تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) ۱۴۰۲/۱۲/۲۰،ادامه فاز صعودی صعودی

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) ۱۴۰۲/۱۲/۲۰،ادامه فاز صعودی

قیمت بیت کوین با عبور از مرز 70000 دلار در چند روز گذشته  رکوردها را شکست و نشان دهنده موجی از شور و شوق در میان سرمایه گذاران بود. پادشاه ارز های دیجیتال در طول هفته با افزایش 12 درصدی صعود ثابتی را تجربه کرد که به کمک معرفی صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETFs) در ایالات متحده انجام شد.داده‌های Coingecko نشان می‌دهد که در زمان نگارش این تحلیل تکنیکال، بیت‌کوین در سطح 69 هزار دلار قرار گرفته است و در 24 ساعت گذشته با افزایش 2 درصدی، 69436 دلار معامله می‌شود. بیت کوین به اوج 70171 دلار رسید و از رکورد قبلی خود که در اوایل هفته ثبت شده بود، عبور کرد.به طور قابل توجهی، روند صعودی با باز شدن بازار سهام ایالات متحده مطابقت دارد، که نشان دهنده همگام سازی حرکات قابل توجه کریپتو با ساعات معاملات سنتی سهام است. این نقطه عطف در نتیجه خوش بینی فزاینده بازار و انتظارات پیرامون رویداد هاوینگ آینده است.

تحلیل تایم فریم روزانه 

اما در تایم فریم روزانه،معرفی ETF های بیت کوین توسط موسسات مالی برجسته مانند بلک راک و فیدلیتی بدون شک نقش مهمی در آخرین افزایش قیمت داشته است. این ETF ها توجه و علاقه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده اند و تنها در این هفته یک جریان سرسام آور 900 میلیون دلاری ثبت شده است.با وجود شرایط بازار بسیار نوسان، راه‌اندازی و عملکرد موفقیت‌آمیز این ETFها باعث ایجاد اعتماد در علاقه‌مندان به بازار کریپتو شده است و باور آنها را به پتانسیل بیت‌کوین تقویت کرده است و بر اساس داده های IntoTheBlock، حجم تراکنش بیش از 100000 دلار در هفته گذشته به 184.06 میلیارد دلار رسیده است.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، با وجود افزایش امروز، قیمت این رمزارز در نمودار ساعتی صعودی باقی می ماند. در حال حاضر، نزدیک به سطح مقاومت محلی 69981 دلار است.اگر نهنگ ها بتوانند ابتکار عمل را حفظ کنند، احتمال شکست و سپس حرکت به منطقه 70000 دلاری و بالاتر وجود دارد.اما در سوی دیگراگر یک اصلاح قیمت اتفاق بیفتد، بیت کوین ممکن است شاهد حمایت قوی کوتاه مدت در نزدیکی مرز 66 تا 65 هزار دلار باشد. نکته قابل توجه، اندیکاتور MACD نشان داد که گاوها و خرس ها در زمان نگارش این تحلیل تکنیکال  در تلاش برای غلبه بر یکدیگر بودند.نمودار 4 ساعته بیت کوین همچنین نشان می‌دهد که شاخص قدرت نسبی آن (RSI) در آستانه ورود به منطقه خرید بیش از حد است. اگر این اتفاق بیفتد، فشار فروش ممکن است افزایش یابد و ارزش بیت کوین می تواند حمایت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید