آموزش ترید ارز دیجیتال

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

معاملات فیوچرز برای هر سرمایه گذاری که به تازگی قصد فروش و یا خرید ارز دیجیتال را دارد، می‌تواند وسوسه کننده و پرسود به نظر برسد. حتما این جمله که “بازار دو طرفه ارزهای دیجیتال است” را بارها شنیده‌اید. این جمله به این معناست که شما با استفاده از معاملات فیوچزر در هر صرافی می‌تواند از پیش بینی بازار (ریزش یا صعود) کسب سود کنید. یکی از دلایلی که افراد به سوی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال جذب می‌شوند، امکان انجام معاملات فیوچرز است. در عین حال، این سبک از معاملات بسیار پرریسک هستند و می‌توانند برای بسیاری از معامله گرانی که نحوه کار با آن را بلد نیستند، زیان آور باشند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا و شیوه عملکرد معاملات فیوچرز بیشتر آشنا شوید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه در صرافی بایننس معامله فیوچرز انجام دهید.

 فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟

قراردادهای آتی نوعی مشتقات مالی هستند که طرفین را به خرید یا فروش دارایی در تاریخ و قیمت از پیش تعیین شده ملزم می‌کند. در واقع، قرارداد آتی به سرمایه گذار اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت یک دارایی در آینده حدس بزند. در معاملات فیوچرز، اگر تحلیلگری پیش بینی کند که قیمت صعود خواهد کرد، پوزیشن لانگ (Long) باز می‌کند و اگر حدس بزند که قیمت ارزی کاهش می‌یابد، از پوزیشن شورت (short) استفاده می‌کند. افراد می‌توانند معاملات فیوچرز را  24/7 از طریق صرافی‌های ارز دجیتال مانند بایننس، کوکوین یا بای بیت انجام دهند.

بیشتر بدانید: ترید (معامله) روزانه در بازار ارز دیجیتال

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

در معالات فیوچرز، معامله گران نیازی به پرداخت ارزش کامل قرارداد آتی را ندارند و به اهرم یا مارجین متکی هستند. مارجین، مقدار سرمایه مورد نیاز برای باز کردن یک پوزیشن است که به عنوان وثیقه توسط صرافی نگهداری می‌شود. اهرم نیز به شما این امکان را می‌دهد تا در برابر قیمت آتی یک دارایی وام بگیرید. به عنوان مثال، مارجین 10 درصد به این معنی است که می توانید یک قرارداد آتی ارز دیجیتال به ارزش 10 برابر آنچه واقعاً باید بپردازید را خریداری کنید. این معادل نسبت اهرمی 1:10 است. با وجود اینکه می‌توان از اهرم برای چند برابر کردن سودهای احتمالی استفاده کرد، زیان‌های محتمل نیز افزایش می‌یابد. با توجه به بی ثباتی بازار ارزهای دیجیتال، در انجام معاملات فیوچرز باید اصول مدیریت سرمایه را رعایت کنید تا دارایی خود را از حفظ کنید.

مطالعه مقاله لوریج یا اهرم در ارز دیجیتال چیست؟ می‌تواند به شما در درک بهتر این مطالب و نحوه استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز کمک کند.

به این مثال عددی توجه کنید. تصور کنید که معامله گران A و B هر کدام به یک معامله فیوچرز بیت کوین با قیمت 30000 دلار باز می‌کنند. با اهرم 10، این معامله به یک مارجین 3000 دلاری نیاز دارد. معامله‌گر A وارد یک معامله خرید می‌شود، در حالی که معامله‌گر B پوزیشن شورت را انتخاب می‌کند.  قیمت به 35000 دلار می‌رسد. بنابراین، معامله گر دوم باید ضرر کسری را بپردازد (35000-30000 دلار = 5000 دلار) و معامله گر اول 5000 دلار سود می‌کند.

باورهای غلط در رابطه با فیوچرز

اکثر مردم بر این باورند که معاملات فیوچرز می‌تواند آن‌ها را یک شبه پولدار کند یا همه چیز در این نوع معاملات به شانس بستگی دارد. حقیقتی که باید بدانید این است که استفاده از اهرم‌های بزرگ در معاملات فیوچرز به همان اندازه که می‌تواند سودآور باشد، ضررهای جبران ناپذیری نیز می‌تواند با خود به همراه داشته باشد. اگر در این بازار تازه‌کار هستید، هرگز (حتی برای یکبار) با معاملات فیوچرز شوخی نکنید. بهتر است برای شروع از معامله اسپات استفاده کنید و پس از کسب دانش و مهارت کافی در معامله گری وارد بازار فیوچرز شوید. به علاوه، هیچ‌کس قادر به پیش بینی دقیق روند قیمت و عملکرد عرضه تقاضا در بازار نیست. پس سعی کنید به جای وارد کردن سیگنال ارز دیجیتال ، از استراتژی شخصی و تجربیات خود پیروی کنید.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

بسیاری از افراد نیز معتقدند که معاملات فیوچرز قمار است. این طرز فکر کاملا غلط است. امروزه تحلیلگران با شناخت رفتار و احساسات معامله گران در بازار اقدام به خواندن و پیش بینی قیمت از روی چارت کندل استیک می‌کنند که به آن تحلیل تکنیکال می‌گویند. همچنین برخی تصمیمات و آمارهای اقتصاد کلان در دولت‌ها یا اخبار منتشر شده از پروژه‌ها می‌تواند تاثیرات مهمی در قیمت دارایی‌های دیجیتال داشته باشد و آن‌ها را دچار نوسان کند که به این نوع از تحلیل نیز تحلیل فاندامنتال گفته می‌شود. در نتیجه، هیچ شرط بندی یا قماری در کار نیست و معامله گری در بازارهای مالی، حرفه‌ای وابسته به علم اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: انواع تحلیل ارز دیجیتال کدامند؟

  

استراتژی کسب سود از بازارهای ریزشی

شورتینگ یک تکنیک معاملاتی است که در آن سرمایه گذار دارایی را می‌فروشد تا بعدا در قیمتی پایین‌تر خریداری کند. این استراتژی زمانی استفاده می‌شود که سرمایه گذار پیش بینی کند که قیمت ارز یا دارایی در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت. در بازار ریزشی فروشندگان با اتخاذ پوزیشن شورت، ارز را از صرافی قرض می‌گیرند تا آن را بفروشند و از کاهش قیمت سود کنند.

فاندینگ ریت در معاملات فیوچرز چیست؟

نرخ تامین مالی پرداخت‌های دوره‌ای است که به معامله گران در معاملات لانگ یا شورت بر اساس تفاوت بین قیمت‌های آتی و قیمت‌های اسپات پرداخت می‌شود. از آنجایی که این قراردادهای آتی هرگز واقعاً تسویه نمی‌شوند، صرافی‌ها به مکانیزمی نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که قیمت‌های آتی و قیمت‌های اسپات به طور منظم همگرا می‌شوند و این مکانیسم نرخ تأمین مالی نامیده می‌شود. بسته به پوزیشن‌های باز، معامله گران به طور مداوم این نرخ را یا پرداخت می‌کنند و یا دریافت می‌کنند. فاندینگ ریت چندین بار در روز محاسبه می‌شود که سبب می‌شود هیچ واگرایی بلندمدتی در قیمت هر دو بازار وجود نداشته باشد.

زمانی فاندینگ ریت مثبت است که قیمت یک ارز در بازار فیوچرز بالاتر از قیمت آن در مارکت باشد. در چنین حالتی خریداران وجوهی را مبتنی بر نرخ تامین مالی و حجم پوزیشن به فروشندگان پرداخت می‌کنند و بالعکس، وقتی فاندینگ ریت منفی باشد، معامله گرانی که دارای پوزیشن لانگ هستند باید از معامله گرانی که دارای پوزیشن شورت هستند، مبلغی را براساس جزییات پوزیشن و نرخ فاندینگ دریافت کنند.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

تفاوت معاملات اسپات  (Spot) و فیوچرز (Futures) چیست؟

بازارهای اسپات و فیوچرز دو روش متفاوت برای معامله در بازارهای مالی هستند که تفاوت اصلی آن‌ها در هزینه‌ و انقضا است. بازار اسپات که به عنوان بازار نقدی شناخته می‌شوند، دارای اسپرد پایین است و منقضی نمی‌شوند؛ اما بازار اسپات که به عنوان بازارهای آتی شناخته می‌شوند، دارای اسپرد بالاتری است و در تاریخ مشخصی در آینده منقضی می‌شوند. کارمزد معاملات نیز در اسپات فقط یکبار به‌ ازای خرید و فروش پرداخت می‌شود، اما در فیوچرز به ازای مدت زمانی که معامله در حال انجام است محاسبه می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها این است که در معامله اسپات شما فقط می‌تواند بر اساس مبلغ حقیقی وجوه خود معامله کنید و همچنین امکان انجام معامله به صورت دو طرفه وجود ندارد. به همین دلایل، حجم معاملات در بازار آتی بیشتر از بازار اسپات است. همچنین قیمت‌های بازار آتی بالاتر از قیمت‌های بازار اسپات است.

برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام معاملات اسپات حتما مقاله آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال را در بلاگ ایرانیکارت مطالعه کنید.

مزیت های استفاده از معاملات فیوچرز چیست؟

معامله فیوچرز مزایای زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند که باعث می‌شود معامله گران روزانه تمایل بیشتری به استفاده از آن داشته باشند. در این بخش برخی از مهم‌ترین مزایای معاملات آتی را بررسی می‌کنیم:

  1. با استفاده پوزیشن شورت، در بازار ریزشی نیز می‌توان کسب سود کرد.
  2. حجم معاملات بازار فیوچرز دو تا سه برابر بیشتر از حجم معاملات اسپات است.
  3.  استفاده از اهرم به شما امکان کسب بازدهی چند برابری را می‌دهد.
  4. در معاملات فیوچرز می‌توانید بیشتر از مبلغ اصلی دارایی خود وارد معامله شوید.
  5. بازارهای آتی دارای نقدشوندگی بالایی هستند و به این ترتیب سرمایه گذاران به راحتی می‌توانند با کارمزد کمی پوزیشن باز کنند.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

بیشتر بخوانید: معامله مارجین چیست؟

  

آموزش رایگان فیوچرز مرحله به مرحله

برای شروع باید در یک صرافی ارز دجیتالی که از معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌کند، یک حساب کاربری افتتاح کنید. در این مقاله ما بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صرافی جهان، یعنی binance.com را برای آموزش انتخاب کردیم.

آموزش رایگان فیوچرز با یک مثال کاربردی

اگر قصد افتتاح حساب در صرافی بایننس را دارید، به یاد داشته باشید که بایننس یک صرافی متمرکز است و برای ثبت نام از شما می‌خواهد که KYC را انجام دهید. از آنجایی که کاربران ایرانی در اکثر صرافی‌های خارجی تحریم هستند، بدون احراز هویت و وی پی ان آیپی ثابت نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس حتما قبل از ثبت نام تجهیز و تحقیقات را انجام دهید.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

پس از راه اندازی و ثبت نام، وارد پنل کاربری خود می‌شوید. روی گزینه مشتقات (Derivatives) کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود. هنگامی که روی USD-M Futures کلیک می‌کنید، به صفحه معاملاتی اصلی می‌روید که به شکل زیر است.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر
اگر برای اولین بار است که معاملات آتی انجام می‌دهید، از شما خواسته می‌شود که یک حساب فیوچرز در بایننس باز کنید. در ادامه، این اعلان ها به شما نشان داده می شود.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

برای اینکه بتوانید معاملات فیوچرز را آغاز کنید، باید روی ‘Take Quiz‘ کلیک کنید. در مجموع 14 سوال وجود دارد که توصیه می شود آزمون را جدی بگیرید تا اصول معاملات آتی، به ویژه نقدینگی و مارجین را بهتر درک کنید. پس از اتمام، شما به صفحه معاملات هدایت می‌شوید و اکنون می توانید معامله را شروع کنید.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

همانطور که در تصویر نشان داده شده‌است، می‌توانید قراردادهای آتی مختلف را در منوی کشویی جستجو کنید. از آنجایی که قراردادهای آتی ابزارهای مالی مشتقه هستند، شما خود دارایی پایه را معامله نمی‌کنید. به همین دلیل است که این کادر را می‌بینید که به شما اجازه می‌دهد قراردادهای آتی را لانگ یا شورت بگیرید. معامله گران معمولاً زمانی که حرکت رو به بالا قیمت در دارایی پایه را پیش بینی می‌کنند، پوزیشن لانگ می‌گیرند و زمانی که حرکت نزولی قیمت در دارایی پایه را پیش بینی می‌کنند، پوزیشن شورت می‌گیرند.

نکته حائز اهمیت این است که از چه وثیقه‌ای برای خرید قراردادهای آتی خود استفاده می‌کنید. اگر از یک دارایی کریپتو پرنوسان به عنوان وثیقه استفاده می‌کنید (مانند بیت کوین یا اتریوم)، این احتمال وجود دارد که به دلیل تغییر ناگهانی بازار وثیقه شما در آینده ارزش خود را از دست بدهد. زمانی که این اتفاق بیفتد، پوزیشن شما بسته می‌شود. از این رو، به شما توصیه می‌شود که از یک استیبل کوین به عنوان وثیقه استفاده کنید، زیرا می‌توانید پوزیشن خود را در طولانی مدت حفظ کنید.

پیشنهاد: شورت اسکوئیز چیست و چه زمانی رخ میدهد؟

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

در این قسمت می‌توانید سفارش لانگ یا شورت خود را وارد کنید. همانطور که در تصویر مشخص است، ابتدا قیمت مورد نظر و سپس حجم سفارش را وارد می‌کنید. با انتخاب گزینه ReduceOnly نمی‌توانید مقدار پوزیشن خود را اضافه کنید و فقط می‌توانید سیو سود کنید.

معرفی بهترین اهرم (Leverage) معاملاتی در ارز دیجیتال

لوریج به شما کمک می‌کند تا x برابر دارایی خود را معامله کنید. به این معنی که اگر تصمیم به استفاده از اهرم 5 برابری دارید، می‌توانید پوزیشنی به ارزش 20000 دلار با وثیقه 4000 دلاری باز کنید. اگر بازار به نفع شما باشد، در نهایت 5 برابر سود خواهید داشت. هر زمان که از اهرم استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که بسته به میزان اهرمی که می‌گیرید، هم سود و هم ضرر شما می‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد. معاملات فیوچرز بایننس به شما این اجازه را می‌دهد تا با اهرمی 125 برابر معامله کنید.

بیشتر بخوانید: پرایس اکشن چیست؟

همچنین شما می‌توانید سود خود را در قراردادهای آتی با استفاده از ماشین حساب بایننس محاسبه کنید. فقط کافیست اطلاعات سفارش خود را وارد کنید تا ببینید با اهرم‌های مختلف، چه میزان سود و ضرری در انتظار شما خواهد بود. بدین ترتیب می‌توانید بهترین اهرم را برای پوزیشن خود انتخاب کنید.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

نحوه معاملات لانگ و شورت در حالت Stop Market فیوچرز چگونه است؟

گزینه Stop Market را می‌توانید برای باز کردن پوزیشن با توجه به قیمت رایج بازار انتخاب کنید.

نحوه معاملات لانگ و شورت در حالت Trailing Stop فیوچرز چگونه است؟

Trailing Stop یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای زمانی است که می‌خواهید با بالا رفتن قیمت قرارداد، سود خود را قفل کنید. استاپ تریلینگ به شما کمک می‌کند تا زمانی که قیمت با یک Callback rate بالا می‌رود، سود خود را قفل کنید. اما باید بدانید که این گزینه در جهت مخالف کار نمی‌کند، به این معنی که اگر قیمت شروع به کاهش کند، پوزیشن شما عملاً در قیمت بازار بسته می‌شود.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر

نحوه صحیح گذاشتن Stop Loss در فیوچرز چگونه است؟

از طریق گزینه TP/SL نیز می‌توانید حد سود و حد ضرر خود را تعیین کنید. فرض کنید 0.5 ETH در قیمت 3000 دلار خریداری کردیم. اگر حد سود را روی 3500 دلار قرار دهیم، پوزیشن ما به محض رسیدن قیمت به آن نقطه فروخته می‌شود و ما به سود 500 دلاری می‌رسیم. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر 3000 دلار کاهش یابد، پوزیشن ما با رسیدن قیمت به حد ضرر بسته می‌شود.

حد سود و جد ضرر

نحوه معاملات لانگ و شورت در حالت Post Only فیوچرز چگونه است؟

post only نیز مانند reduce only از تنطیمات پیشرفته سفارشات است که در آن سفارش شما همیشه به اول دفتر سفارشات یا همان Order book اضافه می‌شود و سفارش شما در صورت مطابقت با سفارش دیگر در اوردر بوک اجرا نخواهد شد. این آپشن می‌توانید زمانی که قصد پرداخت کارمزد maker را دارید استفاده کنید.

فرق Last price و Mark Price در فیوچرز چیست؟

last price، آخرین قیمت معامله یک قرارداد و mark price ارزش منصفانه برآورد شده یک قرارداد است. بایننس فیوچرز از مارک پرایس به عنوان مرجع لیکوئید(liquidation) برای جلوگیری از دستکاری نوسانات بازار استفاده می‌کند.

مقاله‌ای که می‌تواند برای شما مفید باشد: لیکوئید شدن در بازار ارز دیجیتال و روش های جلوگیری از آن

  

سخن نویسنده:

انجام معاملات فیوچرز نیاز به حضور فعال و درک تخصصی از بازار دارد. پس قبل از هرچیز مطمئن شوید که به قدر کافی به آموزش‌ها و استراتژی‌های معاملاتی تسلط داشته باشید.

سوالات رایج
Request for Quote

معاملات فیوچرز تنها برای کسانی که توانایی مدیریت ریسک و سرمایه خود را دارند مناسب است و برای معامله گران تازه کار پیشنهاد نمی‌شود.

کارمزد فیوچرز بستگی به پلتفرم معاملاتی، حجم معامله، مدت زمان معامله و موارد دیگر دارد. به همین دلیل کارمزدها در صرافی‌ها و معاملات مختلف بسیار متفاوت است.

همانطور که در مقاله توضیح داده شد، معامله فیوچرز قمار نیست. در نتیجه در مورد حلال یا حرام بودن آن می‌توانید با مراجع شرعی مشورت کنید.

بهترین صرافی از نظر کاربران برای انجام معاملات فیوچرز، بایننس است.

همانطور که می‌دانید، با استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز می‌توانید سود خود را چند برابر کنید. مقدار مشخص سود خود را نیز می‌توانید نسبت به اهرم، قیمت و حجم محاسبه کنید.

لیکویید شدن به معنای متضرر شدن و در نتیجه از دست رفتن سرمایه به دلیل عدم مدیریت، پیش بینی غلط و استفاده از اهرم بالا است.

آموزش رایگان فیوچرز گام به گام همراه با تصویر
معاملات فیوچرز برای هر سرمایه گذاری که به تازگی قصد فروش و یا خرید ارز دیجیتال را دارد، می‌تواند وسوسه کننده و پرسود به نظر برسد. حتما این جمله که...
4.57 از 7 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام یه سوال داشتم برای فیوچرز هرتارگت ک خورد سیو سود کنم؟ زمانی ک همهی تارگت هام خوردوسود خوبی گرفتم close روبزنم؟ یه بار ریسک فری کافیه یا باید هر تارگت ک خورد ریسک فری بزنم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      به استراتژی خود شما بستگی دارد. با این حال سیو سود و ریسک فری می توانند در سوددهی مداوم شما تاثیر گذار باشند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. بعبارتی من بعد از یکربع ساعت از باز کردن پوزیشن سود خوبی نصیبم شده آیا میتوانم همان لحظه پوزیشن را بسته و بعد ارز خود را از فیوچرز به اسپات انتقال دهم یا خیر ،،،، ممنون میشم اینو برام روشن کنید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله شما می توانید با انتخاب گزینه CLOSE همان لحظه پوزیشن معاملاتی خود را ببندید. برای انتقال سرمایه از قسمت فیوچرز به اسپات نیز از قسمت TRANSFER اقدام کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. اگر اشکالی ندارد سوالی دارم فرض کنیم من با 1000دلار وارد معاملات فیوچرز میشوم و بعد از باز کردن پوزیشن حدودا نیم ساعت بعد من تصمیم به بستن پوزیشن و تسویه میگیرم آیا در آنصورت میتوانم پوزیشن را ببندم و ارز خود را به اسپات انتقال دهم؟یا حتما باید مدت مشخصی در معاملات فیوچرز بمانم و امکان خروج ندارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • خیر هر زمان که مایل باشید می توانید پوزیشن را متوقف و سرمایه خود را خارج کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. در تریدینگ ویو btcusdt را تایپ کرده و از تب های موجود تب فیوچرز را انتخاب کنید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام وقت شما بخیر . در تریدینگ ویو وقتی بخایم در بازار اسپات یه رمزارز خرید و فروش کنیم مثلا تایپ میکنیم btcusdt لطفا بفرمائید واسه بازار فیوچرز چی باید تایپ کنیم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      برای تحلیل چارت فیوچرز در تریدینگ ویو در مثال گفته شما باید همان عبارت را در تب futures جستجو کتید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...