کاهش مجدد قیمت اتریوم، تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۴۰۳/۰۱/۲۸،ادامه روند اصلاحی خنثی

کاهش مجدد قیمت اتریوم، تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۴۰۳/۰۱/۲۸،ادامه روند اصلاحی

در بحبوحه تشدید نوسانات اخیر، بازار ارزهای دیجیتال شاهد رکود قابل توجهی بود، به طوری که شاخص کل با 17 درصد کاهش در آخر هفته، نزدیک به 430 میلیارد دلار از ارزش بازار را از دست داد.در حالی که این تلاطم تمام دارایی های دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، ضربه قابل توجهی خورد و 18.43 درصد کاهش را تجربه کرد و به حداقل 2852 دلار در هر اتریوم رسید.با این حال، در میان هرج و مرج بازار، روند جذابی پدیدار شد – بازیگران برجسته در حوزه کریپتو که اغلب به آنها “نهنگ” می گویند، اعتمادی تزلزل ناپذیر به پتانسیل اتریوم نشان دادند. قابل ذکر است، آدرس‌های بزرگی مشاهده شد که مقادیر قابل‌توجهی از ETH را در طول کاهش قیمت انباشته می‌کنند.قیمت های بالای کریپتو امروز شاهد عقب نشینی بودند زیرا قیمت بیت کوین (BTC) زیر سطح 63000 دلار معامله شد. علاوه بر این، قیمت اتریوم (ETH) به پایین‌تر از مرز 3000 دلار نزدیک شد. در همین حال، سایر آلتکوین های برتر مانند Cardano (ADA)، Solana (SOL) و XRP به شدت سقوط کردند.دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان اتریوم (ETH) یک روز پس از اعلام هنگ کنگ از راه اندازی ETF های نقطه ای اتریوم بار دیگر تحت فشار فروش شدید قرار گرفت. در زمان انتشار، قیمت اتریوم (ETH) با کاهش 4.53 درصدی در تلاش برای یافتن حمایت در حدود سطح 3000 دلار است.بر اساس گزارش اخیر Grayscale Research، توکن بومی اتریوم اتر (ETH) نسبت به بیت کوین (BTC) تقریباً شش درصد از زمان اوج بازارهای ارزهای دیجیتال در اواسط ماه مارس عقب مانده است. علاوه بر این، طی سه ماه گذشته، قیمت بیت کوین 56 درصد افزایش یافت در حالی که قیمت اتریوم با افزایش 28 درصدی عقب بود.تفاوت در عملکرد بین اتریوم و بیت کوین به عوامل مختلفی نسبت داده می شود. در حالی که بیت کوین بر بخش رمز ارزها تسلط دارد، اتریوم با رقابت قابل توجهی در بخش کریپتو پلتفرم های قرارداد هوشمند روبرو است.

تحلیل تایم فریم روزانه

در حال حاضر، در نمودارهای فنی، قیمت اتریوم در الگوی گوه نزولی تثبیت شده است. شکست در صعود به بالای سطح 3750 دلار می تواند نشان دهنده باز شدن موقعیت خرید باشد. از سوی دیگر، با توجه به رکود مداوم در بازار کلی، قیمت اتریوم ممکن است کاهش خود را به زیر سطح مهم 100 روزه میانگین متحرک ساده (SMA) در 3023 دلار افزایش دهد. بسته شدن کندل استیک زیر 2750 دلار چشم انداز خوش بینانه را نفی می کند.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، از جنبه نزولی، در صورت قیمت اتریوم، پشتیبانی آن 2698.5 دلار خواهد بود. در صورتی که این کاهش از سطح بیشتر بگذرد، سطح کلیدی دیگری در 2698.5 دلار پیدا خواهد کرد. هر ضرر بیشتر ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت به 2361.2 دلار شوداگر گاوها نتوانند از حمایت 2698.5 دلار محافظت کنند، ممکن است قیمت تا 2361.2 دلار کاهش یابد.در روند صعودی، قیمت اکنون با مقاومت نزدیک به سطح 3581.4 دلار و خط روند مواجه است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 3789.7 است. حرکت واضح بالاتر از این سطح مقاومت می تواند قیمت را به 4127 دلار برساند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید