کاهش ناگهانی قیمت تا سطح ۵۷۰۰۰ دلار، تحلیل بیت کوین ۱۴۰۳/۰۲/۱۳،ادامه روند اصلاحی خنثی

کاهش ناگهانی قیمت تا سطح ۵۷۰۰۰ دلار، تحلیل بیت کوین ۱۴۰۳/۰۲/۱۳،ادامه روند اصلاحی

قیمت بیت کوین تقریباً 21 درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافته است، اما این روند، در حالی که مطابق با اصلاحات قبلی بازار صعودی است، نشان می دهد که بیت کوین به زودی می تواند طبق الگوهای تاریخی به سطح 50000 دلار سقوط کند. طبق داده‌های CoinMarketCap، نمودار هفتگی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین بیش از 12 درصد کاهش یافته و به 57,780 دلار رسیده است که 21.6 درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخی 73,750 دلاری است که در 14 مارس به دست آمد.اصلاحات مشابهی در رالی های قبلی بیت کوین نیز رخ داده است. بیت کوین در طول دوره صعودی 2018 شاهد پنج اصلاح بیش از 30 درصد و یک اصلاح اضافی 29 درصدی بود.در طی این فرآیند، بیت کوین سطح حمایت قابل توجهی را در 59000 دلار از دست داد که به عنوان میانگین قیمت ورودی وجوه معامله شده بیت کوین در صرافی ها نیز عمل می کند.  از دست دادن سطح 59000 دلار می تواند بیت کوین را به بازبینی منطقه 50000 دلاری سوق دهد و پلتفرم تحلیل داده های بلاک چین Coinglass پیشنهاد می کند که اگر قیمت بیت کوین به زیر 50000 دلار برسد، بیش از 750 میلیون دلار در موقعیت های خرید در تمام صرافی ها نقد می شود.قیمت بیت کوین چند روز پس از راه اندازی اولین صندوق ETF بیت کوین در هنگ کنگ به زیر 60000 دلار رسید و حجم معاملات روز اول به 12.4 میلیون دلار رسید. به گفته جیمز وو، موسس و مدیر عامل DFG، راه اندازی صندوق های ETF هنگ کنگ به دلیل شرایط سخت اقتصادی کلان، حجم معاملات کمتر از حد انتظار را ایجاد کرد.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه،نرخ سرمایه گذاری بیت کوین به پایین ترین حد خود در سال جاری کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش تمایل معامله گران برای باز کردن موقعیت های خرید است.کاهش اخیر قیمت را می‌توان به بازگشایی موقعیت‌های فروش در انتظار کاهش بیشتر قیمت توسط معامله‌گران نسبت داد.با این وجود قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته 5.42 درصد کاهش یافت تا به پایین ترین حد چند هفته اخیر خود در 57151 دلار در 1 می رسید. داده های زنجیره ای نشان می دهد که کندی رشد تقاضای بیت کوین و افزایش موقعیت های فروش باز ممکن است مسئول آخرین وضعیت باشد. کاهش می‌یابد و ممکن است پایین‌ترین نرخ‌های جدید برای BTC در نظر گرفته شود.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در این تایم فریم، در حالی که بازار برای تلاطم بیشتر آماده می شود،معامله گران اصلاحات بیشتری را پیش بینی می کنند که به طور بالقوه قیمت بیت کوین را قبل از هر نشانه ای از بهبودی به 55000 دلار کاهش می دهد.اگر بیت کوین نتواند به بالای منطقه مقاومت 58500 دلاری صعود کند،اصلاح روند دور از ذهن نخواهد بود و حمایت بعدی  نزدیک به سطح 57000 دلار است و در صورت ادامه روند،اولین پشتیبانی اصلی 56500 دلار است. اگر بسته شدن کندل روزانه زیر 56500 دلار نیز رخ دهد، قیمت می تواند شروع به کاهش به 55000 دلار کند. هر ضرر بیشتر ممکن است در کوتاه مدت قیمت را به سمت منطقه حمایتی 53500 دلاری سوق دهد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید