واکنش به سطح مقاومت ۱۹۶ دلار، تحلیل تکنیکال سولانا ۱۴۰۳/۰۱/۲۱،ادامه روند نوسانی خنثی

واکنش به سطح مقاومت ۱۹۶ دلار، تحلیل تکنیکال سولانا ۱۴۰۳/۰۱/۲۱،ادامه روند نوسانی

سولانا، ارز دیجیتال لایه 1، آوریل را با نرخ نزولی همزمان با بازار گسترده  آغاز کرد. رکود نزولی که از 205 دلار آغاز شد، قیمت سکه را 12.6 درصد کاهش داد و به 179 دلار رسید. تجزیه و تحلیل نمودار روزانه این معکوس را به عنوان شکل گیری یک الگوی دو بالا نشان می دهد، که نشان می دهد دارایی برای سقوط طولانی مدت آماده است. با این حال، آیا هاوینگ بیت کوین می تواند این ایده را برای بازیابی مجدد باطل می کند؟
در میان ادغام قبل از هاوینگ در بازار کریپتو، قیمت سولانا شاهد فشار عرضه شدید در 205 دلار بود. سولانا دو بار در عرض سه هفته دو بار از این مقاومت برگشت که نشان می دهد فروشندگان فعالانه از این مقاومت پیش رو دفاع می کنند.از سوی دیگر شبکه Solana (SOL) در حال حاضر به دلیل افزایش تراکنش‌های هرزنامه، با مشکلات ازدحام مواجه است. این شلوغی منجر به تاخیر محسوس در پردازش تراکنش ها و لغو تراکنش های متعدد شده است.این موضوع با افزایش شدید تراکنش‌های مربوط به ممکوین‌های تازه راه‌اندازی شده عمیق‌تر شده است و تقاضای بی‌سابقه‌ای برای فضای بلاک شبکه ایجاد کرده و بسیاری از کاربران را از دسترسی به شبکه مسدود می‌کند.در سه ماهه اول سال 2024، بلاک چین Solana شاهد افزایش قابل توجهی در فعالیت memecoin با رکورد تعداد آلتکوین های جدید معرفی شده در Solana DEX بود. این افزایش نشان می‌دهد که سولانا به‌دلیل هزینه‌های تراکنش نسبتا مقرون‌به‌صرفه، به‌شدت توسط کاربران جدید و فردی مورد استفاده قرار می‌گیرد

تحلیل تایم فریم روزانه

قیمت سولانا همچنان به عملکرد قیمت تلفیقی خود ادامه می دهد که نشان دهنده فشار ضعیف خرید و فروش آلت کوین در صنعت ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، طی هفت روز گذشته اصلاحی بیش از 10 درصد را به ثبت رسانده است که نشان دهنده احساس نزولی قوی در فضای ارزهای دیجیتال است.پس از این، توکن سولانا برای مدتی روندی جانبی از خود نشان داد و طی آن نوسان قیمتی قابل توجهی را در نمودار ثبت کرد. پس از تلاش‌های متعدد برای شکست، گاوها دوباره حرکت کردند و 12.50 درصد افزایش یافتند و پس از آن قیمت برای مدتی بین 181 تا 192.75 دلار معامله شد.
اندیکاتور فنی، MACD، کاهش ثابتی را در هیستوگرام سبز نشان می‌دهد که نشان‌دهنده عملکرد ضعیف قیمت در صنعت کریپتو است. علاوه بر این، میانگین‌ها احتمال بالایی از همگرایی نزولی را نشان می‌دهند که نشان‌دهنده یک عمل قیمت منفی برای آلتکوین در زمان آینده است.

تحلیل تایم فریم ۴ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته،قیمت SOL در حال حاضر 178 دلار معامله می شود و به تدریج به سمت حمایت الگوی 163 دلار می رود. شکست نزولی زیر این حمایت، فروشندگان را در مزیت قرار می دهد و ممکن است با افت 25 درصدی به 120 دلار برسد.اما اگر بازار با موفقیت از مثلث متقارن خارج شود، قیمت این هفته سطح مقاومت 181 دلاری خود را آزمایش خواهد کرد. علاوه بر این، اگر قیمت پس از شکست، تحت تأثیر فاز صعودی معامله شود، توکن SOL برای آزمایش سطح مقاومت بالای 192 دلار در هفته آینده آماده می شود.رعکس، اگر قیمت الگوی مثلث متقارن را بشکند، توکن سولانا تحت تاثیر نزولی معامله می‌شود و سطح حمایت 169.50 دلاری خود را آزمایش می‌کند. اگر گاوها نتوانند قیمت را در آن سطح نگه دارند، سقوط می کند و آماده آزمایش پایین ترین سطح خود یعنی 159.50 دلار در این ماه می شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید