کاهش ناگهانی قیمت، تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۴۰۳/۰۱/۲۵،ادامه روند اصلاحی خنثی

کاهش ناگهانی قیمت، تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۴۰۳/۰۱/۲۵،ادامه روند اصلاحی

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال برای نصف شدن بیت کوین چهارساله آماده می شود، رویدادی مهم که از لحاظ تاریخی پویایی بازار را بازنشانی می کند، سرمایه گذاران به دقت حرکت قیمت بیت کوین و آلت کوین ها را زیر نظر دارند. اخیراً، بیت کوین که در تلاش بود تا بالای 70000 دلار را حفظ کند، همراه با آلتکوین های مختلف، با روند معکوس سریع در ارزش خود تجربه کردندقیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، امروز با کاهش ناگهانی روبرو شد و قیمت آن به زیر 68000 دلار رسید.قیمت این رمزارز که در طول روز بالای 70000 دلار بود، با این کاهش بیش از 5 درصد از ارزش خود را در پایین ترین سطح خود از دست داد و در زمان نوشتن این تحلیل تکنیکال با قیمت 68044 دلار معامله می شود.با کاهش قیمت بیت کوین، انحلال میلیون ها دلار نیز آغاز شد. بر اساس داده‌ها، در یک ساعت گذشته حجم عظیمی از انحلال 210 میلیون دلاری در بازار ارزهای دیجیتال رخ داده است. تقریباً 200 میلیون دلار از این انحلال ها در موقعیت های خرید بوده است. با این حال، اکثر انحلال‌ها، 29 میلیون دلار، در اتریوم و 20 میلیون دلار در بیت‌کوین مشاهده شد.در حالی که دلایل پشت حرکت نامنظم قیمت ناشناخته باقی مانده است، گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا بازار از الگوهای مشاهده شده در چرخه های نصف شدن قبلی تقلید خواهد کرد یا خیر، وجود دارد.در طول آشفتگی بازار، ارزش بازار بیت کوین به 1.3 تریلیون دلار کاهش یافت زیرا حجم معاملات 24 ساعته آن با 13 درصد افزایش به 38 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش فعالیت های فروش است.همچنین معامله گران بلند مدت خاطرنشان می کنند که الگوهای تاریخی تمایل به نشان دادن کاهش قیمت در طول نصف شدن دارند، که اغلب با رکوردهای بالاتر در سال بعد دنبال می شود، که نشان می دهد افت فعلی می تواند بخشی از چنین پدیده ادواری باشد.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه، در میان حرکات قیمت بیت کوین، آلت کوین ها نیز با بی ثباتی مواجه شده اند. اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ، شاهد کاهش شدید 8 درصدی بود و قیمت آن به 3200 دلار کاهش یافت. بایننس کوین (BNB)، علیرغم روند نزولی کلی بازار، زیان نسبتاً جزئی را نشان داد و با کاهش 3.55 درصدی به قیمت 581 دلار معامله شد و در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر در حال تجربه یک اصلاح شدید است که بسیاری از فعالان بازار را درست چند روز قبل از رویداد هاوینگ بسیار غافلگیر کرد.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

از آنجایی که بازار از این رکود ناگهانی خارج می شود، مسیر پیش رو برای بیت کوین خطرناک به نظر می رسد. اگر روند نزولی ادامه یابد، اهداف قیمتی فوری احتمالاً حدود 60000 دلار و سپس 50000 دلار خواهد بود. این سطوح مناطق حمایت روانی و فنی قابل توجهی را نشان می دهند. اگر اینها به طور قاطع شکسته شوند، حمایت قابل توجه بعدی 40000 دلار پیش بینی می شود. این سطح توسط بسیاری از تحلیلگران بازار به عنوان یک منطقه حمایتی قوی در نظر گرفته می شود که به طور بالقوه علاقه خرید قابل توجهی را به خود جلب می کند. با این حال، رسیدن به این سطح نشان دهنده یک تغییر آشکار در احساسات بازار و یک فرصت خرید بالقوه برای سرمایه گذاران بلندمدت است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید