کاهش قیمت تا سطح ۰.۴۲ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۱/۲۶،ادامه فاز اصلاحی صعودی

کاهش قیمت تا سطح ۰.۴۲ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۱/۲۶،ادامه فاز اصلاحی

در حالی که بازار گسترده‌تر متحمل نقدینگی و فروش قابل توجهی شد، XRP، هفتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، افزایش شگفت‌انگیز 156 درصدی در حجم معاملات داشت.بر اساس داده‌های CoinMarketCap، حجم معاملات XRP در 24 ساعت گذشته 156 درصد افزایش یافت و در مجموع به 3.08 میلیارد دلار رسید.
ارزهای رمزپایه با نزدیک شدن به آخر هفته سقوط کردند که منعکس کننده احساس ریسک در بازارهای سنتی بود.  ارزهای دیجیتال کوچکتر در نتیجه فشار فروش ناگهانی با ضررهای بسیار بیشتری مواجه شدند.طبق آمار CoinGlass، این رکود منجر به بزرگ‌ترین کاهش اهرمی در ماه شد و بیش از 930 میلیون دلار در موقعیت‌های معاملاتی مشتقات اهرمی در تمام دارایی‌های دیجیتال نقد شد.به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین ارزهای دیجیتال، XRP همچنان توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی را که به دنبال قرار گرفتن در معرض دارایی‌های دیجیتال هستند، جلب می‌کند. در 24 ساعت گذشته، XRP پس از بیت کوین، دومین دارایی پرمعامله در بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال کره جنوبی، Upbit بوده است.با این حال، افزایش حجم معاملات XRP ممکن است ناشی از فعالیت های معاملاتی سفته بازانه باشد، زیرا معامله گران به دنبال سرمایه گذاری بر روی حرکات کوتاه مدت قیمت بودند. ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های زیادی را برای کسب سود و سفته‌بازی ارائه می‌دهد و افزایش حجم XRP ممکن است منعکس‌کننده این افزایش فعالیت معاملاتی باشد.

تحلیل تایم فریم روزانه 

اما در تایم فریم روزانه، پس از اصلاح روند ناگهانی، به نظر می رسد XRP در محدوده قیمت اخیر خود در موقعیت نسبتاً پایداری قرار دارد.علاقه سرمایه گذاران به XRP چشم انداز محتاطانه اما نه بیش از حد بدبینانه را نشان می دهد، در بازه زمانی ساعتی، نرخ XRP در محدوده باریکی بین حمایت 0.42 دلار و مقاومت 0.46 دلار معامله می شود. اگر خریداران سطح میانی 0.44 دلار را از دست بدهند، افت ممکن است منجر به آزمایش منطقه 0.4 دلار  شود.در حال حاضر، قیمت از سطوح کلیدی فاصله زیادی دارد، که به این معنی است که بعید است به زودی حرکت های سریع انجام شود.در مجموع، معاملات نوسانی در محدوده 0.53-0.56 دلار سناریوی محتمل تر برای چند روز آینده است.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته،  باید بر بسته شدن بار هفتگی از نظر سطح حمایت 0.5140 دلار تمرکز کرد. اگر افزایش قیمت مجددا صورت بگیرد، انرژی انباشته شده ممکن است برای شکست به منطقه 0.46-0.50 دلار کافی باشد.اما از سوی دیگر هر دو اندیکاتور MACD و RSI در فاز کاملا نزولی قرار گرفته اند و احتمال کاهش مجدد بسیار بالا خواهد بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید