ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال الروند – EGLD – چیست؟

ارز دیجیتال الروند – EGLD – چیست؟

همه افرادی که خرید و فروش ارز دیجیتال می کنند، می دانند که مقیاس‌پذیری به یکی از اولویت‌های شماره یک در دنیای شبکه‌های بلاک چین تبدیل شده است. تیم‌های توسعه دهنده در حال یافتن راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به شبکه‌ها، خنثی‌سازی تراکم ترافیک و افزایش تعداد تراکنش‌های قابل پردازش در یک ثانیه هستند. رمز ارز ایگلد egld یکی از پروژه‌هایی می‌باشد که مشکل مقیاس پذیری را حل کرده است. اگر می‌خواهید بدانید ارز دیجیتال الروند EGLD چیست، این راهنما طراحی شده است تا هر آن چه که باید در مورد پروژه بدانید، به شما آموزش دهد و شما را آماده کند تا وارد کاربرپسندترین تجربه تجاری موجود در بازار شوید.

خرید و فروش الروند

ارز دیجیتال الروند (EGLD) چیست؟

مقیاس‌پذیری یکی از بزرگ ترین مشکلات برخی از شبکه‌های بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم است. رمز ارز الروند (ارز ایگلد egld) از پتانسیل مقیاس‌پذیری موفقیت‌آمیز محیط‌های بلاک‌چین استفاده می‌کند تا امکان توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز برای موارد استفاده مختلف را فراهم کند و یک اقتصاد اینترنتی جدید با دارایی‌های دیجیتال جدید ایجاد کند. الروند با قراردادهای هوشمند برای پشتیبانی از صدور دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کند. در حالی که امکان تراکنش‌های سریع در دفتر کل را نیز فراهم می‌کند.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

به بیان ساده تر، رمز ارز ایگلد egld یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها و ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز را برای ایجاد اقتصاد اینترنتی جدید، ایجاد کرده و بتوانند توسعه دهند. هدف این پروژه حل مشکل ازدحام ترافیک در شبکه‌های بلاک چین با ارائه راه حل‌هایی برای مقیاس‌پذیری است. رمز ارز الروند تراکنش‌های سریع و محیطی مقیاس‌پذیر را برای توسعه‌دهندگان، شرکت‌ها و کاربران در کنار تجربه‌ای کاربرپسند و کارمزد تراکنش‌های پایین ارائه می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، این شبکه می‌تواند تا 15000 تراکنش در ثانیه انجام دهد که آن را به یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاک چین در بازار تبدیل می‌کند. توکن بومی با نام eGold و اختصار EGLD شناخته می‌شود که یک ارز دیجیتال چند منظوره است.

بنیان گذاران الروند چه کسانی هستند؟

Elrond در سال 2017 توسط Lucian Todea و Beniamin و Lucian Mincu ایجاد و راه اندازی شد. تیم الروند یک دور سرمایه‌گذاری خصوصی را سازماندهی کرد که نزدیک به 2 میلیون دلار برای این پروژه به ارمغان آورد. در جولای 2019، الروند یک ICO برگزار کرد که با فروش 25% از کل عرضه خود، بیش از 3.2 میلیون دلار به دست آورد. در ابتدا، الروند تحت عنوان ERD معامله می‌کرد، در حالی که پس از انتشار شبکه اصلی، نشانه آن به EGLD (eGold) تغییر کرد.

بیشتر بخوانید : عرضه اولیه ارز دیجیتال – ico – چیست؟

الروند چگونه کار می‌کند؟

الروند چگونه کار می‌کند؟

پس از اینکه دانستید ارز دیجیتال الروند چیست، در این بخش شما را با نحوه عملکرد آن آشنا می‌کنیم. Elrond یک نرم‌افزار پیچیده برای ایجاد Dapp و توسعه دارایی‌های دیجیتال است که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شود. جهت مقیاس‌پذیری محیط برای توسعه‌دهندگان و کاربران، الروند از Adaptive State Sharding استفاده می‌کند. این یک تابع است که زیرساخت شبکه را برای پشتیبانی از تعداد روزافزون برنامه‌ها و تراکنش‌ها، در دفتر کل تقسیم می‌کند.

الروند از مکانیزم اجماع اثبات ایمن سهام استفاده می‌کند. این مکانیزم نوعی از پروتکل سنتی PoS است تا اطمینان حاصل کند که تمام پارتیشن‌های مجزای شبکه که با تقسیم‌بندی جدا می‌شوند به یک پلتفرم عملکردی در دفتر کل متصل خواهند شد. شبکه الروند چندین بخش کلیدی دارد که چارچوب بلاکچین آن را تشکیل می‌دهد. در زیر به بررسی بخش‌های مختلف این شبکه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : بلاکچین چیست

گره‌ها و کاربران شبکه: این دو، قطعه‌های اصلی شبکه هستند که باعث اجرای این شبکه می‌شوند. تراکنش‌ها از طرف کاربران برای انتقال یک ارزش و یا اجرای یک قرارداد هوشمند انجام می‌شوند. گره‌ها هم دستگاه‌هایی هستند که این تراکنش‌ها را در شبکه به صورت فعال و غیر فعال انجام می‌دهند.

تایید کننده‌ها: گره‌های ویژه ای هستند که شرایط مورد نیاز برای تولید یک بلاک و ایجاد اجماع را فراهم کرده و با این کار جایزه دریافت می‌کنند. این تایید کنندگان برای واجد شرایط شدن باید توکن‌ها را به اشتراک بگذارند و توسط سایر سرمایه گذاران نامزد شوند. دیگر گره‌ها که شامل مشاهده کننده‌ها و ماهی گیران می‌شود را در ادامه بررسی می‌کنیم.

شاردها (Shards): شاردها قسمت‌های کوچکتری از شبکه الروند هستند که برای مقیاس پذیری استفاده می‌شوند. هر بخش مسئولیت قسمتی از حساب‌ها، قراردادهای هوشمند، بلاکچین و پردازش تراکنش‌ها را به عهده دارد. در این روند هر بخش تنها کسری از تراکنش‌های موجود را به موازات سایر بخش‌ها پردازش می‌کند.

متا چین: بلاک چینی است که در یک بخش خاص اجرا می‌شود. مسئولیت اصلی این بخش پردازش تراکنش‌ها نیست، بلکه مسئولیت نهایی کردن بلوک‌ها، تسهیل ارتباط بین بخش‌ها، پاداش‌ها و برش پردازش‌ها و … را به عهده دارد.

توکن eGOLD: این توکن به شبکه قدرت می‌دهد و به عنوان یک نقطه ورود به شبکه عمل می‌کند. استفاده دیگر این توکن پرداخت تراکنش‌هاف، استقرار dApp، ذخیره سازی، اجرای قرارداد هوشمند و اراده پاداش برای تایید کننده‌ها است. در این شبکه هم مانند دیگر شبکه‌ها هزینه‌های تراکنش بین تایید کننده‌ها و جامعه الروند تقسیم می‌شود.

قوانین شبکه الروند

برای اینکه بدانیم ارز دیجیتال الروند چیست بهتر است قنوانین شبکه آن را بررسی کنیم. تایید کننده‌ها در شبکه الروند، گره‌هایی هستند که تراکنش‌ها را پردازش کرده و با مشارکت در مکانیسم اجماع شبکه را ایمن کرده و با هزینه‌های تراکنش جایزه دریافت می‌کنند. به منظور تبدیل شدن به یک تایید کننده باید وثیقه‌هایی را به شکل توکن‌ها EGLD را به عنوان همسویی با اهداف شبکه در اختیار آن قرار دهد. درصورت تبانی تایید کننده ها و ایجاد اختلال در شبکه سهم خود را از دست خواهند داد.

ناظرها: ناظرها اعضای غیر فعال شبکه هستند که می‌توانند به عنوان رابط بین خواندن و رله کردن عمل کنند. آن‌ها می‌توانند به صورت کامل تاریخچه بلاکچین را حفظ کنند و یا تنها 2 دوره از تاریخ بلاکچین را نگهداری کنند. ناظران برای پیوستن به شبکه نیاز به استیک کردن توکن‌های EGLD ندارند و در نتیجه پاداشی هم دریافت نمی‌کنند.

ماهی گیر: گره‌ای است که اعتبار بلوک‌ها را پس از پیشنهاد تایید می‌کند. این گره‌ها در واقع بلوک‌های نامعتبر را به چالش می‌کشند و از فرایند بیرون می‌کنند. در نتیجه در ازای خدمات خود پاداش دریافت می‌کنند. نقش ماهی گیر را می‌توان توسط تایید کننده‌هایی که در دور اجماع نیستند و یا توسط ناظران انجام داد.

چه چیزی الروند را منحصر به فرد می‌کند؟

ارز ایگلد از طریق استفاده از شاردینگ در قالب حالت تطبیقی، شبکه را به بخش‌های کوچک تر تقسیم می‌کند تا گره‌ها بتوانند تراکنش‌ها و عملیات شبکه را با حل یک پارتیشن در یک زمان تایید کنند. این تضمین می‌کند که شبکه می‌تواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند در حالی که فقط به کارمزد پایین نیاز دارد.

هدف پروژه الروند ایجاد یک اقتصاد دیجیتال جدید بوده که در آن تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر زیرساخت بلاک چین آن است. الروند به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های جدید، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و انجام تراکنش‌ها را با هزینه کم ایجاد کنند. این پروژه همچنین از Dapp‌ های درجه سازمانی پشتیبانی می‌کند و در عین حال مقیاس‌پذیری را امکان‌پذیر می‌کند و سه زبان برنامه‌نویسی را برای کار با آن‌ها ارائه می‌دهد.

چه چیزی به الروند ارزش می‌دهد؟

چه چیزی به الروند ارزش می‌دهد؟

رمز ارز الروند ارزش خود را از پتانسیل فنی خود، فناوری پشت پروژه، توانایی آن در مقیاس‌پذیری، ارائه راه حل‌های سطح سازمانی برای Dapps و دارایی‌های دیجیتال، می‌گیرد. همه این عناصر ارزش ذاتی الروند را به عنوان یک پروژه تعیین می‌کنند. ارزش ذاتی اغلب با ارزش EGLD در بازار مطابقت ندارد، به همین دلیل است که EGLD اغلب می‌تواند بیش از حد خرید یا کم خرید باشد.

در واقع الروند به اندازه سطح استفاده از آن ارزشمند است. بنابراین تعداد کاربران فعال نیز می‌تواند نشان دهد که الروند به عنوان یک پروژه بلاک چین با یک ابزار ویژه چقدر ارزشمند است.

امنیت شبکه الروند چگونه است؟

امنیت شبکه ارز ایگلد egld از طریق فرآیند سهام داری که توسط مکانیسم اجماع اثبات ایمن سهام پشتیبانی می‌شود، تامین می‌گردد. همه گره‌ها باید EGLD را به اشتراک بگذارند تا شبکه را در فرآیند اعتبارسنجی ایمن کنند که در آن گره‌ها به عنوان اعتبارسنجی عمل می‌کنند.

اعتبارسنجی، شبکه را از طریق مکانیسم توافق SPoS با همگام‌سازی به همراه خرده‌ها و بررسی تولیدکنندگان بلوک، ایمن می‌کند. تمامی تراکنش‌های شبکه ابتدا قبل از تسویه حساب انبوه، اعتبارسنجی می‌شوند تا شبکه را ایمن کرده و از هزینه‌های مضاعف جلوگیری شود. برای اطمینان، اعتباردهنده‌ها به‌طور تصادفی انتخاب شده و برای جلوگیری از تبانی بین خرده‌ها مخلوط می‌شوند. اعتبارسنجی‌ها بر اساس فعالیتشان رتبه‌بندی شده و اگر امتیازشان خیلی پایین باشد، اعتبارسنج ممکن است نقش خود را از دست بدهد و باید جریمه بپردازد.

چگونه کیف پول الروند را انتخاب کنیم؟

چگونه کیف پول الروند را انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید با خیال راحت ارزهای ایگلد eGold خود را در هر یک از کیف‌پول‌های اصلی موجود، مانند Elrond wallet که صد برابر کارمزد تراکنش کمتر و حضانت کامل بر وجوه شما ارائه می‌دهد، ذخیره کنید. Maiar یکی دیگر از کیف پول‌های رسمی رمز ارز الروند است که توسط بلاک چین الروند پشتیبانی می‌شود. می‌توانید شماره تلفن خود را با برنامه کیف پول ثبت کنید تا بتوانید به راحتی به وجوه خود دسترسی داشته باشید و حساب کیف پول خود را فعال کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای دیجیتال با ذخیره‌سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه می‌دهند. آن‌ها جهت ذخیره مقادیر بیشتر EGLD برای کاربران با تجربه‌تر مناسب‌ باشند.

کیف پول‌های نرم افزاری مانند trust ،atomic و metamask گزینه دیگری را ارائه می‌دهند و استفاده از آن‌ها رایگان و آسان است. آن‌ها برای دانلود به عنوان برنامه‌های گوشی‌های هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند. با کیف‌پول‌های نرم افزاری، کلیدهای خصوصی از طرف شما توسط ارائه‌دهنده خدمات، مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. با این حال امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری دارند و برای مقادیر کمتر EGLD و کاربران تازه کار مناسب‌ هستند.

بیشتر بخوانید: کیف پول  تراست ولت

کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، کیف پول‌های داغ محسوب می‌شوند و نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری از امنیت کمتری برخوردار هستند.

نتیجه 

همانطور که در مقاله ارز دیجیتال الروند چیست خواندید، ارز ایگلد مقیاس‌پذیری و سرعت بالای تراکنش را به عنوان منابع اصلی ارزش ذاتی پروژه ترویج می‌کند و طبق گزارش‌ها، شبکه قادر است تا 15000 تراکنش را در یک ثانیه پردازش کند. سرعت بالای تراکنش، مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و نگهداری کامل بر وجوه کاربران، عناصری هستند که الروند را به یک اکوسیستم بسیار کاربردی تبدیل می‌کنند.

با ادامه توسعه پروژه، رمز ارز الروند قصد دارد به مدلی از اقتصاد جدید اینترنتی تبدیل شود. این پروژه سرعت‌ها و ابزارهای رقابتی تراکنش را برای توسعه Dapp و استقرار برنامه‌های کاربردی برای موارد استفاده عمومی و سازمانی ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال الروند – EGLD – چیست؟
همه افرادی که خرید و فروش ارز دیجیتال می کنند، می دانند که مقیاس‌پذیری به یکی از اولویت‌های شماره یک در دنیای شبکه‌های بلاک چین تبدیل شده است. تیم‌های توسعه...
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. خیلی ارز خوبیه ممنون بخاطر معرفی الان که همشون سقوط کردن ولی بازم رشد میکنن شما الروند هم میفروشید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...