تثبیت بالاتر از حمایت ۶۴۰۰۰ دلار، تحلیل بیت کوین ۱۴۰۳/۰۱/۲۸،ادامه روند نوسانی خنثی

تثبیت بالاتر از حمایت ۶۴۰۰۰ دلار، تحلیل بیت کوین ۱۴۰۳/۰۱/۲۸،ادامه روند نوسانی

قیمت بیت کوین کاهش دیگری را از منطقه 67000 دلاری آغاز کرد. بیت کوین نشانه های نزولی را نشان می دهد و ممکن است به زودی منطقه پشتیبانی 61000 دلاری را دوباره بررسی کند.قیمت بیت کوین تلاش کرد تا یک موج بهبودی بالاتر از منطقه مقاومت 65000 دلاری داشته باشد. بیت کوین حتی به بالای 66200 دلار هم رسید، اما خرس ها در نزدیکی منطقه 67000 دلاری فعال بودند و از محدوده مورد نظر روند اصلاحی آغاز شد.بازار بیت‌کوین در حال حاضر در وضعیت پرخطری قرار دارد،تنها در روز گذشته، نوسانات بازار منجر به انحلال موقعیت های بیش از 96000 معامله گر شده است که در مجموع به 276.17 میلیون دلار می رسد.بر اساس داده های CoinGlass، این مجموع شامل 202.35 میلیون دلار از موقعیت های خرید و 73.82 میلیون دلار از موقعیت های فروش است.جالب اینجاست که نوسانات فعلی بیت کوین با رویداد نصف شدن پیش بینی شده در 20 آوریل 2024 همزمان است. نصف شدن پاداش استخراج بلاک های جدید بیت کوین را به نصف کاهش می دهد و از سوی دیگر سهامداران اصلی بیت‌کوین انعطاف‌پذیری خود را در میان تلاطم‌های بازار نشان داده‌اند و موقعیت خود را با وجود نوسانات بی‌ثباتی که منجر به کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال پیشرو به ۶۲ هزار دلار طی چند روز گذشته شده حفظ کرده اند.از سوی دیگر، ETF های بیت کوین همچنان شاهد کاهش تقاضای سرمایه گذاران از هفته سوم آوریل با خروجی خالص منفی هستند. برای چهار هفته متوالی، تقاضا برای ETF بیت کوین راکد باقی مانده است. با این حال، فعالیت انباشت زنجیره ای به طور قابل توجهی فعال باقی می ماند. همچنین براساس داده‌های CoinMarketCap، تا پایان هفته گذشته، بیت‌کوین تقریباً 55 درصد از کل بازار 2.4 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌داد، سطحی که از آوریل 2021 مشاهده نشده بود.داده‌های جدید نشان می‌دهد که نسبت سود/زیان واقعی بیت‌کوین به زیر ۱ رسیده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران با ضرر بیشتری نسبت به سود مواجه شده‌اند. از لحاظ تاریخی، این الگو نشان دهنده پایین بودن بازده سرمایه گذاران جدید  در شش ماه گذشته بوده است.

تحلیل تایم فریم روزانه 

بیت کوین طی 24 ساعت گذشته چندین بار پایین و بالاترین قیمت را به تجربه کرده است و این نشان می‌دهد که بیت‌کوین همچنان در یک روند نزولی قرار دارد و برای شکستن این روند نیاز به افزایش قیمت تاثیر گذار دارد.با این حال، جریان پول Chaikin (CMF) در 0.4 بود، که نشان می‌دهد یک جریان پول مثبت خفیف به بیت‌کوین وجود دارد، که نشان‌دهنده افزایش احتمالی فشار خرید و احساسات صعودی بالقوه در بازار است.بیت کوین در این تایم فریم شاهد کاهش 4.52 درصدی ارزش خود در روز گذشته و 11.33 درصدی در هفته گذشته بود. در نتیجه، ارزش بازار بیت کوین با 4.47 درصد کاهش به حدود 1.24 تریلیون دلار رسیده است.حجم معاملات بیت کوین نیز با 6.37 درصد به حدود 45.16 میلیارد دلار رسیده است. بازار نسبت به اندازه کلی بازار، فعالیت معاملاتی متوسطی را تجربه می کند.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، در صورت ادامه فاز اصلاحی سطوح پشتیبانی کلیدی برای این رمزارز شامل 62822 دلار، 61814 دلار و 60860 دلار است. بسته شدن کندل روزانه به زیر 61814 دلار می تواند به طور قابل توجهی حرکت قیمت بیت کوین را کاهش دهد و در مقابل، سطوح مقاومتی مانند 63936 دلار، 65155 دلار و 67117 دلار حیاتی هستند. بسته شدن بیش از 65,155 دلار می تواند بیت کوین را به بازیابی شتاب خود سوق دهد و اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید