیش‌بینی شما حرکت می‌کند و حتی نقطه حد سود تعیین‌شده نیز، لمس می‌شود.

البته همیشه استاپ هانتینگ به خاطر رفتار بازارسازها نیست. قیمت لحظه‌ای بازار ارز دیجیتال، به خاطر عرضه و تقاضا است. شاید اغلب معامله‌گران تصمیم بگیرند علی رغم همه تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها، برخلاف جهت بازار ترید کنند. در این صورت حدضرر شما زده خواهد شد.

چرا استاپ هانتینگ در ارز دیجیتال رخ می‌دهد؟

معمولا استاپ هانتینگ یک سناریوی پرتکرار در دنیای بازارهای مالی، به خصوص فارکس و ارزهای دیجیتال، است. اما اجازه دهید اینجا توضیحی در مورد بازیگران اصلی و تأثیرگذار در بازارهای سرمایه بدهیم تا بهتر متوجه این اتفاق شوید.

به طور کلی می‌توان تریدرها در بازارهای مالی را به دو گروه معامله‌گران خرد و تریدرهای کلان یا نهنگ بازار تقسیم‌بندی کرد. تریدرهای خرد همانند ما هستند. یعنی افراد حقیقی که پول کمی در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. توجه داشته باشید حتی سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری نیز پول کم به شمار می‌آید.

از سوی دیگر بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، نهادهای اقتصادی دولتی، صندوق‌های ارزی و شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ که در بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، بازیگران و بازارسازهای تأثیرگذار و سرمایه‌گذاران کلان به شمار می‌آیند. زیرا حجم سرمایه‌گذاری آن‌ها نیز بسیار زیاد و در حد چند صد میلیون دلار است.

چرا استاپ هانتینگ در ارز دیجیتال رخ می‌دهد؟

واضح است که این بازیگران با توجه به سرمایه بالایی که در این بازارها گذاشته‌اند، می‌توانند جهت حرکت بازار را در تایم‌فریم‌های کوچک تغییر دهند. اما راهکار درست چیست؟

راهکار درست این است که همراه آن‌ها باشیم! به عبارت دیگر ما تریدرهای خرد، نمی‌توانیم برای تریدرهای کلان تعیین تکلیف کنیم. بلکه آن‌ها هستند که بازار را به سمت مطلوب خود پیش می‌برند و ما فقط باید همراه آن‌ها پیش برویم.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع، توصیه می‌کنیم مقاله ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال  را مطالعه کنید.

 بازیگران بزرگ همواره بازار را به سمتی می‌برند که بیشترین نقدینگی وجود داشته باشد سؤال اصلی این است که بیشترین نقدینگی کجاست؟ در جواب باید گفت همان‌جایی که اکثر تریدرهای خرد حد ضرر خود را در آنجا قرار می‌دهند. جالب است بدانید که استاپ هانتینگ در بازار فارکس آن‌قدر رایج است که هر معامله‌گری که از این نوسانات قیمت آگاه نباشد، متحمل ضررهای بزرگی خواهد شد.

چطور Stop Hunting را شناسایی کنیم؟

اگرچه اسم استاپ هانتینگ کمی سخت به نظر می‎رسد، اما با چند کار ساده می‌توان آن را تشخیص داد.

1) توجه به نواحی حمایت و مقاومت آشکار

تجربه ثابت کرده است نواحی حمایت و مقاومت کلاسیک، به احتمال زیاد در دام استاپ هانت قرار می‌گیرند. این موضوع به این معنا نیست که اصلا به سطوح حمایت و مقاومت توجه نکنیم. بلکه صرف اتکا به آن‌ها اشتباه است و باید با توجه به همه ابزارها و اندیکاتورها به معامله بپردازیم.

2) توجه به حجم نقدینگی بازار

می‌توان با استفاده از یک روش دیگر هم استاپ هانتینگ‌ها را پیش‌بینی کرد و آن هم توجه به حجم بازار است. بازارهای مالی دارای ۲ مؤلفه بسیار مهم هستند. یک مؤلفه قیمت و دیگری حجم است.

حجم بازار به خوبی شرایط کلی را مشخص می‌کند. فرض کنید حجم بازار کم است، اما قیمت تغییرات پرشتابی دارد. در این زمان تازه‌کارها و آماتورهای دنیای ترید تصور می‌کنند که فرصت خوبی برای معامله است. در حالی که این‌گونه نیست و شکارچیان در کمین هستند.

به طور کلی هر وقت نقدینگی بازار کم باشد، احتمال ورود معامله‌گران زیادتر می‌شود. در این صورت برای معامله خود استاپ‌لاس‌های واضحی انتخاب می‌کنند و در نتیجه امکان استاپ هانتینگ بسیار بالا می‌رود.

در اینجا لازم است کمی در مورد مفهوم نقدینگی در بازار توضیح دهیم. وقتی که تریدرها معامله‌ای را انجام می‌دهند؛ به این معناست که پول و سرمایه خود را وارد بازار کرده‌اند و نقدینگی بازار را افزایش داده‌اند. در این صورت حجم نقدینگی در بازار بالا می‌رود و فرصت خوبی برای شکارچیان بازار یا استاپ هانترها فراهم می‌شود. در این زمان بهتر است که حتما حد ضرر را در فاصله درست و ایمن‌تری قرار بدهید.

بازیگران بزرگ بازار با استفاده از استراتژی‌های مختلف، نقدینگی موجود بازار را به نفع خود مصادره می‌کنند. این کار با استفاده از لمس قیمتی حد ضررهای تریدرهای کوچک به وجود می‌آید. پس به طور کلی هر کجا که مشاهده کردید سطح حمایت و مقاومت واضح‌تر و آشکارتری ا‌ست، با احتیاط بیشتری وارد معامله شوید و مواظب استاپ هانت شدن باشید.

3) تعیین درست حد ضرر

در هر ترید، تعیین درست نقطه حد ضرر بسیار مهم است .خیلی از افراد نقطه حد ضرر را بر اساس نسبت ریسک به ریوارد انتخاب می‌کنند که البته منطقی است. نسبت ریسک به ریوارد یک به دو، برای تعیین حد ضرر کاملا معقول و منطقی به شمار می‌آید. علاوه بر این موضوع، بحث سطوح حمایت و مقاومت هم هست. اما یک نکته بسیار مهم این است که وقتی شما سطحی را برای حد ضرر خود تعیین می‌کنید، قطعاً تریدرهای زیادی نیز مانند شما فکر و رفتار می‌کنند. یعنی همان نقطه را به عنوان نقطه حد ضرر تعیین کرده‌اند. 

 در چنین حالتی بازیگران اصلی بازار (بازارسازها) می‌توانند با استفاده از ترفندهایی، حرکت بازار را به‌گونه‌ای تغییر دهند که به سمت نقاط استاپ لاس خیلی از تریدرها برود! البته بازارسازها نمی‌توانند به طور کلی یک روند صعودی را نزولی یا یک روند نزولی را صعودی کنند. اما توانایی ایجاد پولبک‌ و اصلاحیه‌های مختلف را دارند و می‌توانند با همین روش استاپ لاس خیلی از معامله‌گران خرد را بزنند.

4) اندیکاتور نقدینگی و استاپ هانت

لازم است بدانید هر مقاومت و حمایتی نمی‌تواند برای هانت شدن معتبر باشد. در واقع شما برای در نظر گرفتن احتمال استاپ هانت، باید به دنبال سطوح مهم باشید. در وبسایت تحلیل تریدینگ ویو دو اندیکاتور کاربردی به نام Liquidity pool و Stop Hunt وجود دارد که به صورت رایگان قابل استفاده هستند. با استفاده از اندیکاتور Liquidity pool، نقدینگی سطوح مهم با استفاده از خط چین‌هایی در چارت به شما نمایش داده می‌شود. اندیکاتور Stop Hunt هم با نمایش ستاره در سطوح مهم، مناطق هانت شده را نمایش می‌دهد.

برای شروع استفاده از این دو اندیکاتور کافیست از بخش جستجوی اندیکاتور در منوی بالای تردینگ ویو نام هریک را جستجو کنید. سپس روی آن‌ها کلیک کنید تا در چارت شما اعمال شوند.

اندیکاتور نقدینگی و استاپ هانت

نکته: تریدینگ ویو در تازه‌ترین به روزسانی، در نسخه رایگان تنها مجوز استفاده همزمان ۲ اندیکاتور را می‌دهد. به این نکته دقت کنید.

در تصویر بالا خط چین‌های سبز و قرمز متعلق به اندیکاتور Liquidity pool و خط چین و ستاره نارنجی متعلق به اندیکاتور Stop Hunt هستند. کاملا هم واضح مشاهده می‌کنید که بعد از دوبار هانت حمایت مشخص شده، قیمت یک پامپ ۲۱ درصدی داشته است. بنابراین شما می‌توانید با شناسایی درست نقاط هانت، سود خوبی از معاملات به دست آورید.

چطور در دام استاپ هانتینگ نیفتیم؟

برای اینکه در دام استاپ هانت نیفتیم چند راهکار ساده می‌توان انجام داد.

1) بر اساس سطوح حمایت و مقاومت کلاسیک ترید نکنید.

 راهکار اول این است که صرفا بر اساس سطوح حمایت و مقاومت کلاسیک ترید نکنیم. سطوح حمایت و مقاومت فقط یکی از ابزارهایی هستند که باید در هنگام تعیین حد سود و حد ضرر به آن‌ها توجه شود. به طور کلی در بازارهای سرمایه، اتکا به یک ابزار یا اندیکاتور درست نیست. به طور مثال پرایس اکشن روشی است که بازار را به صورت کلی تحلیل می‌کند و می‌توانید استاپ هانتینگ را با احتمال بالایی تشخیص دهید.

2) نواحی حمایت و مقاومت را به صورت صحیح ترسیم کنید.

 راهکار دوم رسم سطوح حمایت و مقاومت به شکل درست است. برخی از معامله‌گران نواحی حمایت و مقاومت را برای استاپ لاس خود انتخاب می‌کنند. این کار به شرطی درست است که ناحیه حمایت و مقاومت به شکل درست و با توجه به تاریخچه بازار ترسیم شود. در نظر داشته باشید که خطوط حمایت و مقاومت اشتباه است و به طور کلی می‌توان گفت چیزی به نام خط حمایت و مقاومت نداریم. بلکه سطح یا محدوده حمایت و مقاومت داریم.

سطوح حمایت و مقاومت را در تایم‌فریم‌های مختلف و با توجه به تاریخچه بازار رسم کنید. یعنی تایم‌فریم‌های گوناگون (مخصوصا یک‌ساعته و چهارساعته) را برای ترسیم درست سطوح حمایت و مقاومت در نظر بگیرید.

نکته دیگر این است که وقتی شما سطحی برای حمایت و مقاومت در نظر می‌گیرید، باید توجه داشته باشید که صرف شکسته شدن آن، نباید برای شروع به معامله اقدام کنید. بلکه باید کندل‌های تاییدیه در تایم‌فریم‌های مختلف را بررسی کنید. همچنین برای شروع یک معامله از اُردر بلاک‌ها استفاده کنید. اردر بلاک یعنی ناحیه‌ای که برای آغاز یک معامله خرید یا فروش مناسب است. خود را محدود به یک نقطه نکنید.

3) حجم بازار را رصد کنید.

 راهکار دیگر این است که استاپ هانت‌ را خودتان تشخیص دهید! در قسمت قبل در مورد این موضوع به طور کلی توضیح دادیم. به مؤلفه حجم در بازار توجه کنید.

4) به اخبار و روند کلی بازار توجه کنید.

یک روش مناسب این است که همواره با روند کلی و اصلی بازار ترید کنید. به عبارت دیگر یکی از بهترین راهکارها برای اینکه در دام استاپ هانتینگ نیفتیم ترید با روند کلی بازار است . یعنی در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر روند بازار را تشخیص دهیم و متناسب با آن ترید کنیم. منظورمان از تایم فریم بالاتر، 4 ساعته و روزانه به بالا است.

اغلب استاپ هانتینگ‌ها در تایم‌فریم‌های کوچکتر و در مخالف روند کلی بازار اتفاق می‌افتند. جهت روند کلی نیز با استفاده از اندیکاتورهای میانگین متحرک در دوره‌های زمانی بالا (مثلا 50 و 100) قابل تشخیص است.

 از دیگر اتفاقاتی که باعث استاپ هانتینگ می‌شوند، اخبار هستند. اخبار یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تحلیل فاندامنتال به شمار می‌آید. از این رو بهتر است در مواقع انتشار خبر ( مخصوصا خبرهای سشن معاملاتی نیویورک) یا ترید نکنیم یا تریدمان با کمترین ریسک ممکن باشد.

5) حتما استاپ لاس بگذارید.

یکی از موضوعاتی که شاهد هستیم این است که خیلی از تریدرها به خاطر اینکه در استاپ هانت قرار نگیرند، اصلا استاپ لاس نمی‌گذارند. این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که معمولا تریدرهای تازه‌کار انجام می‌دهند. در مورد اهمیت استاپ لاس همین بس که وقتی شما در پلتفرم‌های معاملاتی یک معامله را باز می‌کنید، ابتدا از شما می‌خواهد که حد ضرر را تعیین کنید. یعنی حد ضرر، اولویت بیشتری تا حد سود دارد. قطعا ضرر کم بهتر از ضرر بسیار زیاد است. اگر استاپ لاس قرار ندهید احتمال ضرر زیاد و کال مارجین شدن بسیار است. بنابراین بهتر است بجای حذف 

6) دید وسیع و کلی به بازار داشته باشید

احتمالاً با مفهوم نهنگ ارزهای دیجیتال آشنایی دارید. از دید یک نهنگ به بازار ارزهای دیجیتال نگاه کنید و دید وسیع‌تری به بازار داشته باشید.

7) از اعداد رند استفاده نکنید.

 توصیه ما این است که معمولا از اعداد رند استفاده نکنید. چون نهنگ‌ها و استاپ هانترها از اعداد رند استفاده می‌کنند. بهتر است که شما همواره اعداد ایمن‌تری را به عنوان حد ضرر قرار دهید. به عبارت دیگر از آنجایی که ذهن انسان به طور طبیعی به دنبال نظم و البته راحتی است، بیشتر حدضررها حول اعداد گردی که به «0» ختم می‌شوند، جمع می‌گردد. به عنوان مثال، اگر رمزارزی در حدود قیمتی 12470 دلار شود و پیش‌بینی‌ها رشد قیمت را نشان دهند، بیشتر استاپ‌ها نقطه قیمتی 12460 قرار می‌گیرند تا نقطه‌ای مثل 12461.37. این واقعیت، نکته ارزشمندی است، زیرا به وضوح نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران بهتر است استاپ لاس خود را در نقاط غیرعادی قرار دهند.

8) از بروکر معتبر استفاده کنید.

یکی از سؤالات بسیار مهمی که همواره پرسیده می‌شود این است که آیا استاپ هانت‌ها توسط خود بروکرها انجام می‌شود؟ اگر بروکر شما، یک بروکر معتبر باشد، امکان این اتفاق بسیار کم است. چرا که برای اعتبار خود بروکر بسیار بد است که چنین فعالیت‌هایی داشته باشد. اما اگر بروکر شما معتبر نباشد احتمال آن بالاست. متأسفانه در گذشته این کار توسط برخی از بروکرهای متقلب اتفاق افتاده است.  از این رو حتما از بروکرهای معتبر استفاده کنید.

درنهایت باید گفت ضرر، ذات بازار سرمایه است. اگر به هر دلیلی در ناحیه استاپ هانت قرار گرفتید و ضرر کردید، هیچ اشکالی ندارد و بهتر است که با آن کنار بیایید. به طور کلی می‌توان گفت که هیچ‌وقت مشخص نیست ناحیه استاپ هانت کجاست. ما زمانی می‌فهمیم که در ناحیه استاپ هانت قرار گرفته‌ایم، که ضرر کنیم!

چطور از موقعیت‌های استاپ هانتینگ به نفع خودمان استفاده کنیم؟

چطور از موقعیت‌های استاپ هانتینگ به نفع خودمان استفاده کنیم؟

در ادامه چند توصیه به عنوان استراتژی استاپ هانتینگ برای تریدرهای خرد ارائه می‌دهیم.

از استراتژی‌های روش اسمارت مانی استفاده کنید:

در پرایس اکشن ICT ستاپ‌های معاملاتی وجود دارد که بر اساس استاپ هانتینگ صورت می‌گیرند. درواقع ICT ترید به سبک نهنگ‌های بازار است. از این رو این سبک تحلیلی ستاپ‌های کاربردی را در این حوزه ارائه می‌دهد.

پس از استاپ هانتینگ با اطمینان بیشتری وارد معامله شوید:

اگر به هر دلیلی، نقطه حد ضرر شما لمس شد، اما همچنان بازار به سمت مطلوب شما در حال پیشروی است، این بار می‌توانید با اطمینان بیشتری وارد معامله شوید. برای مثال ورود شما می‌تواند پس از کندل تاییدیه برای برگشت روند باشد.

از روش ورودهای چندمرحله‌ای و پله‌ای استفاده کنید:

یک روش دیگر، استفاده از ورودی‌های چندمرحله‌ای است. اگر حساب شما ظرفیت کافی دارد، می‌توانید با ورودهای چندگانه مشکل استاپ هانتینگ را حل کنید. همان‌طور که توضیح دادیم بهتر است ناحیه‌ای را به عنوان اردربلاک تعیین کنیم یعنی اجازه دهیم استاپ هانتینگ اتفاق بیفتد و پس از آن وارد معامله شویم.

استاپ هانتینگ، سود یا ضرر؟

در این مقاله مفهوم استاپ هانتینگ را تشریح کردیم و روش‌هایی را توضیح دادیم که می‌توانند ما را از دام آن برهانند. اما باز هم تاکید می‌کنیم که ضرر ذات بازار سرمایه است. اگر شما نسبت ریسک به ریوارد خوبی تعیین کنید، استاپ هانت شدن و ضررهای کوچک، نمی‌توانند تاثیر زیادی بر روند کسب درآمد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند. به همین دلیل در صورت استاپ هانت شدن ، شکست را بپذیرید و برای معامله‌های بدی آماده شوید.

استاپ هانتینگ چیست و چرا Stop Hunting در ارز دیجیتال رخ می‌دهد؟
لمس نقطه حدضرر یا استاپ لاس بدترین اتفاق ممکن برای یک تریدر است. وقتی این اتفاق برای یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، اولین سؤالی که از خود می‌پرسد این...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...