اخبار ارز دیجیتال

اتریوم و پالیگان، پیشتاز در جذب کاربران طی سال ۲۰۲۳

اتریوم و پالیگان، پیشتاز در جذب کاربران طی سال ۲۰۲۳

طبق گزارش شرکت تحلیل بلاک چین Flipside، دو بلاک چین اتریوم و پالیگان هر کدام در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون کاربر اکتسابی داشتند، در حالی که بیت کوین با ۱۰/۶۵ میلیون کاربر در جایگاه سوم قرار گرفته است.

به گفته این شرکت تحلیلی، شبکه مقیاس‌پذیری لایه دوم پالیگان (Polygon) در سال ۲۰۲۳ تقریباً به اندازه اتریوم کاربر کریپتویی جذب کرده است.

پالیگان، راه‌حل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم، در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱۵/۲۴ میلیون کاربر جذب کرده که ۱۶۰ هزار نفر کمتر از ۱۵/۴ میلیون کاربر جذب‌شده توسط اتریوم بوده است.

Flipside کاربر اکتسابی را به عنوان شخصی تعریف می‌کند که حداقل دو تراکنش در یک بلاک چین خاص انجام می‌دهد و حداقل یکی از این تراکنش‌ها در سال ۲۰۲۳ انجام شده است.

جالب اینجاست که پالیگان در نیمه اول سال ۲۰۲۳ از لحاظ تعداد کاربر اکتسابی در بین شبکه‌های بلاک چینی پیشتاز بود، اما در نهایت اتریوم از آن پیشی گرفت و در نیمه دوم سال گذشته نیز این برتری را حفظ کرد.

Flipside توضیح می‌دهد:

پالیگان امسال را با ۲/۸ میلیون کاربران اکتسابی در ماه ژانویه آغاز کرد و این بیش از ۴۰ درصد از کل کاربران اکتسابی این شبکه در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌داد.

متعاقباً، پالیگان از نظر نسبی شاهد ثابت‌ترین کاهش جذب کاربر به صورت ماهانه در طول سال بود، با این وجود، پالیگان در مقایسه با اکثر شبکه‌های بلاک چینی، عملکرد مطلوبی داشته است.

بیت کوین از لحاظ تعداد کاربر اکتسابی با ۱۰/۶۵ میلیون نفر در رتبه سوم قرار گرفت و دو شبکه سولانا و آربیتروم لیست پنج شبکه برتر را تکمیل کردند.

در مجموع ۶۲ میلیون کاربر اکتسابی از هشت بلاک چین ردیابی‌شده در این بررسی از جمله آپتیمیزم، اوالانچ و بیس (Base) به ثبت رسیده است. Flipside اشاره می‌کند که جذب کاربر در ماه می به اوج خود رسید و سپس به تدریج کاهش پیدا کرد.

تعداد کاربرانی که شبکه‌های مختلف بلاک چینی در سال ۲۰۲۳ جذب کرده‌اند
تعداد کاربرانی که شبکه‌های مختلف بلاک چینی در سال ۲۰۲۳ جذب کرده‌اند.

این شرکت نوشت:

افزایش کاربران جذب‌شده در ماه مارس، همزمان با سقوط بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) آغاز شد. سقوط این بانک ممکن است اعتماد به نهادهای متمرکز را متزلزل کرده و باعث فرار مردم به سمت جایگزین‌های نگهداری از سرمایه غیرمتمرکز شده باشد.

Flipside گفت که شبکه بیس پس از آغاز به کار خود در آگوست ۲۰۲۳ شروع قدرتمندی داشت، اما حجم کاربران آن در ماه‌های پایانی سال گذشته به شدت کاهش یافت.

این شرکت در ادامه گفت:

افزایش علاقه کاربران به شبکه‌های بلاک چینی تثبیت‌شده‌تر در پایان سال ممکن است در کاهش سرعت رشد کاربران شبکه بیس نقش داشته باشد. این شبکه‌های تثبیت‌شده‌ معمولاً اکوسیستم‌های قوی‌تر و متنوع‌تری را برای تعامل با کاربران ارائه می‌دهند.

با این حال، با توجه به تلاش‌های کوین‌بیس (Coinbase) برای خدمت به کاربران جدید به عنوان یک دروازه کریپتویی، بول‌ران بعدی ممکن است نویدبخش رشد کاربران شبکه بیس باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...