کاهش قیمت تا سطح ۰.۴۹ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۱/۲۹،ادامه فاز نوسانی خنثی

کاهش قیمت تا سطح ۰.۴۹ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۱/۲۹،ادامه فاز نوسانی

ریپل با افزایش 6.24 درصدی در 24 ساعت گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرد و ارزش آن اکنون در 0.49 دلار باقی مانده است.این صعود نشان‌دهنده تلاش‌های مصمم ریپل برای بازیابی زمین‌های از دست رفته پس از شاهد کاهش از اوج اخیر خود یعنی 0.6642 دلار به 0.4336 دلار در ماه گذشته است. عوامل متعددی در این مسیر صعودی نقش دارند که یکی از مهم ترین آن ها حجم معاملات ریپل است، معیاری کلیدی که نشان دهنده احساسات بازار است. در حال حاضر، داده‌ها کاهش قابل توجه 49.98 درصدی در حجم معاملات را نشان می‌دهند که نشان‌دهنده کاهش احساسات است. با این حال، افزایش در حجم معاملات می‌تواند منادی یک احساس صعودی باشد و به طور بالقوه به رشد بیشتر ارزش ریپل دامن بزند.علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های XRP Ledger (XRPL) نقشی اساسی در تقویت اعتماد به اکوسیستم ارزهای دیجیتال بازی می‌کنند. به روز رسانی های اخیر که عملکرد بلاک چین لایه-1 را بهبود می بخشد، به ویژه در مورد استفاده از آن در سیستم های مالی غیرمتمرکز (DeFi) توجه را به خود جلب کرده است. چنین پیشرفت‌هایی نه تنها استفاده از XRP را در پرداخت‌ها تسهیل می‌کند، بلکه باعث ایجاد تقاضا می‌شود و در نتیجه افزایش قیمت درازمدت را تقویت می‌کند.علاوه بر این، اعلام ریپل در مورد توسعه یک استیبل کوین چشم انداز جالبی را ارائه می دهد. اگر این حرکت با موفقیت در عملیات استیبل کوین ادغام شود، می‌تواند ریپل را در برابر رقبای مانند تتر (USDT) و USD Coin (USDC) موقعیت مطلوبی قرار دهد و در نتیجه کاربرد و تقاضای آن را تقویت کند.رویداد هاوینگ بیت کوین، که برای حدود 20 آوریل برنامه ریزی شده است، نیز در افق بزرگ به نظر می رسد. این فرصتی را برای خریداران ریپل فراهم می‌کند تا کنترل دارایی را بازپس بگیرند و در صورت مساعد بودن شرایط بازار، به طور بالقوه یک حرکت بازیابی را آغاز می‌کند.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه، XRP زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) قرار گرفته است، که معامله گران اغلب برای قضاوت در مورد روند بلندمدت یک دارایی به آن نگاه می کنند. XRP هم اکنون کمتر از میانگین های متحرک کوتاه تر است،سطح 0.5 دلار یک حمایت روانی است. اگر قیمت بالاتر از آن بماند، مردم تمایل دارند آرامش خود را حفظ کنند، اما اگر پایین‌تر رود، می‌تواند باعث نگرانی شود. شکستن زیر این نقطه یک معامله بزرگ است – می تواند منجر به فروش بیشتر شود زیرا معامله گران ممکن است شروع به این باور کنند که قیمت حتی پایین تر خواهد رفت.سطح قابل توجه بعدی که باید تماشا کنید 0.47 دلار است، سطحی که XRP در آن کاهش یافته و چندین بار قبلاً شروع به افزایش کرده است. اگر این پشتیبانی برقرار باشد، ممکن است به ریپل فرصتی برای تثبیت و احتمالاً صعود مجدد بدهد.با این وجود، XRP از ابتدای سال تاکنون بیش از 14 درصد از ارزش خود را از دست داده است که آن را به یکی از ضعیف ترین دارایی های بازار تبدیل می کند.


تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، تفاوت عظیم در جریان ورودی و خروجی برای ارزش توکن بسیار زیاد به نظر می رسد. این به این دلیل بود که جریان خروجی زیاد نشان می‌دهد که معامله گران کمتری مایل به فروش توکن‌های خود هستند.در نتیجه، ریپل می تواند تثبیت شود یا به صورت نوسانی معاملات خود را ادامه دهد. اما کاهش زیر 0.45 دلار احتمال کمتری خواهد داشت. در عوض، قیمت توکن می تواند در کوتاه مدت بین 0.49 تا 0.52 دلار حرکت کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید