تحلیل سولانا - قسمت دوم - مثلث مهم - 1402/04/13 خنثی

تحلیل سولانا – قسمت دوم – مثلث مهم – 1402/04/13

درود دوستان وقت بخیر

با قسمت دوم از تحلیل سولانا همراه هم هستیم. برای مشاهده ی قسمت اول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

آیا به نظر شما هنوز 13 نحس است؟ تحلیل سولانا 1402/03/28

امروز سیزدهم تیرماه 1402 هست و قیمت سولانا حدودا 19 دلار و 22 سنت

ابتدا تصویر تحلیل قسمت قبل را با هم مشاهده کنیم:

 

در قسمت قبلی سولانا تا محدوده 13 دلار ریزش کرده بود و بازار مستعد یک اصلاح قیمت به سمت بالا بود و این اتفاق افتاد. به این صورت که قیمت ابتدا تا محدوده 16 بالا آمد و سپس با شکستن این مقاومت تا محدوده ی 20 که مشخص شده بود حرکت کرد.

با توجه به روند حرکت لذا الان (یعنی قیمت محدوده ی 20 دلار) آماده ی یک نزول تا قیمت 18 و سپس 16 می باشد.

نکته مهم: خط روند آبی رنگ که در چارت این قسمت رسم شده است یک خط روند بسیار مهم برای سولانا بوده که شکسته شدن آن میتواند جزو نشانه های ریزش مجدد و عدم شکستن آن نشانه ی قدرت قیمت و ادامه حرکت به سمت بالا خواهد بود.

در چارت این قسمت یک منقطه به شکل مثلث با نقطه چین مشخص شده است. این ناحیه مهمی است که با شکسته شدن به هر طرف نشانه ای بر ادامه روند در همان جهت خواهد بود. دقیقا مانند مثلثی که در تحلیل بیتکوین داشتیم و با شکسته شدن این مثلث به سمت بالا، شاهد یک حرکت خوب در بیتکوین بودیم.

برای مشاهده و مقایسه، پیشنهاد میکنم تحلیل بیتکوین را در لینک زیر مشاهده کنید.

تحلیل بیتکوین | قسمت دوم | بازگشت به روزهای اوج | 1402/04/10 

 

نکته مهم: قرار گرفتن (گیر کردن) قیمت در یک محدوده ی مثلثی شکل در کف یا سقف یک روند، یکی از نشانه های حرکت های شارپ و سریع است.

سناریوی اول: قیمت یک اصلاح و ریزش خواهد داشت تا محدوده ی 18 و سپس 16 و در صورت شکسته شدن خط روند آبی رنگ و محدوده ی 16 بسمت پایین، ریزش تا قیمت 14 و سپس 12 ادامه خواهد داشت

سناریوی دوم: قیمت در محدوده ی 20 تا 16 سایدوی شده و سپس مجددا برای تست محدوده 20 افزایش قیمت خواهد داشت. با عبور از محدوده ی 20 ، قیمت پله های بعدی را طی خواهد کرد.

توصیه: چنانچه با افزایش قیمت از محدوده ی 20 وارد پوزیشن خرید شدید، در هر پله ی بالاتر سیو سود کنید.

پله های بعدی شامل 22 – 24 – 26 می باشند.

توصیه: برای کسب اطیمنان بیشتر و ورود در جهت درست، پیشنهاد میشد تا خروج قیمت از مثلث رسم شده در چارت صبر کنید چرا که بازار براحتی تریدرهای عجول را گول زده و سود را برای تریدرهایی که صبر بیشتری دارند نگه می دارد.

و در نهایت: آیا امکان حرکت انفجاری بسمت بالا از محدوده ی 20 تا 24 و 26 وجود دارد؟ کمی بالاتر در چارت بیتکوین شاهد همین حرکت بودیم، لذا یکی از راه کارها تنظیم کردن اوردرهای بای در محدوده ی 21 میتواند باشد.

 

 

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید