تحلیل مانا دسنترالند - قسمت دوم - 1402/04/15 خنثی

تحلیل مانا دسنترالند – قسمت دوم – 1402/04/15

درود دوستان، وقت بخیر

با دومین قسمت از تحلیل رمزارز مانا دسنترالند در کنار هم هستیم. (برای مشاهده ی کامل قسمت اول تحلیل مانا دسنترالند بر روی لینک زیر کلیک کنید)

تحلیل رمزارز دسنترالند مانا 27/03/1402 تایم فریم یکساعته

 

بررسی قسمت قبل: ابتدا نگاهی بر چارت قسمت قبل (قسمت اول) داشته باشیم. همانطور که در چارت زیر مشاهده میکنیدقیمت در محدوده 0.34 قرارداشت. پیش بینی این بود که با افزایش قیمت از محدوده 0.36 این افزایش ادامه خواهد داشت و تا محدوده 0.44 قیمت بالا خواهد رفت. سپس با توجه به اینکه محدوده 0.44 یک محدوده مقاومتی قوی است لذا قیمت یک اصلاح در راستای کاهش تا 0.36 خواهد داشت و مجددا به قیمت 0.44 برخواهد گشت و چنانچه 0.44 به سمت بالا شکسته شود این افزایش قیمت تا محدوده 0.50 ادامه خواهد یافت.

 

بررسی چارت: در ادامه نظر شما ره به چارت این قسمت جلب میکنم. 

همانطور که در چارت زیر مشاهده میکنید قیمت هم اکنون در محدوده 0.38 قرار دارد. یک منطقه مهم با مثلث نقطه چین قرمز رنگ مشخص شده است. این یک الگوی بسیار مهم و رایج در تحلیل تکنیکال است. نمونه ایی از این مثلث را در برخی از تحلیل های گذشته از جمله تحلیل بیتکوین و تحلیل سولانا دیدیم. (جهت مشاهده روی اسم رمزارزها کلیک کنید)

در شرایط کنونی، تصمیم های منطقی کدام هستند؟ تا زمانی که قیمت از محدوده 0.36 تا 0.44 خارج نشده است، پیش بینی میشود قیمت در همین ناحیه بالا و پایین بروند و سقف و کف را تست کند.

سناریوی صعودی: چنانچه قیمت وارد مثلث نقطه چین قرمز رنگ شد نشانه ای است برای یک حرکت خوب. اگر مثلث به سمت بالا شکسته شد و قیمت محدوده 0.44 را قوی به سمت بالا شکست نشانه ای از حرکت صعودی تا محدوده 0.44 و سپس 0.48 و در نهایت تا 0.52 است. که میتوان بصورت پله ای وارد شد اما این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت های 0.48 و 0.52 محدوده های مهم مقاومتی هستند که میتوانند تا مدتی سدی باشند جلوی افزایش قیمت مانا دسنترالند

سناریوی نزولی: چنانچه قیمت وارد مثلث نقطه چین قرمز رنگ شد و مثلث را به سمت پایین شکست و از محدوده 0.35 هم کاهش یافت لذا نشانه ای داریم برای یک روند نزولی و پوزیشن سل یا شورت. به این صورت که قیمت میتواند تا محدوده 0.32 و سپس 0.30 کاهش یابد. 

مانا دسنترالند
مانا دسنترالند

پیشنهاد برای اسکلپ (ترید در تایم فریم های پایین): با توجه به اینکه مانا نشان داده است که به کف و سقف های حمایتی و مقاومتی واکنش خوبی میدهد لذا میتوان در این شرایط اقدام به خرید و فروش در سقف و کف کانالها و محدوده های حمایتی و مقاومتی نمود. بعنوان مثال زمانی که قیمت افزایش یافته و به سقف مقاومتی 0.44 میرسد یک پوزیشن سل یا Short باز کرد و با یک استاپلاس (حد ضرر) کوچک و حد سود کف کانال یا محدوده ی 0.35

و همچنین بالعکس برای پوزیشن های بای یا Long

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید