کاهش قیمت تا سطح ۰.۶ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۱/۱۵،ادامه فاز خنثی خنثی

کاهش قیمت تا سطح ۰.۶ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۱/۱۵،ادامه فاز خنثی

در یک دوره پر نوسان در بازار کریپتو، حجم معاملات ریپل، طی 24 ساعت گذشته 80 درصد افزایش یافت و به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار رسید.مطابق داده های بلاکچین مشتقات این رمزارز به تنهایی 2.16 میلیارد دلار را تشکیل می دهند، در حالی که بازارهای نقدی 1.9 میلیارد دلار اضافی اضافه کردند که نشان دهنده افزایش 55.4 درصدی نسبت به روز گذشته است. علیرغم این افزایش قابل توجه، ارزش بازار این توکن به 32.5 میلیارد دلار می رسد که به معنای نسبت حجم معاملات به ارزش بازار 12.5٪ است که نشان دهنده معاملات فعال اما نه فوق العاده است.
با این حال، این افزایش در فعالیت معاملاتی ریپل در بحبوحه چیزی رخ داد که فقط می‌توان آن را حمام خون کریپتو توصیف کرد. آمار انحلال نشان می دهد که بیش از 400 میلیون دلار موقعیت ها معاملات فیوچرز  به اجبار بسته شده اند که اکثریت قریب به اتفاق موقعیت های خرید هستند به طوری که 94 درصد از موقعیت‌های آتی منحل‌شده، موقعیت‌های خرید را نشان می‌دادند که مجموعاً 5.47 میلیون دلار بود.این افزایش چشمگیر در حجم معاملات همزمان با کاهش شدید قیمت XRP است که باعث توقف ضرر و مارجین کال می شود که خریداران را مجبور به خروج عجولانه از موقعیت خود می کند. در نتیجه، حجم معاملات توکن افزایش قابل توجهی را تجربه کرد که منعکس کننده افزایش فعالیت بازار در میان فروش و انحلال گسترده است.

تحلیل تایم فریم روزانه

در حالی که افزایش حجم معاملات ریپل به طور غیرقابل انکاری قابل توجه است، ضروری است که آن را در چشم انداز وسیع تر بازار کریپتو، که با نوسانات شدید و زیان های قابل توجه مشخص می شود، زمینه سازی کنیم.علیرغم ارقام قابل توجه حجم، بازار همچنان متلاطم است و سرمایه گذاران در حال بررسی پیامدهای حمام خون جاری بر پرتفوی خود و بازار کلی ارزهای دیجیتال هستند.قیمت ریپل اخیراً به چند دلیل کاهش یافته است. یک دلیل بزرگ این است که کل بازار کریپتو روند اصلاحی دارد. ارزش اکثر ارزهای دیجیتال در این ماه 7.36 درصد کاهش یافته است. بیت کوین، اتریوم و سولانا همگی شاهد کاهش قیمت خود بوده اند.
قیمت بیت کوین حدود 6.70 درصد، اتریوم 8 درصد و سولانا 10 درصد کاهش یافت. این افت کلی در بازار بر قیمت ریپل نیز تأثیر گذاشته و باعث شده است که تقریباً به همان میزان کاهش یابد.در همین حال، معامله گران ریپل با قیمت 0.56 دلار و انتظار برای نوسانات احتمالی بازار در حوالی هاوینگ بیت کوین در آوریل، در لبه بالایی قرار دارند. علیرغم سه ماهه اول پر فراز و نشیب، ریپل همچنان بر سر دوراهی قرار دارد و پیش‌بینی‌ها از افزایش بیش از 0.75 دلار تا نزول زیر 0.44 دلار متغیر است و سرمایه‌گذاران را برای تأثیرگذاری آماده می‌کند.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

با بررسی دقیق نمودار ۴ ساعته، واضح است که ریپل در مرحله تثبیت فاز اصلاحی بوده است که با حداقل نوسان مشخص می شود. بین منطقه حمایتی حیاتی 0.6 دلار و سطح مقاومت قابل توجه 0.57 دلار در نوسان است که نشان دهنده کشمکش بین خریداران و فروشندگان در بازار است.با این حال، قیمت اخیراً با کاهش 8 درصدی مواجه شد و خود را در سطح حمایت بحرانی 0.6 دلار تثبیت کرده است.با این وجود، به نظر می‌رسد که ریپل به نوسانات در ناحیه حمایت قابل توجه 0.6 دلار و سطح مقاومت قابل توجه 0.67 دلار ادامه دهد، که به احتمال تثبیت طولانی‌مدت تا زمان وقوع شکست اشاره دارد.شکستن بیش از آستانه 0.67 دلار احتمالاً زمینه را برای افزایش به سمت بالاترین قیمت سالانه 0.74 دلار، که هدف بعدی برای مسیر قیمت ریپل است، فراهم می کند.

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید