آموزش تحلیل ارز دیجیتال

بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه و نوسان گیری (تست شده)

بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه و نوسان گیری (تست شده)

کسب سود از طریق ترید در بازارهای سرمایه بین‌المللی، زودبازده‌ترین روش درآمد دلاری در شرایط فعلی است. اما این موضوع به تسلط کافی روی مباحث تحلیل تکنیکال بستگی دارد. در بین روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال، استفاده از اندیکاتورها می‌تواند جزو ساده‌ترین و در عین حال هوشمندانه‌ترین آن‌ها باشد. کافی است آن‌ها را روی چارت نمایان کنید و به‌ راحتی سیگنال خرید و فروش دریافت کنید. از آنجایی که بسیاری از تریدرهایی ایرانی به‌صورت روزانه فعالیت می‌کنند، در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه و برای نوسان گیری را معرفی و بررسی کنیم.

شرایط و پیش نیازهای ترید روزانه و نوسان گیری چیست؟

قبل از هر چیز به شرایط و پیش نیازهای ترید روزانه و نوسان گیری می‌پردازیم.

1- تسلط روی مفاهیم ابتدایی ارزهای دیجیتال و تریدینگ

یکی از اصلی‌ترین پیش نیازها برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و کسب سود و درآمد دلاری در آن، آشنایی با اصول مقدماتی و ابتدایی بازار و مفاهیم مربوط به دنیای ترید است. بنابراین در ابتدا باید روی مفاهیم اصلی و مبانی اولیه خرید و فروش ارز دیجیتال و مدیریت ریسک مسلط باشید. خوشبختانه در وب فارسی محتواهای مناسب و کاملی برای یادگیری ارزهای دیجیتال وجود دارد. یادگیری این مفاهیم بسته به تلاش و زمانی که برای آن‌ها می‌گذارید ممکن است بین یک تا دو هفته طول بکشد. پس از آن توصیه می‌کنیم برای یک ماه در حساب دمو یا همان حساب آزمایشی یا صوری ترید کنید تا با رفتار بازار و طریقه ترید به‌صورت عملی آشنا شوید و روش‌های مدیریت سرمایه را آموزش ببینید.

شرایط و پیش نیازهای ترید روزانه و نوسان گیری چیست؟

 2- انتخاب ارز دیجیتال مناسب و آینده دار

یکی دیگر از پیش نیازها این است که شما یک یا چند ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنید. انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب بین حدود رمزارزها رتبه برتر، کار چندان سختی نیست. شما می‌توانید با استفاده از مؤلفه‌های گوناگونی مانند حجم معاملات یا عرضه کل آن‌ها و یا اخبار، ارز دیجیتال مناسب را بررسی کنید و در صورت تمایل بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید. ارزهای آینده داری هستند که می‌توانید با قیمت مناسب، تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها را خرید کنید.

رمزارزهایی که در یک روز معاملاتی، نوسانات خوب و معقولی داشته باشند، می‌تواند جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه محسوب شوند. معمولاً این ویژگی را در اتریوم، کاردانو و حتی بیت کوین می‌بینیم. البته بیت کوین دنیای خاص خودش را دارد و به خاطر ارزش دلاری بالا حتی یک نوسان کوچک هم می‌تواند سود یا ضرر زیادی را عاید تریدر کند. در نظر داشته باشید که هر کس می‌تواند بنابر دیدگاه‌های خود، یک ارز دیجیتال را انتخاب کند.

پیشنهاد می‌کنیم لیست بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را نیز مشاهده کنید.

3- انتخاب صرافی معتبر

به‌جز بحث انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب، انتخاب یک صرافی معتبر نیز از دیگر پیش نیازها برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. یک صرافی معتبر مانند ایرانیکارت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چرا که همه نیازهای یک تریدر ایرانی را پاسخ می‌دهد. بدون تعارف فکر یک شبه پولدار شدن در دنیای ارزهای دیجیتال را باید از سرتان بیرون کنید. بلکه باید نگاهتان به دنیای ارزهای دیجیتال، کسب درآمد معقول و منطقی و به‌عنوان شغل دوم باشد. مهم سود مستمر در این بازار است. اگر روزی به اندازه یک درصد از سرمایه اولیه‌ای که دارید سود کنید، بعد از حدود سه ماه دارایی شما 2 برابر شده است. کدام بازار می‌تواند چنین پتانسیلی داشته باشد؟

آیا اندیکاتورها می‌توانند در ترید روزانه کمک کنند؟

اندیکاتورها ابزارهای قدرتمندی هستند که استفاده از آن‌ها ساده است و اطلاعات ارزشمندی از شرایط بازار ارائه می‌دهند. نکته مهم آن است که نباید فقط به یک اندیکاتور بسنده کرد. چرا که به دلایل مختلف مانند محاسبه بر اساس رفتار گذشته قیمت، ممکن است یک اندیکاتور سیگنال اشتباه هم بدهد.

هر اندیکاتور مزایا و معایب خاص خود را دارد و روی یک جنبه خاص تمرکز کرده است. برای اینکه نقاط ضعف آن پوشش داده شود باید با دیگر اندیکاتورها یا دیگر روش‌ها مانند الگوهای کندل استیک یا پرایس اکشن ترکیب شود. پس به این نکته توجه داشته باشید تا بتوانید از همین ابزارها سودهای خوبی کسب کنید.

فهرست بهترین اندیکاتورهای ترید روزانه

 بهترین و مناسب‌ترین اندیکاتور برای ترید روزانه کدام است؟  این سؤال جواب قطعی ندارد. چون هر تریدری استراتژی خاص خود را دارد و باید بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه مناسب با استراتژی خود را پیدا کند. یعنی متناسب با استراتژی هر تریدری، بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه متفاوت است.

ترید روزانه یعنی در عرض یک روز ارزهای دیجیتال مختلف توسط معامله‌گر خرید و فروش می‌شوند. یعنی تریدر به دنبال کسب سود از نوسان ارز دیجیتال در یک روز است. چون معمولا رمزارزها (برعکس اکثر نمادهای معاملاتی در دنیای فارکس)، پتانسیل بالایی در زمینه نوسان دارند. پس ترید روزانه می‌تواند سودمند باشد. هرچند ریسک آن نیز بیشتر است.

در ادامه 10 مورد از بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری و دی تریدینگ را معرفی می‌کنیم.

نام استراتژی تایم فریم
مووینگ اوریج MA اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری همه تایم فریم‌ها
بولینگر باند BB اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری همه تایم فریم‌ها
میانگین محدوده ATR اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
سوپر ترند SP اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
ای دی ایکس ADX دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
ایچی موکو ICHI دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
فیبوناچی FIBO دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
پارابولیک سار SAR اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری همه تایم فریم‌ها
حجم در تعادل OBV اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
نقدینگی بازار MFI اسکلپ-دی تریدینگ – نوسان گیری میان‌مدت -بلندمدت
مکدی MACD نوسان گیری همه تایم فریم‌ها
قدرت نسبی RSI نوسان گیری همه تایم فریم‌ها
استوکاستیک STOCH نوسان گیری همه تایم فریم‌ها

پیشنهاد: برای آشنایی با بهترین اندیکاتور برای سیگنال ورود و خروج پیشنهاد میکنیم مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

هر کدام از اندیکاتورها مزایا و معایب خاص خود را دارند. پس اکیدا  توصیه می‌کنیم اتکا و بسنده کردن به یک اندیکاتور اشتباه است و باید از تجمیع سیگنال‌هایی که چند اندیکاتور به همراه مبانی پرایس اکشن و کندل استیک ارائه می‌دهند استفاده کنید تا سیگنال معتبرتر و در نتیجه سود بیشتری داشته باشید.

مووینگ اوریج، یکی از بهترین اندیکاتورها برای ترید روزانه

1- اندیکاتور MA

اندیکاتور مووینگ اوریج (میانگین متحرک) را مادر همه اندیکاتورها می‌نامند. چون اصلی‌ترین مؤلفه یعنی میانگین قیمت در آن لحاظ شده است. انواع مختلفی از این اندیکاتور وجود دارد که ساده، وزنی و نمایی از اصلی‌ترین آن‌ها هستند. در اغلب اندیکاتورها از مووینگ اوریج Moving Averege به اشکال گوناگون استفاده شده است. اصلی‌ترین دلیل انتخاب این اندیکاتور تشخیص روند است. کافی است این اندیکاتور را روی چارت اعمال کنید. اگر قیمت بالای اندیکاتور باشد و کندل ها نیز تائید کنند، روند بازار صعودی است و می‌توانید وارد پوزیشن بای شوید. در حالت عکس، اگر قیمت پایین خط اندیکاتور باشد، روند بازار نزولی است و می‌توانید وارد پوزیشن سل شوید.   

اما چند توصیه که باید در نظر داشته باشید. متناسب با استراتژی خود این اندیکاتور را تنظیم کنید. مثلاً اگر می‌خواهید در کوتاه‌مدت‌ترید کنید، دوره بررسی اندیکاتور را 10 یا 12 قرار دهید. برای ترید بلندمدت هم دوره‌های 30 یا 50 مناسب هستند.

 از طرفی می‌توانید از دو یا 3 اندیکاتور میانگین متحرک به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. مثلاً یک اندیکاتور میانگین متحرک 10 دوره، یکی 30 دوره‌ای و دیگری 100 دوره‌ای. نقطه تلاقی خطوط اندیکاتور می‌تواند سیگنال‌های خوبی داشته باشد. به طور کلی وقتی اندیکاتور میانگین متحرک کوتاه‌مدت‌تر، اندیکاتور میانگین متحرک بلندمدت‌تر را از سمت پایین به بالا قطع کند، سیگنال خرید دریافت شده است. عکس این موضوع نیز صادق است.

اندیکاتور باند بولینگر

2- اندیکاتور BB

نوسان‌گیرها نیاز دارند به‌سادگی محدوده‌ای قیمتی قابل پیش‌بینی برای قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کنند. بهترین اندیکاتور برای این کار، اندیکاتور بولینگر باند Bullinger band است که به‌صورت بصری محدوده نوسان را نمایش می‌دهد و مبتنی بر نوسان قیمت شکل گرفته است. این اندیکاتور 3 خط اصلی دارد. خط میانی که همان خط میانگین متحرک است. باند بالایی که حداکثر رشد قابل پیش‌بینی را نمایش می‌دهد و باند پایینی که حداکثر کاهش قابل پیش‌بینی را نشان می‌دهد. سیگنال گیری از این اندیکاتور نیز بسیار ساده است. در نزدیک باند پایینی می‌توان پوزیشن بای و در نزدیک باند بالایی می‌توان پوزیشن سل گرفت. البته توجه به مبانی کندل شناسی بسیار مهم است.

اندیکاتور atr

3- اندیکاتور ATR

اندیکاتور ATR نوسانات بازار را اندازه‌گیری می‌کند و یک ابزار کاربردی و مناسب است. مخصوصاً برای ارزهای دیجیتالی که نوسانات قیمتی شدیدی دارند. اندیکاتور ATR بر اساس تنظیماتی که برای آن اعمال می‌کنید یک عدد در گوشه سمت چپ و در پایین نمودار نمایش می‌دهد. این عدد حداکثر نوسان ممکن برای ارز دیجیتال است. به طور مثال فرض کنید برای بیت کوین (با قیمت لحظه‌ای بیست هزار دلار) در یک بازه 10 دوره‌ای، عدد 50 را نمایش داده است. یعنی امکان حداکثر نوسان 50+ تا 50- از قیمت فعلی برای آن متصور هستیم. پس نهایتاً قیمت بین 19950 تا 2050 دلار نوسان خواهد داشت. البته بهتر است دوره‌های زمانی را چندین بار تغییر دهید و میانگین بگیرید. اندیکاتور ATR نسخه کامل‌تر و پیشرفته‌تر اندیکاتور EMA (میانگین متحرک نمایی) به شمار می‌آید.

معرفی اندیکاتور سوپر ترند، یکی از بهترین اندیکاتورها برای دی ترید

4- اندیکاتور SP

نسخه پیشرفته‌تر و کامل‌تر ATR اندیکاتور سوپرترند Supertrend است که همان‌طور که از نامش پیداست روند حاکم بر بازار را شناسایی و نمایش می‌دهد. از این رو برای نقاط ورود و خروج از معامله بسیار مناسب است. کارشناسان آن را بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه جدید می‌دانند. این اندیکاتور برآیند اندیکاتورهای میانگین متحرک، ATR و MACD است. پس از اعمال این نمودار روی چارت،  سطوح حمایتی و مقاومتی با رنگ‌های سبز و قرمز مشاهده می‌شود. بهترین و ساده‌ترین استراتژی استفاده از آن، خرید روی ابتدای سطح سبز و فروش روی ابتدای سطح قرمز است. پس تغییر رنگ اندیکاتور، نشان‌دهنده تغییر روند است.

اندیکاتور adx

5- اندیکاتور ADX

اندیکاتور ADX یا همان اندیکاتور میانگین جهت دار نیز برای نوسان گیری مناسب است. این اندیکاتور جهت و قدرت روند بازار با استفاده از 3 خط مهم نشان می‌دهد. خط اصلی که خط اندیکاتور ADX است، به‌صورت پیش‌فرض با رنگ سبز نشان داده می‌شود و قدرت بازار را نمایش می‌دهد. خطوط +DI و. –DI نیز به ترتیب با سبز کمرنگ و زرد نمایش داده می‌شوند و جهت بازار را نمایش می‌دهند. در نظر داشته باشید که ADX فقط روند را تشخیص می‌دهد. اما قادر به تشخیص صعودی یا نزولی بودن نیست. این موضوع با دو خط دیگر مشخص می‌شود. اگر خط +DI بالاتر از –DI بود نشان‌دهنده صعودی بودن بازار است. عکس این موضوع نیز صادق است.

اندیکاتور ایچیموکو مناسب برای دی تریدرها

6- اندیکاتور Ichimoku

ایچیموکو یک ابزار جامع و کامل برای بررسی روند و نوسان بازار است. دلیل جامع بودن اندیکاتور ایچیموکو این است که تقریباً همه پارامترهای مهم اندیکاتورهای دیگر را در خود دارد. البته با اعمال آن روی نمودار، چارت به‌شدت شلوغ می‌شود. اما سیگنال های خوبی می‌دهد. توضیح این اندیکاتور مبحث اصلی این مقاله نیست و نیاز به یک مقاله جداگانه و مفصل دارد. اما همین‌قدر بدانیم که این اندیکاتور دارای دو ابر کومو (سبز و قرمز) و سه خط است. قیمت بالای ابر سبز، صعودی بودن بازار و سیگنال خرید و قیمت زیر ابر کومو قرمزرنگ، نزولی بودن بازار و سیگنال فروش است. اگر نمودار درون ابرها بود، بهتر است ترید نکنید. خطوط دیگر هم نشان‌دهنده حمایت‌ها و مقاومت‌ها هستند. در کل می‌توان گفت این ابزار بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه 2023 به شمار می‌آید.

اندیکاتور فیبوناچی مناسب برای دی ترید

7- اندیکاتور Fibo

اندیکاتور فیبوناچی علاوه بر بازار فارکس و ارزهای دیجیتال، برای بازار فیوچرز مناسب است و یکی از بهترین ابزارهای برای نوسان گیری به شمار می‌آید. اساس این اندیکاتور اعداد فیبوناچی هستند. معامله‌گران با استفاده از این اندیکاتور می‌توانند محتمل‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را پیش‌بینی کنند. به طرز شگفت‌آوری  اندیکاتور فیبوناچی عالی عمل می‌کند و در هر تایم فریم و هر بازه‌ای و برای هر نوسانی، قابلیت اطمینان بالایی دارد. پس از اعمال آن روی چارت، سطوح یا اصطلاحاً ترازهای فیبوناچی ظاهر می‌شوند. هر کدام از این ترازها می‌توانند حمایت و مقاومت محسوب شوند. به همین دلیل برای تعیین نقطه استاپ لاس یا حد ضرر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

اندیکاتور پارابولیک سار

8- اندیکاتور Sar

دیگر اندیکاتور مناسب برای نوسان گیری که در این مقاله به آن می‌پردازیم، پارابولیک سار است که توسط دانشمند علم اقتصاد ولز وایلدر معرفی شد. دانلود اندیکاتور برای ترید روزانه مانند بقیه اندیکاتورها از قسمت indicators تریدینگ ویو امکان‌پذیر است. نمایش جهت قیمت و روند، اصلی‌ترین شاخصه این نمودار است. پس از اعمال آن روی نمودار، دایره‌های توپر کوچکی بالا یا پایین کندل ها نمایان می‌شوند. اگر این دایره‌ها، پایین کندل ها بودند، یعنی فشار خریداران زیاد است و باید منتظر رشد قیمت باشیم. اگر دایره‌ها بالای نمودار باشند، یعنی فشار فروشندگان زیاد است و احتمال اینکه قیمت کاهش داشته باشد، بسیار بالا است.

اندیکاتور obv

9- اندیکاتور OBV

بیشتر اندیکاتورها بر اساس قیمت ساخته شده‌اند. یعنی قیمت مؤلفه اصلی آن‌ها است. اما در بازار ارزهای دیجیتال به‌جز قیمت، حجم معاملات نیز مؤلفه بسیار مهمی است. حجم نیز به اندازه قیمت می‌تواند شرایط بازار را به خوبی نمایش دهد. اندیکاتور OBV یا حجم تعادلی، به این مؤلفه توجه داشته و رفتار خریداران بر اساس حجم بازار رصد می‌کند. وقتی حجم افزایش می‌یابد یعنی فشار خریداران بیشتر است و باید منتظر رشد قیمت باشیم. روند و نوسان قیمت نیز در این روش تا حدود زیادی مشخص می‌شود.  اگر قیمت و حجم هم‌زمان زیاد شوند، پس روند صعودی آغاز شده است و سیگنال خرید صادر می‌شود. در اینجا نیز عکس این قضیه نیز صادق است.

اندیکاتور mfi

10- اندیکاتور MFI

 همان‌طور که اشاره شد حجم معاملات نیز به اندازه قیمت، مؤلفه بسیار مهمی در بررسی بازار است. اندیکاتور MFI یا شاخص جریان پول با ادغام این دو مؤلفه، یک ابزار مناسب برای نوسان گیری است. این اندیکاتور را می‌توان نسخه جدیدتر RSI نامید. تقریباً سیگنال دهی آن نیز مشابه RSI است. با این تفاوت که فشار خرید و فروش را بر اساس حجم بازار (و نه قیمت) ارائه می‌دهد.

فهرست بهترین اندیکاتورهای نوسان گیری

نوسان گیری یا سوینگ تریدینگ همان کسب سود از نوسانات قیمت در بازه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت است. پس می‌توان اسکلپرها و دی تریدینگ‌ ها را نیز نوسان گیر در نظر گرفت. تمام هدف سوئینگ تریدرها این است که نوسان قیمتی را تشخیص و آن را شکار کنند. گاهی ممکن است قیمت به طور متناوب بین دو عدد نوسان کند. هدف سوینگرها این است که در بالا رفتن قیمت پوزیشن بای و در پایین آمدن آن، پوزیشن فروش بگیرند و شاید لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنند.

اصلی‌ترین موضوع در این روش، تعیین دقیق نقاط ورود و خروج است که مستلزم تسلط بر روی مبانی تحلیل تکنیکال است. اغلب نوسانگیرها از تایم فریم‌های روزانه و هفتگی استفاده می‌کنند. چرا که سود آن‌ها بیشتر و جذاب‌تر است.  به عبارت دیگر رویکرد نوسانگیرها بلندمدت‌تر از رویکرد دی تریدرها و اسکلپرها است. در این روش آنچه مهم است برآیند سودهایی است که از معاملات به دست می‌آید، اسکلپرها بیشترین تعداد معامله و نوسان‌ گیر ها معمولاً کمترین تعداد معامله را دارند. کارشناسان و متخصصان برای نوسان گیری سه اندیکاتور مهم را توصیه می‌کنند. مکدی، RSI و اندیکاتور استوکاستیک.

اندیکاتور مکدی بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری

1- اندیکاتور MACD

 مکدی مخفف Moving Average Convergence Divergence است که می‌توان آن را میانگین متحرک همگرایی-واگرایی ترجمه کرد. اندیکاتور مکدی بر اساس تفریق یا تفاضل میانگین متحرک 26 دوره‌ای از میانگین متحرک 12 دوره‌ای به دست می‌آید. نقاط به دست آمده باعث ایجاد خط مکدی می‌شوند. علاوه بر خط آبی که همان خط مکدی است، یک خط نارنجی‌رنگ نیز نمایش داده می‌شود که خط سیگنال نام‌گذاری شده است. فاصله خطوط آبی و قرمز قدرت روند را نشان می‌دهد. هر چه فاصله آن‌ها بیشتر باشد، یعنی روند قوی‌تر است. عکس این موضوع نیز صادق است.

 به طور کلی هر وقت خط آبی، خط نارنجی را به سمت بالا قطع کرد، سیگنال خرید دریافت شده است. معمولاً این اتفاق زیر سطح صفر قابل ‌مشاهده خواهد بود. در حالت عکس، هرگاه خط آبی، خط نارنجی را به سمت پایین قطع کرد، سیگنال فروش دریافت می‌شود.

معرفی اندیکاتور rsi برای نوسان گیری

2- اندیکاتور RSI

 اندیکاتور RSI نیز مانند اندیکاتور مکدی برای نوسان گیری (به‌خصوص برای بازار فیوچرز) مناسب است. پس از اعمال اندیکاتور rsi روی چارت در زیر نمودار دو سطح 30 و 70 مشاهده می‌شود. اگر خط اندیکاتور زیر سطح 30 باشد، نشانه شرایط اشباع فروش در بازار است و باید منتظر رشد قیمت باشیم. می‌توانید از زمانی که اندیکاتور RSI سطح 30 را به سمت بالا قطع کرد، پوزیشن خرید بگیرید. در حالت عکس اگر خط اندیکاتور بالای 70 باشد، به معنای شرایط اشباع خرید است و سیگنال فروش دریافت شده است. همچنین می‌توانید وقتی اندیکاتور RSI سطح 70 را به سمت پایین قطع کرد، پوزیشن فروش بگیرید.

معرفی اندیکاتور استوک هستیک

 3- اندیکاتور Stoch

 اندیکاتور استوکاستیک برای بررسی مومنتوم یا شتاب بازار و برای نوسان گیری بر اساس آن استفاده می‌شود. این اندیکاتور دو خط اصلی به نام‌های K و D دارد که فرمول محاسبه آن‌ها به شرح زیر است:

خط K= ( قیمت فعلی رمز ارز- مینیمم مطلق قیمت در 14 دوره گذشته)/(ماکزیمم مطلق قیمت در 14 دوره گذشته-مینیمم مطلق قیمت در 14 دوره گذشته ) * 100

خط D = (ماکزیمم قیمت 3 دوره‌ گذشته / مینیمم قیمت میانگین 3 دوره‌ گذشته) *100

 خط K به خاطر داشتن مؤلفه قیمت لحظه‌ای، حساس‌تر و سریع‌تر از خط D حرکت می‌کند. برای سیگنال گرفتن از این اندیکاتور به نقاط تقاطع این دو خط و محورهای 80 و 20 در سمت راست توجه کنید. اگر در نزدیکی محور 80 خط K توانست خط D را به سمت پایین قطع کند، سیگنال فروش صادر شده است. در حالت عکس، اگر در نزدیکی محور 20 خط K توانست خط D را به سمت بالا قطع کند سیگنال خرید صادر شده است.

جدول زیر مقایسه‌ای اجمالی بین اندیکاتورها دارد:

نوسان گیری روزانه با اندیکاتور

اندیکاتورها را مانند تابلوهای راهنمایی رانندگی بدانید که فقط شما را با ویژگی هایی از مسیر پیش رو اشنا می‌کنند. اما اینکه چگونه مسیر را بپیمایید به مهارت رانندگی‌تان بستگی دارد. پس اتکا به آن‌ها کافی نیست و نیاز به ابزارهای کمکی دارید. چون خیلی از تریدرهای ایرانی به‌صورت روزانه فعالیت می‌کنند در این مقاله لیست بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه را معرفی کردیم. ادغام آن‌ها می‌تواند سیگنال های معتبری بدهد. حتماً آن‌ها را در حساب دمو تست کنید تا از هماهنگ بودنشان با استراتژی مدنظرتان مطمئن شوید.

هر کدام از اندیکاتورهایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، خودشان نیاز به یک مقاله مجزا و کامل دارند. صرفاً در اینجا به معرفی و بررسی کوتاه آن‌ها می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم حتماً اندیکاتورهای مطرح‌شده در این مقاله حداقل یک هفته و چند ده بار در حساب دمو و آزمایشی خود امتحان کنید تا ببینید آیا با استراتژی شما هماهنگ هستند یا خیر؟ با تست آن‌ها در حساب دمو می‌توانید متناسب با استراتژی خودتان چند تا از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول
Request for Quote

به طور معمول سه اندیکاتور مکدی، RSI و استوکاستیک برای نوسان گیری پیشنهاد می‌شوند.

هر تریدری بنا بر استراتژی خود می‌تواند جواب خاصی به این سؤال بدهد. اما همه اندیکاتورهای مطرح‌شده در این مقاله برای ترید روزانه مناسب و مفیدند. آموزش اندیکاتور برای ترید روزانه را نیز به‌صورت اجمالی تشریح کردیم.

بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه و نوسان گیری (تست شده)
کسب سود از طریق ترید در بازارهای سرمایه بین‌المللی، زودبازده‌ترین روش درآمد دلاری در شرایط فعلی است. اما این موضوع به تسلط کافی روی مباحث تحلیل تکنیکال بستگی دارد. در...
4.67 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. مقاله بسیار عالی و ارزنده ای بود سپاس بابت ب اشتراک گذاشتن تجربیاتتون❤️🙏

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...